KudoZ home » English to Romanian » Environment & Ecology

environmentally friendly

Romanian translation: favorabil, (propice) mediului înconjurător


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:environmentally friendly
Romanian translation:favorabil, (propice) mediului înconjurător
Entered by: Cosmin Lupei

11:29 Sep 5, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Science - Environment & Ecology / environmental laws
English term or phrase: environmentally friendly
alternative... that would be more environmentally friendly
Cosmin Lupei
favorabil mediului înconjurător
Explanation:
Ecologic merge, desigur, dar nu e neapărat şi "prietenos". Ecologic -Care ţine de ecologie; propriu ecologiei; Ecologia - Ştiinţă care se ocupă cu studiul interacţiunii dintre organisme şi mediul lor de viaţă.
Selected response from:

Andrei Albu
Romania
Grading comment
multumesc frumos! si ideea cu 'propice' se potriveste bine in contextul meu
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +10favorabil mediului înconjurător
Andrei Albu
5 +8ecoligic
cornelia mincu
3propice din p.d.v. ecologic/mediului inconjurator
Mihaela Ghiuzeli
Summary of reference entries provided
Anca Nitu

Discussion entries: 5





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +10
favorabil mediului înconjurător


Explanation:
Ecologic merge, desigur, dar nu e neapărat şi "prietenos". Ecologic -Care ţine de ecologie; propriu ecologiei; Ecologia - Ştiinţă care se ocupă cu studiul interacţiunii dintre organisme şi mediul lor de viaţă.

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 14
Grading comment
multumesc frumos! si ideea cu 'propice' se potriveste bine in contextul meu

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rose Marie Matei
1 min
  -> Mulţumesc

agree  Ioana Bostan
16 mins
  -> Mulţumesc

agree  Iulia Cosma
21 mins
  -> Mulţumesc

agree  MMFORREST: care respectă mediul înconjurător
1 hr
  -> Mulţumesc

agree  Cristina Bolohan: care respecta mediul inconjurator, alternativa "verde'
2 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Anca Nitu
7 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Iosif JUHASZ
9 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Cristina Butas
1 day5 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Tradeuro Language Services
1 day7 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Cornelia Serban
2 days1 hr
  -> Mulţumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
propice din p.d.v. ecologic/mediului inconjurator


Explanation:
o alta idee.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-09-05 12:46:20 GMT)
--------------------------------------------------

http://dexonline.ro/search.php?cuv=propice

Mihaela Ghiuzeli
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
ecoligic


Explanation:
sau "care protejează mediul"

--------------------------------------------------
Note added at 3 minute (2008-09-05 11:32:03 GMT)
--------------------------------------------------

ECOLOGIC (Scuze)

--------------------------------------------------
Note added at 2 zile6 ore (2008-09-07 17:32:22 GMT)
--------------------------------------------------

http://environmentally friendly.dictionarweb.com/

a se observa varianta in franceza: écologique

cornelia mincu
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristian Brinza
2 mins
  -> multumesc

agree  Diana Wright
3 mins
  -> multumesc

agree  Adriana Sandru
10 mins
  -> multumesc

agree  Rose Marie Matei
29 mins
  -> multumesc!

agree  k33pwalkin: o varianta ceva mai des intalnita ar fi"care nu dauneaza mediului"
31 mins
  -> multumesc!

agree  Ioana Bostan: care protejeaza mediul, mai degraba
45 mins
  -> multumesc

agree  Vasile BOLOGA
56 mins
  -> multumesc

agree  Emina Popovici
1 hr
  -> multumesc

agree  Lia Sabau
2 hrs
  -> multumesc!

disagree  Anca Nitu: gresit, conform DEX , ecologic = care tine de ecologie nu "care protejeaza sau respecta mediul" , iar ecologie e stiinta care se ocupa de interactiunea cu mediul ( fie ea daunatoare sau nu)
7 hrs
  -> si neecologic ce inseamna??

disagree  Carmela Moldovan: ecologic- te-ai grabit la dactilografiat ?
23 hrs
  -> daca te uiti mai joc, vei vedea ca am scris ECOLOGIC (Scuze)..., nu cred ca era cazul de disagree

agree  Saturniana
2 days10 hrs
  -> multumesc!




Reference comments


7 hrs
Reference

Reference information:
environmentally friendly




en·vi·ron·men·tal·ly friend·ly or en·vi·ron·ment-friend·ly


adjective

Definition:

minimizing harm to natural world: designed to minimize harm to the natural world, e.g. by using biodegradable ingredients

http://encarta.msn.com/dictionary_1861689832/environmentally...


ecological - WordNet (r) 2.1 (2005) :

ecological
adj 1: characterized by the interdependence of living organisms
in an environment; "an ecological disaster" [syn:
ecological, ecologic]
2: of or relating to the science of ecology; "ecological
research" [syn: ecological, ecologic, bionomical,
bionomic]
http://onlinedictionary.datasegment.com/word/ecological

ECOLÓGIC, -Ă, ecologici, -ce, adj. Care aparţine ecologiei, privitor la ecologie. – Din fr. écologique.
Sursa: DEX '98 | Trimisă de RACAI, 21 Nov 2003 | Greşeală de tipar
http://dexonline.ro/search.php?cuv=ecologic

--------------------------------------------------
Note added at 2 days6 hrs (2008-09-07 17:45:45 GMT)
--------------------------------------------------

LA cerere:

Termenul "neecologic" nu exista in dictionar
Verificati, nu ma credeti pe cuvant. :)
Termenul cu pricina a fost inventat de diversi (unmentionables) care utilizeaza in mod gresit expresia "ecologic" ca antonim al ei vrand sa spuna " nefavorabil mediului inconjurator"
Un exemplu :
http://www.go4it.ro/stire/2484777/Dus-la-10000-m-altitudine-...
Si o discutie pe aceeasi tema
http://www.hanuancutei.com/forum/content/Ecologie/7221/Ecolo...


Faptul ca unii folosesc expresia gresita nu inseamna ca si noi trebuie sa le urmam exemplul
Expresia e din aceeasi familie cu "a servi masa" folosit pe post de "mananc" si nu "sunt chelner" :):) larg utilizata dar nu neaparat corecta

Anca Nitu
Canada
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 38