KudoZ home » English to Romanian » Education / Pedagogy

lifelong leisure learning

Romanian translation: educaţie permanentă prin ativităţi recreative


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lifelong leisure learning
Romanian translation:educaţie permanentă prin ativităţi recreative
Entered by: Mihaela Marandis

09:51 Oct 18, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Education / Pedagogy
English term or phrase: lifelong leisure learning
In order to fulfill their educational, social and recreational needs, students often choose to participate in **lifelong leisure learning*** opportunities, such as art education or art instruction programs.
Mihaela Marandis
Romania
educaţie permanentă prin ativităţi recreative
Explanation:
http://209.85.135.104/search?q=cache:_Vnftosh46UJ:www.cnfis....

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-10-18 14:22:04 GMT)
--------------------------------------------------

1. "activităţi"
2. un link mai "oficial" : http://209.85.135.104/search?q=cache:qL5TbLryqVsJ:www.cdep.r...
Selected response from:

Adriana Crihan
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7educaţie permanentă prin ativităţi recreative
Adriana Crihan
5invatare de rercreere
Monica Grigorescu
4invatare pe toata durata vietii in scopuri recreationale
Rodica Stefan


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
invatare pe toata durata vietii in scopuri recreationale


Explanation:
cam lung pe romaneste :( dar asta este expresia consacrata.

se mai poate spune intr-o traducere libera, daca contextul permite, "educatie pentru adulti" in scopuri recreationale

Rodica Stefan
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 11

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
invatare de rercreere


Explanation:
O cultură a IP (=invatare permanenta) bine dezvoltată de la cea mai fragedă vârstă până la finalul vieţii, cu largă acceptanţă publică şi rată de participare crescută, care acoperă nu numai formarea
legată de muncă, ci şi dezvoltarea personală şi cetăţenia activă, oferite prin sisteme informale, publice şi/sau societatea civilă, cu o organizare a muncii care promovează învăţarea în asociere cu participarea privată la învăţarea de recreere

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2007-10-18 10:12:42 GMT)
--------------------------------------------------

am mai intalnit si termenul invatare recreativa, dar mai rar


    Reference: http://www.see-educoop.net/education_in/pdf/implement_life_l...
Monica Grigorescu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
educaţie permanentă prin ativităţi recreative


Explanation:
http://209.85.135.104/search?q=cache:_Vnftosh46UJ:www.cnfis....

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-10-18 14:22:04 GMT)
--------------------------------------------------

1. "activităţi"
2. un link mai "oficial" : http://209.85.135.104/search?q=cache:qL5TbLryqVsJ:www.cdep.r...

Adriana Crihan
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristian Brinza: jargonul din educaţie foloseşte "educaţie continuă". În rest, 100% agree.
40 mins
  -> Mulţumesc.

agree  Elena Iercoşan: cu Cristian
3 hrs

agree  Anca Nitu: educatie continua prin activitati recreative
7 hrs

agree  Nina Iordache
8 hrs

agree  Iosif JUHASZ
9 hrs

agree  RODICA CIOBANU
14 hrs

agree  MMFORREST
3 days9 hrs