KudoZ home » English to Romanian » Engineering: Industrial

explosion venting process

Romanian translation: evacuarea (purjarea) suflului exploziei


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:explosion venting process
Romanian translation:evacuarea (purjarea) suflului exploziei
Entered by: dragostea

09:53 Sep 16, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: explosion venting process
Where applicable, care is required when siting the dust collector to ensure that the effects (flame, pressure, noise and fire) produced during and after the ***explosion venting process*** do not put at risk personnel and nearby plant.

Formularea apare in mai multe fraze în care se vorbeşte despre explozii.
Alt exemplu mai jos:
The explosion relief assembly, where fitted to the dust collector, is not suitable for use with dusts that are classified as poisonous, corrosive, irritant, carcinogenic, teratogenic or multigenic unless the dust released during the ***explosion venting process*** can be contained to a safe level

Poate fi vorba de suflul exploziei (de la venting). De ce nu spune simplu explozie?
Please, luminaţi-mă şi pe mine....
Multumesc.
Simona Hagiu
Romania
evacuarea (purjarea) suflului exploziei
Explanation:
Suflul exploziei urmeaza imediat procesului exploziv, este un efect al exploziei in sine, si daca apare intr-o instalatie, nu trebuie sa afecteze elementele din instalatie, filtre, supape etc., pentru a nu face pagube si nici accidente.

--------------------------------------------------
Note added at 21 minute (2007-09-16 10:14:46 GMT)
--------------------------------------------------

In timpul exploziei apar temperaturi si presiuni extrem de mari in timpi de miimi de secunde, aerul inconjurator se dilata cu viteze foarte mari creind unde de soc prin aer, care se propaga cu viteze supersonice, acesta fiind suflul exploziei.
Selected response from:

dragostea
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5evacuarea (purjarea) suflului exploziei
dragostea
4 +1procesul de ventilare (atenuare a efectelor) explozieilucca


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
evacuarea (purjarea) suflului exploziei


Explanation:
Suflul exploziei urmeaza imediat procesului exploziv, este un efect al exploziei in sine, si daca apare intr-o instalatie, nu trebuie sa afecteze elementele din instalatie, filtre, supape etc., pentru a nu face pagube si nici accidente.

--------------------------------------------------
Note added at 21 minute (2007-09-16 10:14:46 GMT)
--------------------------------------------------

In timpul exploziei apar temperaturi si presiuni extrem de mari in timpi de miimi de secunde, aerul inconjurator se dilata cu viteze foarte mari creind unde de soc prin aer, care se propaga cu viteze supersonice, acesta fiind suflul exploziei.

dragostea
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: Exact, asta-i ideea, dar se referă (după caz) la toate efectele.
15 mins
  -> multumesc!

agree  Renata Rusu
5 hrs
  -> multumesc!

agree  Iosif JUHASZ
7 hrs
  -> multumesc! Sinteti reliable!

agree  MMFORREST
21 hrs
  -> multumesc!

agree  Cristina Moldovan do Amaral
26 days
  -> Multumesc!

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
procesul de ventilare (atenuare a efectelor) exploziei


Explanation:
Într-un recipient se produce o explozie. Dacă s-au luat măsuri de explosion venting, recipientul rămâne întreg. Se referă (aşa cum spune contextul) la flame, pressure, noise and fire, nu doar la suflu.

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2007-09-16 10:28:44 GMT)
--------------------------------------------------

Purjare (aşa cum spune Augudtin) e un termen mai bun decât atenuare.

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dragostea
2 hrs
  -> Mulţumesc! (Scuze pt. typing error).