KudoZ home » English to Romanian » Electronics / Elect Eng

grooved ball bearing

Romanian translation: rulment cu bile cu canal ( si inel de fixare)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:grooved ball bearing
Romanian translation:rulment cu bile cu canal ( si inel de fixare)
Entered by: Florin Hulubei

08:45 Mar 28, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / industria prepararii berii
English term or phrase: grooved ball bearing
piesa de schimb pentru un dispozitiv electromecanic
Florin Hulubei
rulment cu bile cu canal ( si inel de fixare)
Explanation:
http://www.bad.ro/Romana/produse/rulmenti/tipuri_rulmenti_to...
a se vedea descrierile din linkul de mai sus

din LEO

grooved ball bearing [tech.] das Rillenkugellager

si

Domaine(s) : - mechanical engineering
bearings
anglais
français
grooved ball bearing
roulement à billes à gorge profonde n. m.

din granddictionaire
si
Deep Groove ball bearings

Overview
Both rings posses deep grooves with a radius only slightly exceeding the ball radius. Due to this curvature ratio the bearing can support high radial forces as well as axial forces which make them ideal for a wide range of applications.
http://www.taylor-hobson.com/bearings_deepgroove.htm

clenciul e "grooved" rulmentul e cu bile el dar de un tip special
altfel se cheama numai ball bearing pur si simplu
si nu stim daca e radial sau axial caci contaxtul nu arata solicitarea - radiala sau axiala - la care e supus
cf specialistilor poate fi supus la amandoua tipurile:
Ce genre de roulement à billes permet l’insertion de charges radiales et axiales même en cas d’haut nombre de révolutions.
http://fr.nachi.de/docs/main_01_rillenkugellager.html

Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2rulment radial cu bile
Violeta Roman
4rulment cu bile cu canal ( si inel de fixare)Anca Nitu
4rulment radial cu carcasă
Bogdan Burghelea


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rulment radial cu carcasă


Explanation:
Sau "cu colivie"


    Reference: http://www.adeko.ro/rulmenti.php
Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 31

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rulment cu bile cu canal ( si inel de fixare)


Explanation:
http://www.bad.ro/Romana/produse/rulmenti/tipuri_rulmenti_to...
a se vedea descrierile din linkul de mai sus

din LEO

grooved ball bearing [tech.] das Rillenkugellager

si

Domaine(s) : - mechanical engineering
bearings
anglais
français
grooved ball bearing
roulement à billes à gorge profonde n. m.

din granddictionaire
si
Deep Groove ball bearings

Overview
Both rings posses deep grooves with a radius only slightly exceeding the ball radius. Due to this curvature ratio the bearing can support high radial forces as well as axial forces which make them ideal for a wide range of applications.
http://www.taylor-hobson.com/bearings_deepgroove.htm

clenciul e "grooved" rulmentul e cu bile el dar de un tip special
altfel se cheama numai ball bearing pur si simplu
si nu stim daca e radial sau axial caci contaxtul nu arata solicitarea - radiala sau axiala - la care e supus
cf specialistilor poate fi supus la amandoua tipurile:
Ce genre de roulement à billes permet l’insertion de charges radiales et axiales même en cas d’haut nombre de révolutions.
http://fr.nachi.de/docs/main_01_rillenkugellager.html



Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 68
Grading comment
multumesc!

21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
rulment radial cu bile


Explanation:
exista si varianta in engleza a paginii

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2007-03-28 19:39:15 GMT)
--------------------------------------------------

Intre timp am apucat sa consult si un dictionar tehnic, si termenul ar fi rulment cu canal de bile.


    Reference: http://www.rulmentul.ro/html/produse/index.php3
Violeta Roman
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Silea
0 min

agree  Antonia Toth
13 mins
  -> multumesc

disagree  Anca Nitu: rulment cu bile ( radial sau axial) = ball bearing, radial or axial, the term is "grooved" ball bearing/ iar linkul indica o traducere care nu mi se pare corecta, nu e prima oara cand vad bazaconii pe site-urile firmelor romane, pardon de vorba proasta :)
8 hrs
  -> multumesc oricum

agree  micawber_7: Eventual cu specificatia 'cu canelura/canal'.
8 hrs
  -> multumesc frumos