KudoZ home » English to Romanian » Computers: Systems, Networks

outdent

Romanian translation: indentare exterioară


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:outdent
Romanian translation:indentare exterioară
Entered by: Cristina Butas

08:31 Sep 15, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Computers: Systems, Networks
English term or phrase: outdent
am gasit ca termen similar "hanging paragraph", dar nu sunt foarte sigura.

este vorba de editare de text in html

any ideas referitor la cum as putea traduce termenul?

Multumesc
Patricia Sabau
indentare exterioară
Explanation:
o altă posibilitate
"A paragraph in which the first line begins at the left margin, and the rest of the lines are indented. Also called a hanging indent."
http://www.computeruser.com/resources/dictionary/definition....

ca o comparaţie, în glosarele Microsoft, termenul propus pentru limba franceză este "retrait negatif"

"Outdent Command
Decreases by one increment the indentation of the format block in which the current selection is located."
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms537409.aspx


--------------------------------------------------
Note added at 57 minute (2007-09-15 09:29:09 GMT)
--------------------------------------------------

Iată altă referinţă care te poate ajuta:
"În mod asemănător, un paragraf se caracterizează prin: font, dimensiune, stil de afişare, aliniere (stânga, dreapta, centrat), **indentare (deplasare spre interior/exterior)** faţă de marginea paginii, coloanei..."
www.socio.uvt.ro/CLMIS/GabrielaGrosseck/Introducere_in_IS.h... - 272k





--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2007-09-15 10:10:25 GMT)
--------------------------------------------------

"You can indent or outdent one or more paragraphs. To format a single paragraph, click anywhere in the paragraph.
Select the paragraphs you want to format.
Right-click the selected text and choose Format > Paragraph. The Paragraph dialog box appears.
Specify the amount to indent or outdent under Indentation. You can indent or outdent to either the left or right.
To create a first line or hanging indent, click under Special. You can specify an amount of space in inches for the first line or hanging indent."
help.globalscape.com/help/csb4/csb/3PF6_3.htm - 10k



--------------------------------------------------
Note added at 2 zile32 minute (2007-09-17 09:03:52 GMT)
--------------------------------------------------

Dacă ne uităm în Word/Format/Paragraph, avem următoarele posibilităţi de indendare: la stânga, dreapta (care pot primi valori negative au pozitive) sau specială (de tip none, first line sau hanging). Concluzia mea ar fi ca "outdent" nu e acelaşi lucru cu "hanging indent" :)
Selected response from:

Cristina Butas
Romania
Grading comment
Multumesc pt ajutor :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6indentare exterioară
Cristina Butas
4 +1decalaj singularAnca Nitu
4 +1hanging paragraph / primul rând început mai în afarălucca
4paragraf agăţat
Maria Diaconu


Discussion entries: 1





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hanging paragraph / primul rând început mai în afară


Explanation:
Pe Google apare ca echivalent al lui hanging paragraph. Mai exact, este primul rând al paragrafului care începe la marginea stângă a colii, în timp ce rândurile următoare încep mai înăuntru. Curios, dar până acum n-am mai îtâlnit termenul (deşi e logic, indent/outdent).

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anamaria bulgariu
2 mins
  -> Mulţumesc

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
paragraf agăţat


Explanation:
Aşa apare în Office 2000, varianta română.
Vezi şi http://ebooks.unibuc.ro/informatica/Birotica/3.3_files/text.... deşi romgleza de acolo e cumplită:
"Paragraf ce are o indentare agăţată (Hanging Indent) pentru prima linie."

Maria Diaconu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
decalaj singular


Explanation:
http://euro.ubbcluj.ro/~alina/cursuri/birotica-practic/word/...

Modul de aranjare a textului este important pentru impactul pe care acesta il va avea asupra cititorului.

In Word se considera ca textele sunt formate din paragrafe; acesta notiune este mai degraba sinonima cu cea de aliniat din limba romana, fiindca desemneaza un text situat intre caractere de sfarsit de paragraf obtinute prin apasarea tastei ENTER. Reamintim faptul ca simbolurile tastelor ENTER, SPACE (spatii tastate efectiv si nu introduse de Word pentru alinieri), precum si alte marcaje cu rol de formatare pot fi vizualizate/ascunse folosind butonul Show/Hide.

