KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

material misstatement

Romanian translation: inexactitate semnificativă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:material misstatement
Romanian translation:inexactitate semnificativă
Entered by: Anca Buzatu

12:59 Jan 17, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: material misstatement
declaraţii financiare(de venit) incorecte?
e vb de un raport de audit
mac.proz.com/profile/31675?show_mode=kudoz&sub_mode=answered&dsid=48 - 26k -
Mulţumesc !
Anca Buzatu
Austria
inexactitate semnificativă
Explanation:
"Atunci când există indicii care permit să se presupună existenţa unei fraude sau erori care poate duce la ***inexactităţi semnificative***, auditorul extinde procedurile de audit în scopul confirmării sau infirmării dubiilor sale.
http://www.biblioteca.ase.ro/downres.php?tc=7405

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2008-01-17 13:26:41 GMT)
--------------------------------------------------

Iată definiţiile lui misstatement şi material de pe un site de specialitate.

http://www.abrema.net/abrema/misstatement.html
http://www.abrema.net/abrema/materiality_g.html

După cum se poate vedea, "material" se referă la amploarea inexactităţilor (material = semnificativ, substanţial, important) . Este adevărat că există şi în română adjectivul "material", dar cu un alt sens (palpabil, concret, real; faptic).
Selected response from:

xxxMihai Badea
Luxembourg
Grading comment
Mulţumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5inexactitate semnificativăxxxMihai Badea
4 +3declaraţie materială inexactă
Andrei Albu
4declaratie materială fasă/declaraţie în principal falsă
Irina Adams


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
declaratie materială fasă/declaraţie în principal falsă


Explanation:
Depinde de context

Irina Adams
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
declaraţie materială inexactă


Explanation:
EUR-Lex - - RO(b) "risc de identificare" înseamnă riscul că un verificator nu va identifica o declaraţie materială inexactă sau o nonconformitate materială; ...
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2007:229:0001:01:RO:HTML - 250k - În Cache - Pagini similare

[DOC] EU MRG2_final_tcFormat de Fişier: Microsoft Word - Afişare ca HTML
Emisiile declarate şi declaraţiile conexe nu trebuie să conţină nicio declaraţie materială inexactă, să evite influenţarea in selecţia şi prezentarea ...
www.eu-ets.ro/files/DECIZIA_COMISIEI_EUROPENE.doc - Pagini similare


Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ayast: yep
3 mins
  -> Mulţumesc

agree  Anca Nitu: asa i-as zice si eu sau declaratie inexacta continuta in materialul predat Directiei de Impozite, exista de ex "material misstatement due to fraud "
6 hrs
  -> Mulţumesc

agree  RODICA CIOBANU
20 hrs
  -> Mulţumesc

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
inexactitate semnificativă


Explanation:
"Atunci când există indicii care permit să se presupună existenţa unei fraude sau erori care poate duce la ***inexactităţi semnificative***, auditorul extinde procedurile de audit în scopul confirmării sau infirmării dubiilor sale.
http://www.biblioteca.ase.ro/downres.php?tc=7405

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2008-01-17 13:26:41 GMT)
--------------------------------------------------

Iată definiţiile lui misstatement şi material de pe un site de specialitate.

http://www.abrema.net/abrema/misstatement.html
http://www.abrema.net/abrema/materiality_g.html

După cum se poate vedea, "material" se referă la amploarea inexactităţilor (material = semnificativ, substanţial, important) . Este adevărat că există şi în română adjectivul "material", dar cu un alt sens (palpabil, concret, real; faptic).

xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 584
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Mulţumesc!
Notes to answerer
Asker: Excelent !:)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxmistahara: http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=671703
13 mins

agree  Ecaterina Rusnac
50 mins

agree  Irina Adams: da, raspunsul tau este formulat mai corect :))
1 hr

agree  Laura Genescu (Briciu)
1 hr

agree  Mihaela Bordea: da, aici sensul de material este de "grav, substantial, cu efecte/implicatii serioase"
20 hrs