KudoZ home » English to Romanian » Environment & Ecology

emissions reduction

Romanian translation: contract de cumpărare a reducerii de emisii


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:emissions reduction purchase agreement
Romanian translation:contract de cumpărare a reducerii de emisii
Entered by: Paula Dana Szabados

16:41 Aug 9, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology
English term or phrase: emissions reduction
emissions reduction purchase agreement
Emina Popovici
Sweden
contract de cumparare a reducerii de emisii
Explanation:
cred ca asta este
Selected response from:

Paula Dana Szabados
Romania
Grading comment
Multumesc! Am folosit totusi "achizitionare", deoarece mi s-a parut ca suna mai bine
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5contract de cumparare a reducerii de emisii
Paula Dana Szabados
4 +1acord de reducere a noxelor/gaze de ardere(esapament)Cristina Chaplin
4 +1reducerea noxelor
Maria Diaconu
4contract de cumparare pentru drept/drepturi de emisiiiulian dobreanu


Discussion entries: 2





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
reducerea noxelor


Explanation:
Nu a mai fost întrebarea? Parcă...

Maria Diaconu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral
3 days6 mins

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
acord de reducere a noxelor/gaze de ardere(esapament)


Explanation:
dupa cum inteleg eu...

Cristina Chaplin
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: da, mai complet
8 mins
  -> multumesc Maria!

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
contract de cumparare a reducerii de emisii


Explanation:
cred ca asta este


    Reference: http://www.pointcarbon.com/Home/CDM%20&%20JI%20Monitor/Franç...
Paula Dana Szabados
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Multumesc! Am folosit totusi "achizitionare", deoarece mi s-a parut ca suna mai bine

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxeVerbum
27 mins
  -> multumesc

agree  xxxMihai Badea: Pe site-ul Ministerului Mediului apare o formulare asemănătoare: "contract de achiziţionare a reducerilor de emisii". http://www.mmediu.ro/stiri/PDD_Targu_Mures_Ro_summary.pdf
39 mins
  -> mulţumesc

agree  Maria Diaconu
1 hr
  -> mulţumesc

agree  Lucica Abil
3 hrs
  -> multumesc

agree  Delia Georgescu
2 days20 hrs
  -> mulţumesc

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
contract de cumparare pentru drept/drepturi de emisii


Explanation:
1. Descriere:
Asta deoarece, de la inceputul anului viitor, intra in vigoare directiva care va pune in aplicare Protocolul de la Kyoto, care va lansa pe piata tranzactiile cu emisii de noxe in Europa. Asteptat cu sufletul la gura de marii poluatori ai lumii, comertul cu drepturi de emisie are la baza un principiu cat se poate de simplu: fiecare intreprindere primeste un certificat anual care specifica foarte clar cantitatea de noxe pe care are dreptul sa o degajeze in atmosfera.

2. Utilizare autorizata a sintagmei "vanzare de drept de emisii":
„Pentru prima perioada de transfer de emisii, 2008-2012, sunt peste 200 de milioane de tone de drept de emisii pe care le putem vinde“, a declarat pentru BUSINESS Magazin Ioan Purica, consilier la Ministerul Mediului.


    Reference: http://www.businessmagazin.ro/articole/INVESTITII--Si-aerul-...
iulian dobreanu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4