KudoZ home » English to Romanian » Cooking / Culinary

Jacob's fruit

Romanian translation: fructele arborelui Jack, jackfruit, jaca sau nangka (Artocarpus heterophyllus)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Jacob's fruit
Romanian translation:fructele arborelui Jack, jackfruit, jaca sau nangka (Artocarpus heterophyllus)
Entered by: Nina Iordache

18:38 Feb 20, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: Jacob's fruit
Fără context. Este pe o listă de ingrediente.

TIA
Cristina Moldovan do Amaral
United States
jackfruit, jaca sau nangka (Artocarpus heterophyllus)
Explanation:
http://www.condimenteweb.ro/index.php?module=glosar&litera=J si Multumesc Irina pentru versiunea in franceza si linkul de pe wikipedia cu denumirea stiintifica si care m-a condus spre aceste denumiri exotice, fiind un fruct mai putin cunoscut la noi, cred ca este bine sa-i spunem in oricare dintre felurile de pe acest link culinar din Romania.

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2008-02-21 13:49:00 GMT)
--------------------------------------------------

Asa este, ati spus, numai ca pana nu am gasit si eu o denumire stiintifica si anume tradusa cumva sau folosita de romani, nu stiam ce sa va spun. Intr-adevar acum aveti o multime de posibilitati: sa cream un trend si sa-i spunem si noi cumva. More info: http://dictionary.sensagent.com/jacquier/fr-ro/

si ca sa vedem si ce spune Uniunea Europeana:
pe http://209.85.129.104/search?q=cache:oQwVRnoy6vgJ:www.mec.md...

am gasit: "Amestecuri de fructe de papaya, tamarine, mere de cajou, litchi, fructele arborelui Jack, sapotile, fructele pasiunii, carambola şi pitahaya" fruct cu item no. dintr-o lista ....oficiala

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-02-21 14:58:07 GMT)
--------------------------------------------------

Cu placere. Va doresc si eu o zi buna!

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2008-02-25 12:14:07 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc tuturor pentru "leads"si Multumesc frumos, Cristina!
Selected response from:

Nina Iordache
Romania
Grading comment
mulțumesc tuturor pentru ajutor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1jackfruit, jaca sau nangka (Artocarpus heterophyllus)
Nina Iordache
2jacob's fruit®Veronica Manole
1Jacob's " biscuit" cu fructe/umplut cu fructe
Mihaela Ghiuzeli


Discussion entries: 29





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
jacob's fruit
jacob's fruit®


Explanation:
Am găsit aici că e marcă în registrată, pare să fie o gamă de produse.

http://goliath.ecnext.com/coms2/gi_0199-3729484/Trademarks-R...

JACOB'S FRUIT ROLLS No. 2356170 Potato, vegetable and fruit crisps, chips and snacks; nuts and mixtures of nuts and dried fruit; snacks and snack foods; all included in Class 29. The Jacob's Bakery Ltd, PO Box 1, Long Lane, Aintree, Liverpool L9 7BQ.

E doar o sugestie.


Veronica Manole
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Tot ce se poate, Veronica! Și lista mea a fost scrisă tot de un britanic. Poate confirmă cineva de acolo.


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
jacob's fruit
Jacob's " biscuit" cu fructe/umplut cu fructe


Explanation:
http://www.competition-commission.org.uk/rep_pub/reports/198...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-20 19:56:20 GMT)
--------------------------------------------------

chifla/painisoara umpluta cu fructe. Greu de tradus " biscuit" pentru a nu se confunda cu "bun" la "back translation".
Poti incerca o sintagma sau simplu "biscuit" in ghilimele.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-20 20:01:01 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.britishdelights.com/search_text_jacob.htm

Mihaela Ghiuzeli
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 20

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
jacob's fruit
jackfruit, jaca sau nangka (Artocarpus heterophyllus)


Explanation:
http://www.condimenteweb.ro/index.php?module=glosar&litera=J si Multumesc Irina pentru versiunea in franceza si linkul de pe wikipedia cu denumirea stiintifica si care m-a condus spre aceste denumiri exotice, fiind un fruct mai putin cunoscut la noi, cred ca este bine sa-i spunem in oricare dintre felurile de pe acest link culinar din Romania.

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2008-02-21 13:49:00 GMT)
--------------------------------------------------

Asa este, ati spus, numai ca pana nu am gasit si eu o denumire stiintifica si anume tradusa cumva sau folosita de romani, nu stiam ce sa va spun. Intr-adevar acum aveti o multime de posibilitati: sa cream un trend si sa-i spunem si noi cumva. More info: http://dictionary.sensagent.com/jacquier/fr-ro/

si ca sa vedem si ce spune Uniunea Europeana:
pe http://209.85.129.104/search?q=cache:oQwVRnoy6vgJ:www.mec.md...

am gasit: "Amestecuri de fructe de papaya, tamarine, mere de cajou, litchi, fructele arborelui Jack, sapotile, fructele pasiunii, carambola şi pitahaya" fruct cu item no. dintr-o lista ....oficiala

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-02-21 14:58:07 GMT)
--------------------------------------------------

Cu placere. Va doresc si eu o zi buna!

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2008-02-25 12:14:07 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc tuturor pentru "leads"si Multumesc frumos, Cristina!

Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 19
Grading comment
mulțumesc tuturor pentru ajutor!
Notes to answerer
Asker: Mulțumesc! Asta am spus și eu în primul meu comentariu. Mă bucur că ați confirmat. Eu nu înțeleg de ce nu i-au spus Jackfruit pe listă, pentru că în vest este cunoscut. Între noi fie vorba, are un miros și gust oribil. By the way, nici clientul meu nu știe ce este și l-a contactat pe autorul listei.

Asker: Interesantă sursă! N-am știut că în română ”passion fruit” a fost tradus și prin ”fructul pasiunii”. Credeam că am adoptat denumirea portugheză, ”maracuja”. O zi bună și vă mulțumesc încă o dată.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Ghiuzeli
3 hrs
  -> Multumesc frumos!