ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Romanian » Education / Pedagogy

Education Social Worker

Romanian translation: asistent social in domeniul educatiei/pentru consiliere in domeniul aducatiei

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Education Social Worker
Romanian translation:asistent social in domeniul educatiei/pentru consiliere in domeniul aducatiei
Entered by: alicelorelei

06:32 Sep 10, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Education / Pedagogy / As avea nevoie de parerea voastra...
English term or phrase: Education Social Worker
Can I get help if my child is not attending school regularly?
Yes, the Education Social Worker and your child's school will give you advice and support to help improve your child's attendance.
mara_cojocaru
Romania
asistent social in domeniul educatiei/pentru consiliere in domeniul aducatiei
Explanation:
o idee
Selected response from:

alicelorelei
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +8asistent social in domeniul educatiei/pentru consiliere in domeniul aducatiei
alicelorelei
4Consilier educational / consilier scolarcezara lucas


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +8
education social worker
asistent social in domeniul educatiei/pentru consiliere in domeniul aducatiei


Explanation:
o idee

alicelorelei
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult! Prima varianta este cea la care m-am gandit si eu, doar ca mai aveam nevoie de o parere!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  George Colibaba
2 mins
  -> Multumesc

agree  Blanka Nagy
14 mins
  -> Multumesc

agree  Iosif JUHASZ
44 mins
  -> Multumesc

agree  Ioana Bostan
1 hr
  -> Multumesc

agree  cezara lucas
1 hr
  -> Multumesc

agree  Denise Idel
2 hrs
  -> Multumesc

agree  Stefangelo DPSI
2 hrs
  -> Multumesc

agree  Ovidiu Martin Jurj
15 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
education social worker
Consilier educational / consilier scolar


Explanation:
In contextul dat este posibilla, daca nu si recomandata, optiunea de consilier educational.

Consilier educational. A ce va suna: consilier… Hm, un tip care pleaca urechea la problemele elevilor. Asta daca nu este angajat de MEC, caz in care pleaca ...


Locuri de munca - Consilier Educational
16 Mai 2009 ... Consilier Educational, locuri de munca, angajari, joburi, angajez, exemple, fisa postului, director, salarii, salariu, angajam, anunturi, ...
www.locuridemunca.ro/.../Consilier-educational/117306


UNIVERSITATEA DIN BUCURESTI, FACULTATEA DE PSIHOLOGIE SI STIINTELE ...
Consilier psihopedagog/educational. Programul de studii masterale propus este primul de acest gen pe care il ofera Catedra de Psihologie a Universitatii ...
www.psihodiagnostic.ro/.../universitatea-din-bucuresti-facu...

FACULTATEA DE DREPT ŞI ŞTIINTE SOCIALE
Format de Fişier: PDF/Adobe Acrobat - Afişare ca HTML
consilier educaţional în învăţământul preuniversitar obligatoriu;. • continuarea studiilor la nivel de masterat şi doctorat în domeniul ştiinţelor educaţiei ...
www.uab.ro/.../facultatea_de_drept_si_stiinte_sociale.pdf

CATEDRE
Format de Fişier: Microsoft Word - Afişare ca HTML
psihopedagog/psiholog şcolar; consilier-educaţional; educator, manager- psiholog, metodist. Ciclul II – studii superioare de masterat. Titlul acordat: ...
www.usm.md/downloads/ps_catedre.doc - Pagini similare -
10.
Servicii oferite
Acest termen de "consultanţă educaţională" nu există în limbajul tehnic juridic sau ... din România nu este prevăzută o funcţie de consilier educaţional, ...
www.e-studii.ro/pagini/cons_edu.html - În Cache - Pagini similare -





[...]
5. Consilierea de cariera se centreaza pe alegerea si realizarea traseului optim de cariera al subiectului educational;se desfasoara in liceu, facultate, loc de munca, cabinete specializate, cu ajutorul consilierilor de cariera.
Consilierul scolar,indeosebi cel specializat, are mai multe competente care se circumscriu activitatii sale de educator, consultant in probleme de educatie si instruire, mediator de conflicte si psiholog al elevilor, cadrelor didactice si parintilor.Atributiile si responsabilitatile profesionale ale consilierului scolar au fost stabilite de Asociatia Consilierilor Scolari din America. Prin urmare un consilier trebuie sa defineasca obiectivele, sa identifice nevoile, sa acorde asistenta in formularea planurilor si in continuarea programului, sa realizeze activitati de consiliere individuala si de grup, concentrandu-se asupra dezvoltarii consiintei de sine, a competentelor de comunicare precum si in structurarea unui sistem propriu de valori. El trebuie sa asiste elevii si parintii in efortul de orientare scolara si profesionala a alevilor, trebuie sa trimita elevii la alti specialisti atunci cand situatia o impune, sa se implice in alegerea obiectivelor de studiu viitoare, in transferarea elevului de la alta scoala, in procesul de integrare sociala si profesionala si ,de asemenea, sa acorde consultanta de specialitate conducerii scolii.
Prin urmare,datorita rolurilor si functiilor pe care trebuie sa le indeplineasca un consilier educational,putem sa determinam trei compartimente ce delimiteaza consilierea educationala:
1. Consilierea elevilor în probleme legate de: autocunoastere, imaginea de sine, adaptare si integrare sociala, reusita scolara, crize de dezvoltare, situatii de criza, rezolvarea si depasirea unui conflict, însusirea de tehnici de învatare eficiente, orientare a carierei.
2. Consultatii cu profesorii în probleme legate de: cunoasterea elevilor, întelegerea problemelor elevilor, sprijin în dezvoltarea lor, asigurarea echilibrului între cerintele scolare si posibilitatile elevilor, în identificarea cauzelor inadaptarii scolare, optimizarea relatiei scoala-elev.
3. Consultatii cu parintii în probleme legate de : cunoastere a copiilor lor, întelegerea nevoilor si a comportamentului lor, identificarea factorilor de risc în integrarea familiala, scolara, sociala, ameliorarea relatiei cu propriii copii, sprijinirea scolii în educatia copilului.
Din aceste motive,consilierul scolar trebuie sa dezvolte o serie de atitudini necesare in procesul de consiliere educationala,dintre care amintim:empatia(ce consta in capacitatea de a percepe cadrul intern de referinta al altuia cu toate componentele sale emotionale ca si cum ai fi cealalta persoana,dar fara a pierde conditia de ca si cum ) , capacitatea de acceptare neconditionata a unei persoane,chiar daca nu esti de acord cu valorile sale(filosofia consilierii pleaca de la aceasta abordare pozitiva a fiintei umane, care poate sa-si imbunatateasca aspectele sale mai putin dezvoltate, iar consilierul trebuie sa-I ajute pe oameni sa-si contracareze gandirea negativa prin modalitati de la le pozitiva), congruenta(abilitatea prin care consilierul exprima comportamental gandurile si emotiile sale), colaborarea(abilitatea consilierului de a implica intotdeauna persoana sau grupul de persoane-clasa de elevi-in deciziile de dezvoltare personala a acestora).

http://209.85.135.132/search?q=cache:tL2NT3wCxzcJ:facultate....



cezara lucas
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Denise Idel: Sunt meserii total diferite.
16 mins
  -> fara niciun dubiu