KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

variance

Romanian translation: variaţie, divergenţă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:variance
Romanian translation:variaţie, divergenţă
Entered by: Nona Stanciu Dell'Acqua

11:43 Feb 9, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: variance
(price list) variance
merci !
Nona Stanciu Dell'Acqua
Italy
variaţie
Explanation:
În acest context al preţurilor, este cea mai bună variantă.
În statistică se foloseşte şi dispersie, ca sinonim perfect pentru variaţie - totuşi nu pot fi sigură că aici este vorba de un termen statistic neapărat. Poate să fie, dar oricum, repet, "variaţie" sună mai natural în orice context, fie el strict financiar sau statistic.

"Fluctuaţie" nu este un termen statistic propriu-zis; "abaterea" poate fi de mai multe feluri, cea mai folosită fiind cea medie pătratică, dar oricum în engleză abatere = deviation.
Selected response from:

Iulia Manescu
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1variaţie
Iulia Manescu
5 +1variantza, dispersie, fluctuatzie, abatere
Andreea Sepi


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
variantza, dispersie, fluctuatzie, abatere


Explanation:
termen din statistica (matematica)

Andreea Sepi
Germany
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 59
Notes to answerer
Asker: Multumesc Andreea.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: Varianţă. Nu sunt sigur despre celelalte, ar trebui mai mult context.
1 hr

21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
variaţie


Explanation:
În acest context al preţurilor, este cea mai bună variantă.
În statistică se foloseşte şi dispersie, ca sinonim perfect pentru variaţie - totuşi nu pot fi sigură că aici este vorba de un termen statistic neapărat. Poate să fie, dar oricum, repet, "variaţie" sună mai natural în orice context, fie el strict financiar sau statistic.

"Fluctuaţie" nu este un termen statistic propriu-zis; "abaterea" poate fi de mai multe feluri, cea mai folosită fiind cea medie pătratică, dar oricum în engleză abatere = deviation.

Iulia Manescu
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 48
Notes to answerer
Asker: Multumesc Iulia.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
5 hrs
  -> Mulţumesc mult, Iosif !