KudoZ home » English to Romanian » Cooking / Culinary

stir fried

Romanian translation: a căli


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stir fried
Romanian translation:a căli
Entered by: Anca Buzatu

23:11 Jan 15, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: stir fried
en.wikipedia.org/wiki/Stir_frying - 31k - În Cache - Pagini similare

Mulţumesc !
Anca Buzatu
Austria
a căli
Explanation:
După părerea mea, acesta este termenul românesc potrivit. "Stir fried" este un procedeu prin care alimentele sunt mai puţin pătrunse, la foc foarte tare, pentru un timp scurt. Procedeul se foloseşte pentru a dezvolta şi combina sau, dimpotrivă pentru a separa, aroma legumelor. În general, prin călire nu se produce un preparat final, ci este un procedeu intermediar sau în mai multe etape de preparare. De exemplu, legumele sau carnea se călesc separat înainte de a fi combinate în preparatul final. Prăjirea presupune, în general, o cantitate mai mare de grăsime şi o perioadă mai lungă de expunere la foc a alimentelor, iar preparatul rezultat este final (şniţele, cartofi prăjiţi etc.).

CĂLÍ vb. IV. În gastronomie, a prăji un aliment în puţină grăsime, înainte de prepararea propriu-zisă, pentru a coagula suprafaţa acestuia sau a-l rumeni, pentru a colora astfel preparatul.

HTH
Selected response from:

Cristiana Coblis
Romania
Grading comment
Mulţumesc!Aceasta pare să fie soluţia cea mai bună.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5a căli
Cristiana Coblis
4 +5prajit rapid in undelemn
nadiab
4 +4prajit in tigaie cu ulei putin amestecand desAnca Nitu
5 +1rumenite in ulei
Nina Iordache


Discussion entries: 3





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
prajit rapid in undelemn


Explanation:
mod de preparare folosit mult in bucataria asiatica: legume sau carne prajite cateva minute in ulei incins si amestecate rapid ca sa se "prinda" pe toate partile

nadiab
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina Adams: asta este exact
17 mins

agree  anamaria bulgariu
8 hrs

agree  Irina Schwab
9 hrs

agree  xxxmistahara
11 hrs

agree  Cristiana Coblis
13 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
rumenite in ulei


Explanation:
Asa as zice.

Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxmistahara: exact, "rumenit" spune totul/La multi ani :)
11 hrs
  -> Multumesc frumos, La multi ani!

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
prajit in tigaie cu ulei putin amestecand des


Explanation:
Domaine(s) : - food industry
cooking


anglais
français

stir-fry, to
faire sauter à feu vif en remuant loc. v.
GDT

nu s-a tradus inca, sa ajunga mancarea chinezeasca si pe-acolo ca va specializati :)

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2008-01-15 23:44:16 GMT)
--------------------------------------------------

atentie sa nu se confunde cu "deep fried" sau "fried" pur si simplu
cantitatea mica de ulei ( se stopeste cu PAM) este caracteristica
http://images.google.ca/imgres?imgurl=http://images.jupiteri...

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral
1 hr
  -> multumesc :)

agree  Marinela Sandoval
2 hrs
  -> multumesc

agree  Ovidiu Martin Jurj
4 hrs
  -> thanks

agree  Irina Schwab: da, daca ”tigaia” este un ”wok”, e perfect
9 hrs
  -> multumesc

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
a căli


Explanation:
După părerea mea, acesta este termenul românesc potrivit. "Stir fried" este un procedeu prin care alimentele sunt mai puţin pătrunse, la foc foarte tare, pentru un timp scurt. Procedeul se foloseşte pentru a dezvolta şi combina sau, dimpotrivă pentru a separa, aroma legumelor. În general, prin călire nu se produce un preparat final, ci este un procedeu intermediar sau în mai multe etape de preparare. De exemplu, legumele sau carnea se călesc separat înainte de a fi combinate în preparatul final. Prăjirea presupune, în general, o cantitate mai mare de grăsime şi o perioadă mai lungă de expunere la foc a alimentelor, iar preparatul rezultat este final (şniţele, cartofi prăjiţi etc.).

CĂLÍ vb. IV. În gastronomie, a prăji un aliment în puţină grăsime, înainte de prepararea propriu-zisă, pentru a coagula suprafaţa acestuia sau a-l rumeni, pentru a colora astfel preparatul.

HTH


Cristiana Coblis
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 19
Grading comment
Mulţumesc!Aceasta pare să fie soluţia cea mai bună.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ede Lungu
38 mins
  -> Mulţumesc.

agree  xxxmistahara: corect
2 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Cristina Butas
2 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Ioana Bostan
4 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Mihaela Ghiuzeli: La asta m-am gandit de fapt .
5 hrs