KudoZ home » English to Romanian » Electronics / Elect Eng

BACK-SCATTERING

Romanian translation: Dispersie (împrăştiere, difuzie) a particulelor reflectate


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:BACK-SCATTERING
Romanian translation:Dispersie (împrăştiere, difuzie) a particulelor reflectate
Entered by: Prims-Grup

07:29 Nov 2, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Electronics / Elect Eng / other
English term or phrase: BACK-SCATTERING
ABSORBED DOSE, including that caused by BACK-SCATTERING, at a point of the ENTRANCE SURFACE of the irradiated object, usually on the RADIATION BEAM AXIS.
ZAMOLXIS
Dispersie (împrăştiere, difuzie) a particulelor reflectate
Explanation:
In limba engleză termenul mai uzitat este: "backscaterring" si a apărut prima oară în legătură cu experimentele lui Rutherford care a descoperit "modelul planetar" al atomului.

scattering = (tele) difuzie, imprastiere, dispersie

Cateva explicatii sunt oferite de linkuri.
Selected response from:

Prims-Grup
Romania
Grading comment
Multumesc !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1retroimprastiere
Adriana Sandru
4Dispersie (împrăştiere, difuzie) a particulelor reflectatePrims-Grup


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
back-scattering
Dispersie (împrăştiere, difuzie) a particulelor reflectate


Explanation:
In limba engleză termenul mai uzitat este: "backscaterring" si a apărut prima oară în legătură cu experimentele lui Rutherford care a descoperit "modelul planetar" al atomului.

scattering = (tele) difuzie, imprastiere, dispersie

Cateva explicatii sunt oferite de linkuri.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Rutherford_backscattering
    Reference: http://www.plasma.uaic.ro/courses/LabFAM/lucrarea5.pdf
Prims-Grup
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Multumesc !

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
back-scattering
retroimprastiere


Explanation:
Acesta este termenul corect din limba romana. Este f adevarat ca in articole se prefera si backscattering.


    Reference: http://referate.physics.pub.ro/referate/BN031A/Efectul%20COM...
Adriana Sandru
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Could-you
18 hrs
  -> Multumesc!