KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

currency forward swap

Romanian translation: swap valutar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:currency swap
Romanian translation:swap valutar
Entered by: xxxMihai Badea

11:36 Feb 12, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: currency forward swap
"the carry trade is typically done through transactions, such as currency forward swaps [....]"
multumesc!
Magdalena Ciubancan
Romania
swap valutar (la termen)
Explanation:
Din câte ştiu eu, operaţiunile swap şi operaţiunile forward sunt operaţiuni diferite (vezi definiţiile de la http://www.biblioteca.ase.ro/downres.php?tc=4041). Mi se pare ciudată alăturarea de cuvinte. Nici pe Google nu am găsit exemple asemănătoare.
În orice caz, "swap valutar" este deja un termen consacrat.

"În multe ocazii apare necesitatea conversiei dintr-o valuta în alta. Daca ai cont deschis la o unitate BRD, poţi opta pentru tranzacţii la vedere (spot), la termen (forward) sau ***swap valutar***, pentru RON şi principalele valute internaţionale."
http://www.brd.ro/&files/fisa-schimb-valutar(1).pdf.

"***swap valutar*** – constă în două tranzacţii simultane, încheiate cu aceeaşi contrapartidă, prin care Banca Naional a României:
– cumpără la vedere valută convertibilă contra lei, în scopul injectării de lichiditate, şi vinde la o dat ulterioar aceeai sum în valut convertibil contra lei, sau
– vinde la vedere valut convertibil contra lei, în scopul absorbiei de lichiditate, şi cumpără la o dată ulterioară aceeaşi sumă în valută convertibilă contra lei;"
http://www.bnro.ro/Ro/Legi/Regmon/Regmon.pdf
Selected response from:

xxxMihai Badea
Luxembourg
Grading comment
Multumesc pentru ajutor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1schimb de valute la temen / la pret fix in viitor (sau de tip forward)
Andreea Sepi
4 +1swap valutar (la termen)xxxMihai Badea
4tranzactie valutara de tip forward swapMonika Silea


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
schimb de valute la temen / la pret fix in viitor (sau de tip forward)


Explanation:
termen din domeniul burselor. contractele de tip forward sunt promisiuni de vz/cumparare la un termen viitor dar al caror pret se stabileste in prezent

Andreea Sepi
Germany
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 59

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Tatucu
20 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
swap valutar (la termen)


Explanation:
Din câte ştiu eu, operaţiunile swap şi operaţiunile forward sunt operaţiuni diferite (vezi definiţiile de la http://www.biblioteca.ase.ro/downres.php?tc=4041). Mi se pare ciudată alăturarea de cuvinte. Nici pe Google nu am găsit exemple asemănătoare.
În orice caz, "swap valutar" este deja un termen consacrat.

"În multe ocazii apare necesitatea conversiei dintr-o valuta în alta. Daca ai cont deschis la o unitate BRD, poţi opta pentru tranzacţii la vedere (spot), la termen (forward) sau ***swap valutar***, pentru RON şi principalele valute internaţionale."
http://www.brd.ro/&files/fisa-schimb-valutar(1).pdf.

"***swap valutar*** – constă în două tranzacţii simultane, încheiate cu aceeaşi contrapartidă, prin care Banca Naional a României:
– cumpără la vedere valută convertibilă contra lei, în scopul injectării de lichiditate, şi vinde la o dat ulterioar aceeai sum în valut convertibil contra lei, sau
– vinde la vedere valut convertibil contra lei, în scopul absorbiei de lichiditate, şi cumpără la o dată ulterioară aceeaşi sumă în valută convertibilă contra lei;"
http://www.bnro.ro/Ro/Legi/Regmon/Regmon.pdf

xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 584
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Multumesc pentru ajutor!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nona Stanciu Dell'Acqua
5 hrs
  -> Mulţumesc!

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tranzactie valutara de tip forward swap


Explanation:
sau: contract forward swap pe valuta

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-12 13:17:54 GMT)
--------------------------------------------------

este vorba de contractele tranzactionate la bursa, si acestea au denumiri consacrate de swap, forward, options

Monika Silea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8