KudoZ home » English to Romanian » Cooking / Culinary

ribeye

Romanian translation: antricot


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ribeye
Romanian translation:antricot

19:15 Mar 10, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: ribeye
Ribeye este o bucata de carne de vita din care americanii fac o friptura delicioasa. Nu reusesc sa gasesc nicaieri corespondentul in limba romana.
Andy
antricot
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2008-03-10 19:34:39 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.foodandbar.ro/formule/lasati-friptura-sa-vorbeasc...
Selected response from:

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Grading comment
Multumesc mult de ajutor. Cam intr-acolo inclinam si eu dar cum noi romanii nu avem cultura fripturilor de vita e destul de greu sa gasesti literatura de specialitate.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8antricot
Cristina Moldovan do Amaral
5coasta/biftec florentin
Nina Iordache
4 +1antricotxxxDonaMC
3cotlet de vita
Alina Weidell


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
coasta/biftec florentin


Explanation:
http://www.answers.com/ribeye?gwp=11&ver=2.3.0.609&method=3

Si exemplificari de-ti lasa gura apa: http://www.standard.ro/articol_20177/muschi_de_vita.html

Coasta, de exemplu, care de obicei se vinde in strainatate doar pentru doua persoane, nu se poate face niciodata cum trebuie, pentru ca este prea groasa. Italienii ii spun Bisteca a la Fiorentina. In restaurantele de clasa, aceasta bucata se lasa pe gratar, pana se face bine, dar la foc mic; daca gratarul e prea incins, carnea se face scrum, pentru ca se gateste in interior, ea fiind foarte groasa. Asa ca, dupa ce s-a patruns putin, ca sa ai si partea aia crocanta, fii atent ce face seful destept de restaurant de clasa. Ia un arzator de instalator (pe bune, nu glumesc) si rumeneste carnea pe deasupra cat sa se arda si colagenul, pentru ca acest cotlet de vaca are si el grasimica lui, care e tare buna rumenita.

Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 19

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cotlet de vita


Explanation:
este cumva rib eye steak? Ar putea fi si muschi

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2008-03-10 19:31:51 GMT)
--------------------------------------------------

COTLÉT, cotlete, s.n. 1. Sortiment de carne, împreună cu osul, tăiată din partea superioară a coastelor; antricot. 2. (La pl.) Favoriţi. - Din fr. côtelette.
http://www.archeus.ro/lingvistica/CautareDex?query=cotlet&la...

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2008-03-10 19:33:43 GMT)
--------------------------------------------------

poate fi si de porc deci cotlet (de vita sau porc) as spune eu

Alina Weidell
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
antricot


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2008-03-10 19:34:39 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.foodandbar.ro/formule/lasati-friptura-sa-vorbeasc...

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Multumesc mult de ajutor. Cam intr-acolo inclinam si eu dar cum noi romanii nu avem cultura fripturilor de vita e destul de greu sa gasesti literatura de specialitate.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Oana Duta
11 mins
  -> multumesc

agree  bobe: vezi si meniul:http://acasany.com/menu.php?news_id=6&start=0&category_id=&p...
14 mins
  -> multumesc

agree  Irina-Maria Foray
14 mins
  -> mulțumesc

agree  wordbridge
24 mins
  -> mulțumesc

agree  Anca Nitu: antricot fara os http://www.bursaagricola.ro/Info-NORME_din_6_noiembrie_2002_...
1 hr
  -> mulțumesc

agree  Ovidiu Martin Jurj
1 hr
  -> mulțumesc

agree  Iosif JUHASZ
10 hrs
  -> mulțumesc

agree  RODICA CIOBANU
13 hrs
  -> mulțumesc, Rodica!

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
antricot


Explanation:
Foarte gustoasa intr-adevar.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2008-03-10 19:37:35 GMT)
--------------------------------------------------

Am vazut tarziu ca am dublat. :)

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2008-03-10 20:09:50 GMT)
--------------------------------------------------

Antricotul si coasta de vita nu reprezinta unul si acelasi lucru. Antricotul, fie ca este cu os sau fara este luat din apropierea sirei spinarii, in principal din jumatatea din fata a animalului. Coastele sunt mai jos...


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Rib_eye
xxxDonaMC
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bobe
8 mins
  -> Multumesc, Persida.