KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

incorporated companies

Romanian translation: societăţi înmatriculate/societăţi legal constituite/societăţi cu personalitate juridică


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:incorporated companies
Romanian translation:societăţi înmatriculate/societăţi legal constituite/societăţi cu personalitate juridică
Entered by: Lucica Abil

08:59 Sep 6, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: incorporated companies
Whereas several Member States have already taken measures to limit the existing distortion between taxation systems, according to whether an enterprise's profits are charged to personal income tax or corporation tax, either by granting sole proprietorships and partnerships the right to opt for payment of corporation tax on reinvested profits, or by limiting the progressiveness of personal income tax by comparison with the rates of corporation tax to incorporated companies;
Nuzzi
societăţi înmatriculate
Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2006-09-06 09:15:27 GMT)
--------------------------------------------------




Cabinetul de avocatura Radu Octavian Alba Iulia.Criterii de ... Inregistrarea unei societati comerciale romanesti se face prin ***inmatriculare*** la Oficiul Registrului Comertului. Inmatricularea se face in in conformitate cu ...
www.raduoctavian.ro/formrom.htm - 20k - În Cache - Pagini similare

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2006-09-06 18:27:33 GMT)
--------------------------------------------------

Mihai, din următorul exemplu rezultă clar că este vorba despre locul unde sunt înmatriculate societăţile respective (filiale BBC):

BBC East Asia Relay Company Limited (incorporated in Hong Kong) BBC Radiocom (Bulgaria) EOOD (incorporated in Bulgaria) BBC Radiocom (Hungary) KFT (incorporated in Hungary) BBC Radiocom (Praha) s.r.o. (incorporated in the Czech Republic)

http://www.bbcgovernors.co.uk/annreport/subsidiaries.html


--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2006-09-07 15:40:12 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Mihai, rămân la părerea că dobândirea personalităţii juridice este o consecinţă a înmatriculării.
”unincorporated companies” poate fi redat prin ”societăţi nesupuse înmatriculării”.
După mine, toate cele trei sugestii făcute aici sunt corecte, întrucât o societate comercială legal constituită nu poate fi altfel decât una înmatriculată şi, desigur, având personalitate juridică.
Selected response from:

Lucica Abil
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3societăţi înmatriculate
Lucica Abil
4 +1societăţi cu personalitate juridicăxxxMihai Badea
4 +1societăţi constituite legal
Andrei Albu
4societati incorporate
Marinela Sandoval


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
societăţi constituite legal


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2006-09-06 09:21:00 GMT)
--------------------------------------------------

LEGE nr.110 din 9 noiembrie 1992 pentru ratificarea Tratatului ...In sensul arbitrajului tinut in conformitate cu paragraful 3 al acestui articol, orice societate constituita legal in baza legilor si reglementarilor ...
www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=13208 - 38k - În Cache - Pagini similare


Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emina Popovici
2 hrs
  -> Mulţumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
societăţi cu personalitate juridică


Explanation:
Sunt opusul societăţilor fără personalitate juridică (unincorporated companies).

"The principal (and longstanding traditional and historical) advantage of an ***incorporated company*** is that it has limited liability. That is (and speaking generally), a company may only be forced to pay creditors up to the extent of its own assets and capital, plus any moneys unpaid on its shares (usually nil because most companies issue shares which are fully paid for at the time of issue, and for a mere nominal amount such as $1.00). Further, the company is a separate legal entity or 'person'. In particular, a company is separate from its owners (its members/shareholders) and the persons who run it (its directors)."
http://www.incorporator.com.au/pros-cons-company.asp

"An ***unincorporated company*** has no separate legal identity which means that the trader or partners are liable for their own debts and different rules apply when they wish to sue or are sued as to who's name the action is brought about."
http://www.netribution.co.uk/features/howto/company_secretar...

"unincorporated business = afaceri care nu sunt organizate ca societate cu personalitate juridica"
http://www.englezaonline.ro/dictionar_contabilitate/afaceri....

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-09-06 10:54:57 GMT)
--------------------------------------------------

Frazele cheie sunt:

"The [incorporated] company is a separate legal entity or 'person'."
"An unincorporated company has no separate legal identity".

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2006-09-06 19:54:51 GMT)
--------------------------------------------------

Lucia, exemplul pe care l-ai dat nu mi se pare că ar fi similar cu contextul pe care îl avem noi aici (nu se specifică niciun loc). În cazul nostru, cred că ar fi mai potrivit să-l judecăm pe "incorporated company" în opoziţie cu "unincorporated company". Şi nu ştiu dacă l-am putea traduce pe "unincorporated company" prin "societate neînmatriculată". Eu aş înţelege prin asta o societate susceptibilă de înmatriculare, dar care nu a fost încă înmatriculată. Pe de altă parte, "societate neînmatriculată" nu pare să fie un termen consacrat (nu am găsit nicio referinţă pe net).

xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 584
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
9 hrs
  -> Mulţumesc!

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
societati incorporate


Explanation:
to incorporate= a integra, a incorpora, a uni

Marinela Sandoval
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
societăţi înmatriculate


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2006-09-06 09:15:27 GMT)
--------------------------------------------------




Cabinetul de avocatura Radu Octavian Alba Iulia.Criterii de ... Inregistrarea unei societati comerciale romanesti se face prin ***inmatriculare*** la Oficiul Registrului Comertului. Inmatricularea se face in in conformitate cu ...
www.raduoctavian.ro/formrom.htm - 20k - În Cache - Pagini similare

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2006-09-06 18:27:33 GMT)
--------------------------------------------------

Mihai, din următorul exemplu rezultă clar că este vorba despre locul unde sunt înmatriculate societăţile respective (filiale BBC):

BBC East Asia Relay Company Limited (incorporated in Hong Kong) BBC Radiocom (Bulgaria) EOOD (incorporated in Bulgaria) BBC Radiocom (Hungary) KFT (incorporated in Hungary) BBC Radiocom (Praha) s.r.o. (incorporated in the Czech Republic)

http://www.bbcgovernors.co.uk/annreport/subsidiaries.html


--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2006-09-07 15:40:12 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Mihai, rămân la părerea că dobândirea personalităţii juridice este o consecinţă a înmatriculării.
”unincorporated companies” poate fi redat prin ”societăţi nesupuse înmatriculării”.
După mine, toate cele trei sugestii făcute aici sunt corecte, întrucât o societate comercială legal constituită nu poate fi altfel decât una înmatriculată şi, desigur, având personalitate juridică.

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 198
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Chaplin
31 mins
  -> Mulţumesc, Cristina!

agree  Emina Popovici: Si asa. inmatruculate = constituite legal, nu?
2 hrs
  -> Mulţumesc, Emina! Aş spune că ”înmatriculate” conţine sensul de ”constituite legal” şi de ”cu personalitate juridică”. Numai societăţile cu p.j. legal constituite pot fi înmatriculate.

agree  Mihaela Pirvulet
7 hrs
  -> Mulţumesc, Mihaela!

neutral  xxxMihai Badea: Din legea 31/1990 ar reieşi că inversul este valabil: "Societatea comerciala este persoana juridica de la data înmatricularii în registrul comertului. "
8 hrs
  -> Da, Mihai, data înmatriculării este momentul naşterii p.j. şi încheierii procesului de constituire conform legii. Dar numai societăţile apte să dobândească p.j. sunt supuse înmatriculării.