KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

capital provision

Romanian translation: rezervă de capital


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:capital provision
Romanian translation:rezervă de capital
Entered by: xxxMihai Badea

23:58 Mar 4, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: capital provision
Nu prea am context la indemana, o enumerare de termeni intr-un chestionar.
rockie
rezervă de capital
Explanation:
"În fiecare an 5% din câştigurile anuale trebuie transformate în rezerve de profit până când acestea împreună cu ***rezerva de capital*** ajung la o valoare de cel puţin 10% din capitalul social. "
http://www.biblioteca.ase.ro/downres.php?tc=6156

Vezi şi Lexiconul ec. de la Ed. economică
Selected response from:

xxxMihai Badea
Luxembourg
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3rezervă de capitalxxxMihai Badea
4Capitalul rezervat/prevazut pentru o intreprindere/afacere etcAnca Nitu
4provizionMonika Silea


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
rezervă de capital


Explanation:
"În fiecare an 5% din câştigurile anuale trebuie transformate în rezerve de profit până când acestea împreună cu ***rezerva de capital*** ajung la o valoare de cel puţin 10% din capitalul social. "
http://www.biblioteca.ase.ro/downres.php?tc=6156

Vezi şi Lexiconul ec. de la Ed. economică

xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 584
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
5 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Lolitta Ivonne Grigore Rück
5 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Bogdan Burghelea
1 day8 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
provizion


Explanation:
eu asa stiu, desi s-ar putea ca provizion si rezerva de capital sa fie sinonime? stie cineva?

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2007-03-05 07:04:40 GMT)
--------------------------------------------------

se pare ca ar fi acelasi lucru: http://www.contabilul.ro/index.php?pag=a&id=60&s=Comentarii&...

Monika Silea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Capitalul rezervat/prevazut pentru o intreprindere/afacere etc


Explanation:

Cu sensul de “economic enterprise” nu fabrica


Capital provision
An amount provided in the forecasts to represent the balance sheet impact of capital initiatives expected to be introduced over the forecast period.
http://www.treasury.govt.nz/forecasts/befu/2001/glossary.asp

din Merriam-Webster

Main Entry: 1pro·vi·sion
Pronunciation: \prə-ˈvi-zhən\
Function: noun
Etymology: Middle English, from Anglo-French, from Late Latin & Latin; Late Latin provision-, provisio act of providing, from Latin, foresight, from providēre to see ahead — more at provide
Date: 14th century
1 a: the act or process of providing b: the fact or state of being prepared beforehand c: a measure taken beforehand to deal with a need or contingency : preparation <made provision for replacements>
2: a stock of needed materials or supplies; especially : a stock of food — usually used in plural
3: proviso, stipulation

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-03-05 17:18:14 GMT)
--------------------------------------------------

fara vreun context nu se poate spune precis

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 198