KudoZ home » English to Romanian » Engineering: Industrial

protruding edge

Romanian translation: margine ieşită în exterior


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:protruding edge
Romanian translation:margine ieşită în exterior
Entered by: Lavinia Pirlog

13:44 Oct 29, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: protruding edge
a rotatable wheel having an edge protruding from the housing beyond the exterior surface thereof;

(c) an axle supported within the housing by a pair of axle supports, the axle supports supporting the axle at spaced-apart locations on the axle, the rotatable wheel being supported by the axle for rotation about the axis of the axle, the axle supports supporting the axle so as to allow one end of the axle to move in a direction perpendicular to the axis of rotation of the rotatable wheel, so that the axle tilts within the housing when the protruding edge of the rotatable wheel is depressed toward the exterior surface of the housing;

(d) a spring mounted within the housing and arranged to resist displacement of the protruding edge of the rotatable wheel toward the exterior surface of the housing;


Cu multumiri,
Tweety
Lavinia Pirlog
Romania
margine ieşită în exterior
Explanation:
Mai bine de atât nu pot să explic.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-10-29 19:30:24 GMT)
--------------------------------------------------

"Proeminent" ar trebui să fie un termen tehnic consacrat ca să se potrivească aici. Eu nu am un dicţionar românesc cu termeni tehnici. Vezi definiţiile de la URL:
http://dexonline.ro/search.php?cuv=proeminent
"Protuberant" evocă o iregularitate, un defect, pe româneşte o "boalfă." (http://dexonline.ro/search.php?cuv=protuberanta)
Recomand termenul meu pentru primul context furnizat ("având o margine/muchie ieşită în exteriorul carcasei") şi eventual un singur termen alternativ în celelalte două, inclusiv pentru evitarea pleonasmului. De notat însă că stilul ştiinţific nu necesită, ba chiar nu încurajează variaţiile terminologice, din raţiuni de precizie şi consecvenţă.
Selected response from:

Robert Tanase
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6margine ieşită în exterior
Robert Tanase
5muchie iesita dinstar_rom


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
margine ieşită în exterior


Explanation:
Mai bine de atât nu pot să explic.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-10-29 19:30:24 GMT)
--------------------------------------------------

"Proeminent" ar trebui să fie un termen tehnic consacrat ca să se potrivească aici. Eu nu am un dicţionar românesc cu termeni tehnici. Vezi definiţiile de la URL:
http://dexonline.ro/search.php?cuv=proeminent
"Protuberant" evocă o iregularitate, un defect, pe româneşte o "boalfă." (http://dexonline.ro/search.php?cuv=protuberanta)
Recomand termenul meu pentru primul context furnizat ("având o margine/muchie ieşită în exteriorul carcasei") şi eventual un singur termen alternativ în celelalte două, inclusiv pentru evitarea pleonasmului. De notat însă că stilul ştiinţific nu necesită, ba chiar nu încurajează variaţiile terminologice, din raţiuni de precizie şi consecvenţă.


Robert Tanase
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Diana Wright: Sinonime: "muchie/margine proeminentă" (am întâlnit şi varianta "muchie/margine protuberantă", dar parcă nu-mi place la fel de mult :))
10 mins
  -> mersi; în plus o serie sinonimică nu strică niciodată

agree  Cristina Moldovan do Amaral
31 mins
  -> mulţumesc

agree  Bogdan Burghelea
1 hr
  -> mulţam

agree  Maria Diaconu: margine proeminentă, ca să nu fie pleonastic
2 hrs
  -> ai dreptate, nu mi-a sărit în ochi pleonasmul

agree  Could-you: De acord cu Maria:-)
4 hrs
  -> mulţumesc, şi eu până la un punct. (Vezi nota mea)

agree  Elena Iercoşan
5 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
muchie iesita din


Explanation:
se refera la pozitia acestei fata de pasajul de roata (housing)

star_rom
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian