KudoZ home » English to Romanian » Education / Pedagogy

cultural realia

Romanian translation: obiecte culturale, obiecte de cultură generală


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cultural realia
Romanian translation:obiecte culturale, obiecte de cultură generală
Entered by: Natalia Conovca

11:40 Feb 19, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Education / Pedagogy
English term or phrase: cultural realia
.
dorothyy
patrimoniu cultural, obiecte culturale, obiecte de cultura generala
Explanation:
Sunt obiectele culturale ale partrimoniului unei scoli, clase, utilizate ca material didactic sau in scop didactiv
Selected response from:

Natalia Conovca
Moldova
Grading comment
multumesc mult:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6vezi
Ada Jones
4 +2patrimoniu cultural, obiecte culturale, obiecte de cultura generala
Natalia Conovca
Summary of reference entries provided
realiaadinag

Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
patrimoniu cultural, obiecte culturale, obiecte de cultura generala


Explanation:
Sunt obiectele culturale ale partrimoniului unei scoli, clase, utilizate ca material didactic sau in scop didactiv

Natalia Conovca
Moldova
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
multumesc mult:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vera Costea: de acord cu "obiecte culturale" (care pot fi şi din "patrimoniul" personal al profesorului :))
4 mins
  -> multumesc!

agree  adinag
7 mins
  -> multumesc!

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
vezi


Explanation:
re·a·lia Listen to the pronunciation of realia
Pronunciation:
\rē-ˈa-lē-ə, -ˈā-\
Function:
noun plural
Etymology:
Late Latin, neuter plural of realis real
Date:
1937

: objects or activities used to relate classroom teaching to the real life especially of peoples studied

se folosesc mai ales în domeniul studiilor culturale. eu le-aş spune materiale didactice bazate pe realităţile culturale studiate

Ada Jones
Switzerland
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  k33pwalkin: asa inteleg si eu, material didactic ce exemplifica anumite specificitati culturale
33 mins
  -> mulţumesc frumos!

agree  Addriana
1 hr
  -> mulţumesc

agree  RODICA CIOBANU: de acord cu K33pwalkin, cu mentiunea ca prefer particularitati culturale
2 hrs

agree  Ciprian - Vasile Popescu
3 hrs

agree  Anca Nitu: exponate, francezii au tradus échantillon :) material didactic cu specific cultural ar defini exact
8 hrs

agree  corina hancianu
4 days




Reference comments


16 mins peer agreement (net): +1
Reference: realia

Reference information:
Pentru termenul realie autorii lucrării „Intraductibilul în traducere”, Vlahov S. şi S. Florin ne dau o definiţi esenţială: „Realiile sunt cuvintele (sau îmbinarea de cuvinte), care denumesc obiecte, caracteristice pentru modul de viaţă (felul de viaţă, cultura, dezvoltarea istorică şi socială) a unui popor şi străin altui; fiind purtătorii coloritului naţional sau istoric, ele , de regulă, nu au corespondent exact (echivalent) în alte limbi şi deci, nu se supun traducerii, în linii generale, necesită o tratare deosebită.”
[Vlahov, Florin, p. 47]


    Reference: http://www.referat.ro/referate/Redarea_frazeologismelor_in_t...
adinag
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Vera Costea: Primul sens care îmi vine mie în minte în contextul educaţiei e cel dat de Natalia, dar şi ăsta este o posibilitate. Fără context, cine poate şti la ce se referă? :)
3 mins
  -> agree...:)