KudoZ home » English to Romanian » Computers: Software

hexadecimal

Romanian translation: hexazecimal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hexadecimal
Romanian translation:hexazecimal
Entered by: Nona Stanciu Dell'Acqua

14:30 Mar 28, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: hexadecimal
Este vorba de un software care propune valori in format "hexadecimal" care pot fi valide sau nu.
Mersi pt. ajutor :)
Nona Stanciu Dell'Acqua
Italy
hexazecimal
Explanation:
sau hexa, sau chiar hexadecimal.
Selected response from:

Laurentiu Chiriac
Grading comment
Mersi Laurentiu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5hexazecimalLaurentiu Chiriac
4 +4hexazecimalIrina Stanescu
5 +3hexazecimal
Áron Török


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
hexazecimal


Explanation:
sau hexa, sau chiar hexadecimal.

Laurentiu Chiriac
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mersi Laurentiu.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Violeta Roman
2 mins
  -> Multumesc Violeta!

agree  Irina Stanescu
3 mins
  -> Multumesc Irina!

agree  Florin Ular
6 mins
  -> Multumesc Florin!

agree  Cristian Brinza
40 mins
  -> Multumesc Cristian!

agree  Bogdan Burghelea
6 hrs
  -> Multumesc Bogdan!

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
hexazecimal


Explanation:
Sistemul de numerotatie hexazecimal este compus din 16 elemente, cifrele 0-9 si literele A, B, C, D, E, F.
Transformarea din zecimal in hexazecimal este destul de greu, dar in programare este foarte folosit. Adresele de memorie de ex toate sunt date in format hexa.

--------------------------------------------------
Note added at 19 perc (2007-03-28 14:49:38 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cu plăcere şi nu punctele sunt primordiale, ci să ne ajutăm :)

Example sentence(s):
  • Sistemul hexazecimal este sistemul de numeraţie în baza 16, scris de obicei cu ajutorul simbolurilor 0-9 şi A-F. Sistemul este întâlnit mai ales în domeniul informatic unde este folositor deoarece există o relaţie simplă între un octet şi un nu

    Reference: http://ro.wikipedia.org/wiki/Sistem_hexazecimal
Áron Török
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Mersi mult Aron, dar am acordat punctele lui Laurentiu pt. că a fost mai rapid !


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina Stanescu
0 min

agree  Florin Ular
3 mins

agree  Cristian Brinza
36 mins

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
hexazecimal


Explanation:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Sistem_hexazecimal

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2007-03-28 14:35:47 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.inf.ucv.ro/~boboila/courses/CB1104/Lab345_ASC.pdf

Poate te ajuta mai incolo...

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2007-03-28 14:50:38 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cu placere, Nona.

Irina Stanescu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Mersi mult Irina, acum am văzut că mi-ai indicat un link f. interesant pt. teremene informatice... :))


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Laurentiu Chiriac: Ce timing;-)
1 min
  -> Da ! Multumesc.

agree  Florin Ular
5 mins
  -> Multumesc, Florin !

agree  Cristian Brinza
39 mins
  -> Multumesc, Cristi. :)

agree  Bogdan Burghelea
6 hrs
  -> Multumesc, Bogdan !