KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

exploration costs

Romanian translation: (aici) costuri de prospecţiune


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:exploration costs
Romanian translation:(aici) costuri de prospecţiune
Entered by: Anca Buzatu

14:16 Jan 17, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: exploration costs
Din cadrul unui Cont de Profit şi Pierderi

Mulţumesc !
Anca Buzatu
Austria
costuri de prospecţiune
Explanation:
În cazul în care este vorba de o societate care activează în industria extractivă, ar putea fi costuri de prospecţiune.

Exploration = prospecţiune
Cf. RoDEX v1.1
Prospecţiune = ansamblul cercetărilor efectuate pentru a descoperi şi localiza zăcămintele de minerale utile dintr-o regiune
Selected response from:

Ecaterina Rusnac
Grading comment
Mulţumesc !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7costuri de prospecţiuneEcaterina Rusnac
5 +2cheltuieli/costuri de cercetare/explorare
Irina Adams
4 +1costuri de exploatarexxxMihai Badea


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
costuri de exploatare


Explanation:
[DOC]
Anexa la contractul de performanţă
Format de Fişier: Microsoft Word - Afişare ca HTML
***Costuri de exploatare*** la 1000 lei venituri din exploatare – indicator economic care .... Total costuri de exploatare x 1000/Total venituri din exploatare ...
www.icc.ro/activitate/sedinte/2004/04.03.04/Anexa.doc - Pagini similare
[DOC]
Denumirea afacerii:

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2008-01-17 14:23:45 GMT)
--------------------------------------------------

De fapt, ca termen contabil ar fi trebuit să fie "operating costs", dar mai fac şi alţii furculisioane :D. Dacă firma activează în domeniul petrolier ar putea fi "costuri de prospecţiune".

xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 584
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronica Manole
1 min
  -> Mulţumesc.

neutral  Irina Adams: exploatare inseamna exploitation si diferenta inte exploitation si exploration is Exploration deals with dynamic efficiency: searching for new options, experimenting, and conducting research. Exploitation deals with static efficiency
2 mins
  -> Mulţumesc. Accept disagree-uri cu plăcere, mai ales când sunt argumentate. S-ar putea ca una dintre soluţiile tale să fie de fapt cea corectă. E greu de spus fără să ştim mai multe despre text.

agree  Mihaela Ghiuzeli
2 mins
  -> Mulţumesc.

disagree  Andrei Albu: Exploration nu poate fi niciodată ”exploatare” - cred că termenul aparţine de fapt domeniului petrolier, Anca ne poate confirma dacă nu a încadrat greşit întrebarea
8 mins
  -> Mulţumesc. Mi-am reevaluat răspunsul un pic mai devreme, printr-o notă pe care am adăugat-o la răspuns.

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
costuri de prospecţiune


Explanation:
În cazul în care este vorba de o societate care activează în industria extractivă, ar putea fi costuri de prospecţiune.

Exploration = prospecţiune
Cf. RoDEX v1.1
Prospecţiune = ansamblul cercetărilor efectuate pentru a descoperi şi localiza zăcămintele de minerale utile dintr-o regiune

Ecaterina Rusnac
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Albu
2 mins
  -> merci

agree  Cristiana Coblis
50 mins
  -> merci

agree  Ede Lungu
56 mins
  -> merci

agree  Anca Nitu: exact
1 hr

agree  Mihaela Ghiuzeli: Cred ca asta este dupa ultima clarificare.
1 hr

agree  Iosif JUHASZ
16 hrs

agree  RODICA CIOBANU
19 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
cheltuieli/costuri de cercetare/explorare


Explanation:

English Romanian
Direct Matches
exploration cercetare
exploration explorare

Reference: http://www.altadict.ro/?lng=en&dir=both&word=exploration

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2008-01-17 14:27:59 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.si.umich.edu/IGD/tutorials/exploration/t0s1.htm

Irina Adams
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Albu: O întrebare anterioară a Ancăi mă face să cred că e vorba de domeniul petrolier (extracţie, explorare etc.)
5 mins
  -> probabil, de aceea am pus amandoua raspunsurile pentru ca depinde in ce domeniu se prezinta. Multumesc mult

agree  Alisia75
55 mins
  -> multumesc