KudoZ home » English to Romanian » Electronics / Elect Eng

fall time

Romanian translation: timpul de coborâre


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fall time
Romanian translation:timpul de coborâre

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
20:54 Feb 6, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
Additional field(s): Computers: Systems, Networks, Telecom(munications)
English term or phrase: fall time
Definition from Tektronix, Inc.:
A measurement of the time it takes for the trailing edge of a pulse to fall from a high reference value (typically 90%) to a low reference value (typically 10%) of its amplitude.

Example sentence(s):
  • The rise and fall times of the sample voltage pulse also contribute to the overall energy distribution, since a long rise or fall time will increase the low-energy component. ScienceDirect - Elsevier B.V.
  • A capacitor is charged and discharged through switch selectable resistors from regulated DC voltage supplies and clamping diodes to provide the bias signal to control the rise and fall times of the RF output pulse of a PIN diode attenuator. reePatentsOnline.com
  • The 15 ns rise and fall time pulse capability can be delivered on each of the two or three individual outputs or on the single output of the internal combiner aeroflex.com
Glossary-building KudoZ




This question was created by:
Enrique
Enrique
Argentina


This question is closed

timpul de coborâre
Definition:
Timpul de coborâre sau durata frontului posterior (de descreştere) reprezintă intervalul de timp necesar mărimii pentru a descreste de la 0,9 la 0,1 din valoarea de regim.
Selected response from:

Cristiana Coblis
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2timpul de coborâre
Cristiana Coblis
5timp de descarcare
Mirela Giantaru
4Timpul de coborareCirsik


  

Translations offered


2 days12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
timpul de coborâre


Definition from http://ftp.utcluj.ro/pub/users/peculea/C:
Timpul de coborâre sau durata frontului posterior (de descreştere) reprezintă intervalul de timp necesar mărimii pentru a descreste de la 0,9 la 0,1 din valoarea de regim.

Example sentence(s):
  • Forma de undă a unui impuls (v. figura de mai sus) pune în evidenţă: - durata impulsului (Pulse Duration), care este denumită adesea şi lăţime a impulsului; - amplitudinea impulsului, cuprinsă între valoarea medie a semnalului (Baseline) şi valoarea medie a palierului impulsului; - timpul de ridicare (Rise Time); - timpul de coborâre (Fall Time); - supracreşterea (Overshoot). - Glosarul de termeni tehnici INSCC Buc.  
Cristiana Coblis
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Cirsik
18 days

Yes  Emanuel Bod
86 days

Yes  Anca Buzatu
99 days

Yes  Mihaela Petrican
103 days

21 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Timpul de coborare


Definition from own experience or research:
Reprezinta intervalul de timp care ia unui impuls sa coboare de la o valoare de referinta inalta (de obicei 90%) la o valoare de referinta joasa (de obicei 10 %) din amplitudinea sa.

Example sentence(s):
  • Unul din aparatele tipice, de baza, este osciloscopul, preferabil digital, inzestrat cu facilitati de captare a semnalelor. In plus, sunt necesare semnale de simulare analogice de tipul undelor tranzitorii, impulsuri sub prag, care sa fie suprapuse peste fluxurile de biti ale testoarelor digitale. - Revista Tehnica  

Explanation:
Termenii tehnici au fost preluati si tradusi de pe site-ul Tektronix.
Cirsik
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

82 days   confidence: Answerer confidence 5/5
timp de descarcare


Definition from own experience or research:
Timpul necesar scaderii unui parametru (tensiune, curent, putere, etc) la aproximativ 10% din valoarea maxima inregistrata, fara a ajunge la zero ( se poate reprezenta grafic ca o curba exponentiala); cunoscut si sub numele de descarcare capacitiva, propriu descarcarii condensatoarelor.

Example sentence(s):
  • "Bliturile de calitate ridicata emit lumina cu o temperatura de culoare in jur de 5.000 K, indiferent de timpul de descarcare." - www.foto-magazin.ro  
  • "Constanta de timp de descărcare a condensatorului are acum ...." - slideshare.net  
  • "Acest condensator este apoi descarcat pe o rezistenta de putere 600W pentru a crea o curba de descarcare exponentiala.".... "Timp de descarcare < 8 sec..." - www.umf.ro  

Explanation:
timp de cadere, se va folosi pentru tranzistoare sau dispozitive semiconductoare
Mirela Giantaru
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License