KudoZ home » English to Romanian » Engineering (general)

quality management system

Romanian translation: sistem de management al calităţii


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:quality management system
Romanian translation:sistem de management al calităţii
Entered by: Péter Tófalvi

23:07 Oct 25, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: quality management system
aici:
http://www.clubafaceri.ro/info_articole/122_calitate_iso_900...
se traduce prin: sistemul de management al calităţii

Eu aş folosi mai degrabă sistemul CTC, dar recunosc, este o terminologie mai veche.
Péter Tófalvi
Hungary
sistemul de management al calităţii
Explanation:
Din câte ştiu, controlul tehnic de calitate se referă la inspectarea fizică a produselor pentru a verifica dacă acestea sunt conforme cu anumite specificaţii/cerinţe. Sistemul de management al calităţii cred că este un concept mai larg, care include controlul tehnic de calitate.

"Ín organizaţiile din occident şi din Japonia, calitatea era obţinută în cea mai mare parte prin control (atât pe parcursul fabricaţiei, cât şi la finalul procesului de fabricaţie). De remarcat că, noţiunea de control al calităţii nu este asimilată cu expresia ‚controlul tehnic de calitate“, expresie echivalentă cu inspecţia. "
http://www.biblioteca.ase.ro/downres.php?tc=2672
Selected response from:

xxxMihai Badea
Luxembourg
Grading comment
Mulţumesc tuturor. am ales răspunsul cu explicaţia mai detaliată.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +13sistemul de management al calităţii
Lucica Abil
3 +5sistemul de management al calităţiixxxMihai Badea


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +13
sistemul de management al calităţii


Explanation:
Acesta este termenul consacrat.

http://209.85.135.104/search?q=cache:UsGcKKrcfhcJ:www.uttgm....

Lucica Abil
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxMihai Badea
2 mins

agree  Antonia Toth: foarte consacrat!!!
5 hrs

agree  Elena-Simona Craciun
6 hrs

agree  lucca: Absolut
7 hrs

agree  Cristina Butas
7 hrs

agree  clauswe
8 hrs

agree  MMFORREST
8 hrs

agree  Ioana Bostan
8 hrs

agree  Monica Grigorescu: Cu siguranta consacrat!
8 hrs

agree  Cristiana Coblis
12 hrs

agree  Ivona Tillett
20 hrs

agree  RODICA CIOBANU
23 hrs

agree  Cristina Moldovan do Amaral
1 day14 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
sistemul de management al calităţii


Explanation:
Din câte ştiu, controlul tehnic de calitate se referă la inspectarea fizică a produselor pentru a verifica dacă acestea sunt conforme cu anumite specificaţii/cerinţe. Sistemul de management al calităţii cred că este un concept mai larg, care include controlul tehnic de calitate.

"Ín organizaţiile din occident şi din Japonia, calitatea era obţinută în cea mai mare parte prin control (atât pe parcursul fabricaţiei, cât şi la finalul procesului de fabricaţie). De remarcat că, noţiunea de control al calităţii nu este asimilată cu expresia ‚controlul tehnic de calitate“, expresie echivalentă cu inspecţia. "
http://www.biblioteca.ase.ro/downres.php?tc=2672

xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Mulţumesc tuturor. am ales răspunsul cu explicaţia mai detaliată.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucica Abil: :)
1 min

agree  Cristina Butas
7 hrs

agree  clauswe
7 hrs

agree  Ioana Bostan
8 hrs

agree  Cristina Moldovan do Amaral
1 day14 hrs