KudoZ home » English to Romanian » Education / Pedagogy

logical fallacy

Romanian translation: eroare logica


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:logical fallacy
Romanian translation:eroare logica
Entered by: Dan Dascalescu

08:29 Aug 4, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Science - Education / Pedagogy / Logic
English term or phrase: logical fallacy
Ca cele de la http://www.infidels.org/news/atheism/logic.html

Am gasit la http://www.alexandrul.go.ro/docuri/SuportCurs3.pdf traducerea "falacie logica", dar nu stiu cat de consacrata e. http://dictionary.phprebel.org n-o mentioneaza. Daca are cineva cartea lui Nigel Warburton, http://www.librariilehumanitas.ro/product.php/Cum_sa_gandim_... , poate ca acolo s-ar confirma o traducere.

Thanks!
Dan Dascalescu
United States
eroare logica
Explanation:
Este mult mai raspandit decat "falacie".

Poate sa fie si "sofism" (fara logic)
Selected response from:

Dan Marasescu
Romania
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3eroare logica
Dan Marasescu
4 +1falacie logica
elenus
4sofism logic
Mihaela Sinca


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
falacie logica


Explanation:
Din pacate nu am cartea lui Nigel Warburton, insa am gasit pe internet definitia falaciei, conform lucrarii Retorica si Teoria Argumentarii:
"Falacie: argument inacceptabil pe motiv de circularitate (argumentare vicioasă).În cazul noţiunilor corelative circularităţile nu sunt vicioase. ... :
vezi link: www.alexandrul.go.ro/docuri/SuportCurs3.pdf
HTH

elenus
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dan balanescu: falacia este o categorie iar circularitatea este un caz al categoriei; Falacie inseamna orice rationament care foloseste argumente false sau incosistente, iar Rationament Circular este un caz specific de rationament corect formal dar neconvingator
3744 days

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sofism logic


Explanation:
falacie apare putin, dar termenul falacios este destul de popular si figureaza in dictionare

o varianta posibila ar fi aceea de "sofism logic"

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2004-08-04 08:52:12 GMT)
--------------------------------------------------

sophisme spun francezii pentru fallacy
http://encyclozine.com/Logical_fallacy

Mihaela Sinca
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
eroare logica


Explanation:
Este mult mai raspandit decat "falacie".

Poate sa fie si "sofism" (fara logic)


    Reference: http://www.polito.ubbcluj.ro/idd/programe/Stiinte_Politice/P...
Dan Marasescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 44
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Laura Genescu (Briciu)
37 mins
  -> multumesc

agree  dorinam
15 hrs

agree  Andra Parvu: Absolut. Falacie suna mai rau decat "furculicion" in draga noastra limba... :)
3 days10 hrs