In general, optiunile de formatare a paragrafelor au efect asupra paragrafului curent (oriunde ar fi pozitionat cursorul in cadrul acestuia), fara a fi necesara selectarea lui. Daca insa sunt selectate mai multe paragrafe, eventual unul sau mai multe randuri, atunci formatarea se va realiza asupra zonei selectate.

Copierea formatelor de tip paragraf se poate de asemenea realiza folosind butonul Format Painter ( a se vedea paragraful anterior), cu un clic pe zona sursa, activand butonul si apoi realizand un nou clic pe paragraful destinatie (eventual selectand mai multe paragrafe destinatie).
textul de mai sus l-am pus pt a promova expresie in lb romana : paragraf si aliniat
spre deosebire de "indentare " care imi strepezeste dintii :)

acuma intra elefantii :)

un semn pentru decalaj de prima linie (First Line Indent), ce are acelaşi efect ca şi acţionarea tastei <Tab> ;
un semn pentru decalaj singular (Hanging Indent), ce trimite celelalte linii din paragraf spre dreapta primei linii, atunci când acest semn este poziţionat în dreapta semnului de decalaj de prima linie ;

http://ebooks.unibuc.ro/informatica/Birotica/3.3_files/text....

numai bine!

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2007-09-15 17:03:16 GMT)
--------------------------------------------------

sunt constienta ca linkul pe care l-am pus promoiveaza ":indentarea" dar macar o face dupa "IN" nu pe revers si ofera si alternative :)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MMFORREST
1 day13 hrs

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
indentare exterioară


Explanation:
o altă posibilitate
"A paragraph in which the first line begins at the left margin, and the rest of the lines are indented. Also called a hanging indent."
http://www.computeruser.com/resources/dictionary/definition....

ca o comparaţie, în glosarele Microsoft, termenul propus pentru limba franceză este "retrait negatif"

"Outdent Command
Decreases by one increment the indentation of the format block in which the current selection is located."
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms537409.aspx


--------------------------------------------------
Note added at 57 minute (2007-09-15 09:29:09 GMT)
--------------------------------------------------

Iată altă referinţă care te poate ajuta:
"În mod asemănător, un paragraf se caracterizează prin: font, dimensiune, stil de afişare, aliniere (stânga, dreapta, centrat), **indentare (deplasare spre interior/exterior)** faţă de marginea paginii, coloanei..."
www.socio.uvt.ro/CLMIS/GabrielaGrosseck/Introducere_in_IS.h... - 272k





--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2007-09-15 10:10:25 GMT)
--------------------------------------------------

"You can indent or outdent one or more paragraphs. To format a single paragraph, click anywhere in the paragraph.
Select the paragraphs you want to format.
Right-click the selected text and choose Format > Paragraph. The Paragraph dialog box appears.
Specify the amount to indent or outdent under Indentation. You can indent or outdent to either the left or right.
To create a first line or hanging indent, click under Special. You can specify an amount of space in inches for the first line or hanging indent."
help.globalscape.com/help/csb4/csb/3PF6_3.htm - 10k



--------------------------------------------------
Note added at 2 zile32 minute (2007-09-17 09:03:52 GMT)
--------------------------------------------------

Dacă ne uităm în Word/Format/Paragraph, avem următoarele posibilităţi de indendare: la stânga, dreapta (care pot primi valori negative au pozitive) sau specială (de tip none, first line sau hanging). Concluzia mea ar fi ca "outdent" nu e acelaşi lucru cu "hanging indent" :)


    Reference: http://www.computeruser.com/resources/dictionary/definition....
    Reference: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms537409.aspx
Cristina Butas
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc pt ajutor :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eduard Pascariu
27 mins
  -> mulţumesc, Eduard!

agree  Oana Duta: sau indentare negativă, tot din glosarele Microsoft http://office.microsoft.com/ro-ro/word/HP100165281048.aspx#6
1 hr
  -> mulţumesc, Oana!

agree  Maria Diaconu
1 hr
  -> mulţumesc, Maria!

agree  Daiana Heinrich
2 hrs
  -> mulţumesc, Daiana!

agree  Iosif JUHASZ
4 hrs

agree  Renata Rusu
5 hrs

neutral  Anca Nitu: INdentarea nu poate fi exterioara
7 hrs