KudoZ home » English to Romanian » Cooking / Culinary

lemon grass

Romanian translation: Cymbopogon citratus


13:38 Mar 3, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: lemon grass
Am gasit "iarba de lamaie" pe vreo doua siteuri dar nu as folosi varianta asta.

Any of several lemon-scented grasses of the genus Cymbopogon, esp. C. citratus, of tropical regions, yielding lemon-grass oil.
Maricica W.
Romanian translation:Cymbopogon citratus
Explanation:
Daca nu-ti place denumirea populara, de ce nu o folosesti pe cea stiintifica latineasca?

HTH

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2004-03-03 13:48:32 GMT)
--------------------------------------------------

Eu as pastra totusi \"iarba de lamaie\". La retete de bucatarie e cam ciudat sa pui denumiri latinesti.
Selected response from:

Dan Marasescu
Romania
Grading comment
Multumesc :)
Am folosit "iarba de lamaie".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3Cymbopogon citratus
Dan Marasescu
4 +1lămâiţă
Mihaela Sinca
4citronelăaglaiad


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Cymbopogon citratus


Explanation:
Daca nu-ti place denumirea populara, de ce nu o folosesti pe cea stiintifica latineasca?

HTH

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2004-03-03 13:48:32 GMT)
--------------------------------------------------

Eu as pastra totusi \"iarba de lamaie\". La retete de bucatarie e cam ciudat sa pui denumiri latinesti.

Dan Marasescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 13
Grading comment
Multumesc :)
Am folosit "iarba de lamaie".

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov: este si in glosar ca iarba de lamaie. este o reclama la tv unde e lasat "lemon grass" (la ceva sampon parca)
29 mins

agree  Cristiana Coblis: si eu tot "iarba de lamaie" am folosit
58 mins

agree  Anca Nitu: denumirea in latina as folosi eu " lamaita" e alta planta sa ne amintim de lamaita din cununa miresei NU e lemon grass :)
2 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lămâiţă


Explanation:
lămâiţă

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2004-03-03 13:48:45 GMT)
--------------------------------------------------

sau iarba de lămâie
se face din fructe de mare ,in special creveti dar si din sepie, peste si chiar scoici. celelalte ingrediente sunt unele cunoscute altele tipic locale. pui, rosii,ciuperci, ceapa dar si radacina de coriandru, iarba de lamaie(lemon grass

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2004-03-03 13:49:30 GMT)
--------------------------------------------------

citronnelle in franceza

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2004-03-03 13:52:51 GMT)
--------------------------------------------------

citronnelle in franceza

Mihaela Sinca
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dan Marasescu: dupa dictionarul meu, lamaita este "Philadelphus coronarius". Si parca lamaita e o chestie ornamentala. Poate ma insel.
7 mins
  -> am gasit niste retete cu "lamaita chinezeasca" dar nu am dat de denumirea plantei in latina, s-ar putea sa ai dreptate, resursele sunt cam sarace pe romana

agree  Elvira Daraban: lamaitza sau lamaioara
1 hr
  -> multumesc

1591 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
citronelă


Explanation:
termenul se găseşte în Marele dicţionar de neologisme (2002).

aglaiad
Native speaker of: Native in RomanianRomanian