KudoZ home » English to Romanian » Computers: Software

shrink-wrap software

Romanian translation: software cu licenta restrictiva


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shrink-wrap software
Romanian translation:software cu licenta restrictiva
Entered by: Lavinia Pirlog

12:43 Aug 27, 2002
English to Romanian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / software
English term or phrase: shrink-wrap software
no context
Lavinia Pirlog
Romania
software cu licenta restrictiva
Explanation:
lincenta contine prevederi referitoare la limitara functionalitatii programului dupa o perioada de proba (trial) sau chiar oprirea functionarii.
o alta prevedere inclusa in licentele shrink wrap se refera la (im)posibilitatea transferarii programului sau datelor pe alte masini

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-28 22:04:50 (GMT)
--------------------------------------------------

aceste licente devin contracte o data cu deschiderea pachetului in care se afla programul (CD, manuale) dar nu toate prevederile ei pot fi vazute inaite de deschidere

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-28 22:06:50 (GMT)
--------------------------------------------------

aceste licente devin contracte o data cu deschiderea pachetului in care se afla programul (CD, manuale) dar nu toate prevederile ei pot fi vazute inainte de deschidere
Selected response from:

Tudor Soiman
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2software cu licenta restrictivaTudor Soiman
5program (de calculator) in ambalaj de plastic mulatlucca
3program/ software shrink- wrap
Cristina Moldovan do Amaral


Discussion entries: 3





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
program/ software shrink- wrap


Explanation:
Romanii au preluat termenul din limba engleza. Am observat ca si in limba germana s- a intamplat acelasi lucru.
L- am observat scris si" Shrinkwrap"sau
"ShrinkWrap"

Maparea mediului se face in patru feluri: Screen, Spherical, Cylindrical si Shrink Wrap. Parametrii de control ai fundalului se gasesc in zona Background a casetei de dialog Environment. Cu un click pe butonul Environment Map alegeti o imagine, poate chiar una dintre cele enumerate de mine mai devreme. Pentru aceasta trebuie ca in caseta de dialog Material/Map Browser sa executati dublu-clic pe butonul Bitmap si veti alege imaginea dorita. Hartile ambientale sint utile cind doriti sa atribuiti scenei un fundal fix sau animat. Pe linga efectul interesant obtinut, nu veti mai munci pentru a crea din program un fundal adecvat (cimp de stele, raze de soare), uneori dificil de realizat


    Reference: http://www.epress.ro/er/online/no14/er/software.html
Cristina Moldovan do Amaral
United States
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
program (de calculator) in ambalaj de plastic mulat


Explanation:
Subintelesul este "program legal", "licentiat".
Webster spune ca to shrink-wrap inseamna "a ambala (o marfa, un produs) intr-un material plastic rezistent, transparent, care este apoi facut sa se contracteze cu ajutorul caldurii, pentru a forma un pachet ermetic, care se muleaza pe produs".
Cu alte cuvinte, ca salamul feliat sau fileurile de peste de la supermarket.
Acesta este sensul (covarsitor de) raspandit al termenului. Orice alte sensuri mi se par extrem de specializate si putin probabile in cazul de fata.

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 20

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
software cu licenta restrictiva


Explanation:
lincenta contine prevederi referitoare la limitara functionalitatii programului dupa o perioada de proba (trial) sau chiar oprirea functionarii.
o alta prevedere inclusa in licentele shrink wrap se refera la (im)posibilitatea transferarii programului sau datelor pe alte masini

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-28 22:04:50 (GMT)
--------------------------------------------------

aceste licente devin contracte o data cu deschiderea pachetului in care se afla programul (CD, manuale) dar nu toate prevederile ei pot fi vazute inaite de deschidere

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-28 22:06:50 (GMT)
--------------------------------------------------

aceste licente devin contracte o data cu deschiderea pachetului in care se afla programul (CD, manuale) dar nu toate prevederile ei pot fi vazute inainte de deschidere

Tudor Soiman
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: Aveti dreptate, dar daca nu e restrictiva nu mai e licenta.
23 hrs

agree  adelutza
15 days