KudoZ home » English to Romanian » Electronics / Elect Eng

detective quantum efficiency

Romanian translation: factor de calitate al unui detector cuantic


12:18 Oct 31, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Electronics / Elect Eng / other
English term or phrase: detective quantum efficiency
The ratio of the squared signal-to-noise ratio present at the output of a RADIATION DETECTOR to the squared signal-to-noise ratio present at the input of that RADIATION DETECTOR.
ZAMOLXIS
Romanian translation:factor de calitate al unui detector cuantic
Explanation:
Este un criteriu care defineste calitatea unui detector cuantic (de obicei fotoni).

Acesta mai poate fi exprimat si ca raportul între variatia statistica a zgomotului fotonic si variatia statistica a semnalului masurat la iesirea din detector.

Ex. vezi linkul de referinta (evaluarea instrumentelor optice astronomice)

Selected response from:

Prims-Grup
Romania
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2eficacitatea cuantică de depistare/detectarelucca
4factor de calitate al unui detector cuanticPrims-Grup


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
eficacitatea cuantică de depistare/detectare


Explanation:
Fraza: Raportul dintre raportul (la pătrat) semnal/zgomot prezent la ieşirea unui detector de radiaţii faţă de raportul (la pătrat) semnal/zgomot prezent la intrarea acelui detector de radiaţii.
Exprimarea nu este prea grozavă, dar este, probabil, ce mai neambiguă pentru specialişti.


lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
15 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Could-you
31 mins
  -> Mulţumesc!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
factor de calitate al unui detector cuantic


Explanation:
Este un criteriu care defineste calitatea unui detector cuantic (de obicei fotoni).

Acesta mai poate fi exprimat si ca raportul între variatia statistica a zgomotului fotonic si variatia statistica a semnalului masurat la iesirea din detector.

Ex. vezi linkul de referinta (evaluarea instrumentelor optice astronomice)




    Reference: http://ceres.obspm.fr/~mbirlan/ARTICLES/TITLU_1.pdf
Prims-Grup
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Multumesc!