KudoZ home » English to Romanian » Electronics / Elect Eng

transcutaneous pacing

Romanian translation: stimulare cardiaca subcutanata/pacemaker subcutanat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:transcutaneous pacing
Romanian translation:stimulare cardiaca subcutanata/pacemaker subcutanat
Entered by: Cristina Chaplin

12:21 Oct 31, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Electronics / Elect Eng / other
English term or phrase: transcutaneous pacing
ELECTRODES intended to deliver an electrical PULSE to the PATIENT for the purpose of cardiac defibrillation.
NOTE DEFIBRILLATOR ELECTRODES may also provide other monitoring (e.g. ECG acquisition) or therapeutic (e.g. transcutaneous pacing) functions and may be disposable or reusable.
ZAMOLXIS
stimulare cardiaca subcutanata/pacemaker subcutanat
Explanation:



Dandu-ma eu pe forumul 121 zilele trecute, am intalnit un mesaj usor criptic: “Un copil super, cu pacemaker cardiac, cauta alti copii super cu pacemaker cardiac. Il puteti ajuta?” De pacemakers am mai auzit si eu - prin filme, recunosc, si niciodata la copii. Cum mi-a explicat nemesis2004, “pacemaker-ul cardiac e un implant subcutanat, cu un electrod intracardiac care trimite cordului stimului de contractie, mai simplu, un mic computer extrem de complicat si destept care face ca inima sa nu se opreasca atunci cind ea insasi nu mai are putere sa bata...


http://www.121.ro/content/mesajul_din_sticla/index.php3?cd=0...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2006-10-31 12:30:10 GMT)
--------------------------------------------------

Stimulator cardiac pacemaker cardiac defibrilator cardioverter ...Defibrilatorul este comparabil cu un stimulator cardiac. ... Generatorul de impulsuri electrice este introdus sub piele (subcutanat) in zona muschilor ...
www.medtronic-silva.ro/content/o-viata-mai-buna/viata-cu-un... - 20k - Supplemental Result - Cached - Similar pages


--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2006-10-31 12:30:53 GMT)
--------------------------------------------------

REVISTA ROMANA DE PSIHIATRIE: Stimularea nervului vag - aplicatii ...SNV este similar din multe puncte de vedere unui pacemaker cardiac; în ambele cazuri, un generator subcutanat trimite un semnal electric printr-un electrod ...
www.psihiatrie.org/artb/stimularea-nervului--1.php?idr=152 - 52k -
Selected response from:

Cristina Chaplin
United Kingdom
Grading comment
Multumesc !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4stimulare cardiaca subcutanata/pacemaker subcutanatCristina Chaplin
4stimulare (electrică) transcutanatăMircea Pauca


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
stimulare cardiaca subcutanata/pacemaker subcutanat


Explanation:



Dandu-ma eu pe forumul 121 zilele trecute, am intalnit un mesaj usor criptic: “Un copil super, cu pacemaker cardiac, cauta alti copii super cu pacemaker cardiac. Il puteti ajuta?” De pacemakers am mai auzit si eu - prin filme, recunosc, si niciodata la copii. Cum mi-a explicat nemesis2004, “pacemaker-ul cardiac e un implant subcutanat, cu un electrod intracardiac care trimite cordului stimului de contractie, mai simplu, un mic computer extrem de complicat si destept care face ca inima sa nu se opreasca atunci cind ea insasi nu mai are putere sa bata...


http://www.121.ro/content/mesajul_din_sticla/index.php3?cd=0...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2006-10-31 12:30:10 GMT)
--------------------------------------------------

Stimulator cardiac pacemaker cardiac defibrilator cardioverter ...Defibrilatorul este comparabil cu un stimulator cardiac. ... Generatorul de impulsuri electrice este introdus sub piele (subcutanat) in zona muschilor ...
www.medtronic-silva.ro/content/o-viata-mai-buna/viata-cu-un... - 20k - Supplemental Result - Cached - Similar pages


--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2006-10-31 12:30:53 GMT)
--------------------------------------------------

REVISTA ROMANA DE PSIHIATRIE: Stimularea nervului vag - aplicatii ...SNV este similar din multe puncte de vedere unui pacemaker cardiac; în ambele cazuri, un generator subcutanat trimite un semnal electric printr-un electrod ...
www.psihiatrie.org/artb/stimularea-nervului--1.php?idr=152 - 52k -


Cristina Chaplin
United Kingdom
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Multumesc !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca
17 mins
  -> multumesc dle Alexandrescu!

agree  Bogdan Burghelea
32 mins
  -> multumesc Bogdan!

agree  Could-you
47 mins
  -> multumesc Iva!

agree  Prims-Grup
1 hr
  -> multumesc!

agree  Robert Tanase
2 hrs
  -> multumesc!

disagree  Mircea Pauca: Originalul vorbeşte de stimulare TRANScutanata, adica "de pe partea cealaltă" (exterioară) a pielii; defibrilarea de urgenţă se face cu electrozi plasaţi pe piele, nu e timp de implanturi.
1262 days

1262 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stimulare (electrică) transcutanată


Explanation:
Stimulare electrică în care electrozii sunt plasaţi PE (nu implantaţi sub) piele; curentul electric traversează pielea, declanşând contracţia muşchiului cardiac.


    Reference: http://www.pmbc.ro/documente/ghiduri-medicale/stimularea-car...
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Transcutaneous_pacing
Mircea Pauca
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 3