KudoZ home » English to Romanian » Engineering (general)

influent and effluent water

Romanian translation: apa afluentă - defluentă


11:20 Feb 16, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / water treatment
English term or phrase: influent and effluent water
the products result in high quality of both influent and effluent water
Florina Merca
Romanian translation:apa afluentă - defluentă
Explanation:
Cea care intră e afluentă iar cea care iese e defluentă.Există şi verbele a aflua şi a deflua folosite mai des cu referire la mulţimi de oameni.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 hrs (2008-02-18 10:17:40 GMT)
--------------------------------------------------

Corectură: e vorba de verbele "a aflui" respectiv "a deflui". M-a luat valul şi am greşit. Scuze!
Selected response from:

translexIQ
Grading comment
multumesc pentru lamurire, apa afluenta si defluenta mi se pare cea mai potrivita traducere!



Summary of answers provided
5 +2apa afluentă - defluentă
translexIQ
5 +1apa reziduala intrata in statie si cea epurata
Mihaela Bordea
4apă de aducţie şi apă de evacuare/reziduală
Florin Ular


Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
apă de aducţie şi apă de evacuare/reziduală


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-16 14:06:30 GMT)
--------------------------------------------------

ef·flu·ent (fl-nt)
adj.
Flowing out or forth.
n.
Something that flows out or forth, especially:
a. A stream flowing out of a body of water.
b. An outflow from a sewer or sewage system.
c. A discharge of liquid waste, as from a factory or nuclear plant.



in·flu·ent (nfl-nt, n-fl-)
adj.
Flowing in or into.
n.
1. An inflow, especially a tributary.
2. Ecology A nondominant organism in a community that exerts an important modifying effect.

Florin Ular
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 44

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
apa reziduala intrata in statie si cea epurata


Explanation:
si la intrarea si la iesirea din statia de epurare este vorba tot despre apa reziuduala (a unui oras de exemplu), deci efluentul, proriu-zis nu mai este apa reziduala pentru a trecut prin toate procesele de tratare din respectiva statie, cea care intra in statie este reziduala
In terminologia de specialitate uneori se folosesc termenii din engleza

influent: wastewater flowing into a treatment plant

effluent: treated wastewater, flowing from a lagoon, tank, treatment process, or treatment plan

"apele uzate urbane sunt prelucrate in statiile de epurare cu tehnologie
capabila intr-o masura mai mica sau mai mare sa asigure eficientele impuse intre efluent si influent."

http://209.85.129.104/search?q=cache:xHLCub-9X3EJ:www.ara.ro...




--------------------------------------------------
Note added at 8 ore (2008-02-16 19:40:45 GMT)
--------------------------------------------------

EFLUÉNT, -Ă, efluenţi, -te, adj. (Tehn.; despre lichide) Care iese dintr-o instalaţie. [Pr.: -flu-ent] – Din fr. effluent.
Sursa: DEX '98 | Trimisă de LauraGellner, 10 Jun 2004 | Greşeală de tipar

efluént adj. m., pl. efluénţi; f. sg. efluéntă, pl. efluénte
Sursa: Dicţionar ortografic | Trimisă de siveco, 10 Aug 2004 | Greşeală de tipar

EFLÚEN//T ~tă (~ţi, ~te) tehn. Care iese dintr-o instalaţie. /<fr. effluent

EFLUÉNT s.n. Fluid care iese dintr-o instalaţie. [Pron. -flu-ent. / < fr. effluent].

INFLUÉNT, -Ă adj. Cu influenţă, cu trecere; puternic. // s.m. Apă care intră în staţiunea de epurare. [Pron. -flu-ent. / cf. fr. influent, it. influente].

INFLUÉNT, -Ă I. adj. cu influenţă, cu trecere; puternic. II. s. m. apă care intră în staţia de epurare. (< fr. influent)
http://dexonline.ro/search.php?cuv=efluenta

Mihaela Bordea
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Oana Negut: Ar trebui lăsată traducerea "efluent şi influent", sugerată în explicaţia de la acest răspuns.
1 day11 hrs
  -> da, dar nu ma pricep sa reeditez raspunsul

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
apa afluentă - defluentă


Explanation:
Cea care intră e afluentă iar cea care iese e defluentă.Există şi verbele a aflua şi a deflua folosite mai des cu referire la mulţimi de oameni.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 hrs (2008-02-18 10:17:40 GMT)
--------------------------------------------------

Corectură: e vorba de verbele "a aflui" respectiv "a deflui". M-a luat valul şi am greşit. Scuze!

translexIQ
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
multumesc pentru lamurire, apa afluenta si defluenta mi se pare cea mai potrivita traducere!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
13 hrs

agree  wordbridge
14 hrs

neutral  Oana Negut: Răspunsul nu este neapărat corect. Verificaţi. http://dexonline.ro/search.php?cuv=afluent si http://dexonline.ro/search.php?cuv=defluent
1 day9 hrs
  -> în cazul de faţă e vorba de adjectiv nu de substantiv. Adjectivul provine din verbul a aflui respectiv a deflui cu acelaşi sens ca în citatul din dicţionar al lui FlorinU. Bine ar fi ca DEX să aibă toate neologismele.