KudoZ home » English to Romanian » Electronics / Elect Eng

red palm

Romanian translation: buton roşu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:red palm
Romanian translation:buton roşu
Entered by: xxxpanbanisha

18:02 Mar 10, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / other
English term or phrase: red palm
It shall consist of a red palm or mushroom head button or be provided with an indirect arrangement, such as an easily identifiable red safety cable, that activates the emergency stop system.
ZAMOLXIS
buton roşu
Explanation:
toată sintagma ar fi buton roşu de mari dimensiuni, în formă de ciupercă sau de dimensiunea palmei. E un text descriptiv, nu e o sintagmă standard, imho, ca şi următorul termen
Selected response from:

xxxpanbanisha
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2buton roşuxxxpanbanisha
4 +1buton roşu de presiuneCristian Nicolaescu
4buton AVARIE (roşu)
Antonia Toth


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
buton roşu


Explanation:
toată sintagma ar fi buton roşu de mari dimensiuni, în formă de ciupercă sau de dimensiunea palmei. E un text descriptiv, nu e o sintagmă standard, imho, ca şi următorul termen


    Reference: http://images.google.ro/images?hl=ro&rls=com.microsoft:ro-ro...
xxxpanbanisha
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nona Stanciu Dell'Acqua
33 mins

agree  Anca Nitu: de mari dimensiuni, asa de mari ca se apasa cu intreaga palma nu cu degetul
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
red palm button
buton roşu de presiune


Explanation:
palm - acţionare cu palma, sau chiar cu pumnul

vezi "palm button" şi 'bouton coup de poing" la adresele de mai jos
http://ingersollrand.pl/download/Assembly Solutions/32517-E-...

http://ingersollrand.pl/download/Assembly Solutions/32517-F-...

Cristian Nicolaescu
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: cu pumnul? :)
1 hr
  -> Mulţumesc! Da, chair aşa, cu pumnul. Pentru a opri o instalaţie în caz de avarie, trebuie apăsat rapid acest buton, cu podul palmei sau cu pumnul pentru a fi sigur că se acţionează din prima. Cum este acţionat foarte rar e posibil să fie înţepenit.

1 day14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
buton AVARIE (roşu)


Explanation:
Culoarea nu are importanţă în cadrul definirii sintagmei.

http://www.magazin-electric.ro/comanda-semnalizare.php

--------------------------------------------------
Note added at 1 zi15 ore (2007-03-12 09:03:33 GMT)
--------------------------------------------------

Mai precis toată sintagma Buton avarie tip ciupercă de culoare roşie
Dl. Cristian în referinţa sa pentru buton tip ciupercă aminteşte de buton avarie tip ciupercă, dar nu pune accent pe acest lucru.
Buton de presiune poate duce şi la alte interpretări, s-ar potivi mai bine buton acţionat prin apăsare.

--------------------------------------------------
Note added at 1 zi16 ore (2007-03-12 10:03:12 GMT)
--------------------------------------------------

sau mai bine (deoarece în textul englezesc nu avem avarie, ci palm pentru a defini apăsarea)
-buton ciuperca apasare/(tragere) roşu - aceeaşi sursă

Antonia Toth
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12