KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

foreign currency holdings

Romanian translation: deţinerea de valută


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:foreign currency holdings
Romanian translation:deţinerea de valută
Entered by: Mădălina Lăcrămioara Ionescu

09:05 Sep 21, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: foreign currency holdings
The next questions are about foreign currency holdings.
Este vorba de banii pe care o persoana ii are intr-o banca, sub diferite forme (personal holdings, joint holdings, etc.). Inteleg despre ce este vorba, dar nu gasesc termenul in romana.
Multumesc mult!
Mădălina Lăcrămioara Ionescu
Romania
deţinerea de valută
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2007-09-21 09:09:27 GMT)
--------------------------------------------------

„active financiare în valută”

„"Avand in vedere probabila asimetrie in cadrul populatiei cu privire la detinerile de active financiare in valuta”

http://www.newbiz.ro/N-In_2006_populatia_a_cumparat_peste_3_...

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2007-09-21 09:11:26 GMT)
--------------------------------------------------

„Currency holdings” nu-i musai să fie în bancă. :) Ci, pur şi simplu, deţinere de active financiare sub diferite forme (inclusiv depozite bancare).
Selected response from:

Florin Ular
Romania
Grading comment
Mersi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3disponibilităţi în valută
Lucica Abil
4 +4deţinerea de valută
Florin Ular
3 +1depozite in valuta
Simona Hagiu


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
depozite in valuta


Explanation:
...

Simona Hagiu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Mersi mult!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Buzatu
8 mins
  -> Mutumesc, Anca

neutral  Oana Negut: Valuta nu se află neapărat în depozite la bancă....
14 mins

1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
deţinerea de valută


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2007-09-21 09:09:27 GMT)
--------------------------------------------------

„active financiare în valută”

„"Avand in vedere probabila asimetrie in cadrul populatiei cu privire la detinerile de active financiare in valuta”

http://www.newbiz.ro/N-In_2006_populatia_a_cumparat_peste_3_...

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2007-09-21 09:11:26 GMT)
--------------------------------------------------

„Currency holdings” nu-i musai să fie în bancă. :) Ci, pur şi simplu, deţinere de active financiare sub diferite forme (inclusiv depozite bancare).

Florin Ular
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 64
Grading comment
Mersi!
Notes to answerer
Asker: Avind tot textul in fata, as opta pentru "sume detinute in valuta". E mai cuprinzator, desi mai lung, pentru ca din cite vad, e vorba si de cash, si de depozite, si de casete de valori.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MMFORREST
10 mins
  -> Mulţumesc!

agree  lucca
2 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Iosif JUHASZ
3 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  RODICA CIOBANU
1 day1 hr
  -> Mulţumesc!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
disponibilităţi în valută


Explanation:
Pentru a gestiona corect *disponibilităţile în valută*, firmele sunt obligate să întocmească, în faza de prognoză şi de realizare, un Buget al încasărilor şi plăţilor în valută.
http://wwwcom.ase.ro/curs-finante/capitolul_15.htm

Multe exemple pe Google

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 198
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Notes to answerer
Asker: Mersi mult!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Renata Rusu
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  dragostea
17 hrs

agree  Irina Adams
1 day21 mins