KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

rating

Romanian translation: rating


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rating
Romanian translation:rating
Entered by: DocT

20:36 Apr 29, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / balance sheet
English term or phrase: rating
Balance sheet rating
Brief description
The Module Balance Sheet Rating at first imports the relevant items and calculates the required ratios. Subsequently the ratios are transformed into a score or into points. These values are finally associated with a rating class.
Cu multumiri
Lavinia Pirlog
Romania
rating
Explanation:
In romana se foloseste chiar termenul englezesc. Specialistii in domeniu il cunosc si il folosesc ca atare pentru a exclude ambiguitatea termenului general "evaluare".


--------------------------------------------------
Note added at 10 ore (2008-04-30 07:14:17 GMT)
--------------------------------------------------

La un search cu "rating balanta" de ex. apar numeroase exemple de folosire a termenului "rating" in romana, chiar la plural sau cu articol hotarat.

Fitch Rating a îmbunătăţit ratingul pe termen lung al Moldovei ...
Agenţia internaţională de rating Fitch Rating a majorat prognoza ratingurilor ... Din cauza şocurilor externe s-a înrăutăţit deficitul balanţei de plăţi. ...
www.interlic.md/Economie/1326.html - 24k - În Cache - Pagini similare
HP si Wataniya Telecom Algeria au lansat o solutie de facturare ...
... de facturare end-to-end destinata carrier-ilor si care asigura real-time rating, gestiunea balantei si facturare pentru toti clientii pre- si post-paid. ...
h41131.www4.hp.com/ro/ro/press/HP_si_Wataniya_Telecom_Algeria_au_lansat_o_solutie_de_facturare_care_asigu... - Pagini similare
Selected response from:

DocT
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3evaluare
Iosif JUHASZ
5 +2ratingDocT
4 +1incadrare in clase / categoriiAnca Nitu


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
evaluare


Explanation:
Dicț. economic EN-RO, Ed. Teora, 2007.

Iosif JUHASZ
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Georgiana Vasilescu
16 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Lia Sabau
2 days10 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Cristina Butas
2 days11 hrs
  -> Mulţumesc!

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
incadrare in clase / categorii


Explanation:
aici -----conform cu contextul afisat
altfel inseamna "evaluare"

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 198

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  framona: de multe ori il traduc prin "valoare"
5 days

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
rating


Explanation:
In romana se foloseste chiar termenul englezesc. Specialistii in domeniu il cunosc si il folosesc ca atare pentru a exclude ambiguitatea termenului general "evaluare".


--------------------------------------------------
Note added at 10 ore (2008-04-30 07:14:17 GMT)
--------------------------------------------------

La un search cu "rating balanta" de ex. apar numeroase exemple de folosire a termenului "rating" in romana, chiar la plural sau cu articol hotarat.

Fitch Rating a îmbunătăţit ratingul pe termen lung al Moldovei ...
Agenţia internaţională de rating Fitch Rating a majorat prognoza ratingurilor ... Din cauza şocurilor externe s-a înrăutăţit deficitul balanţei de plăţi. ...
www.interlic.md/Economie/1326.html - 24k - În Cache - Pagini similare
HP si Wataniya Telecom Algeria au lansat o solutie de facturare ...
... de facturare end-to-end destinata carrier-ilor si care asigura real-time rating, gestiunea balantei si facturare pentru toti clientii pre- si post-paid. ...
h41131.www4.hp.com/ro/ro/press/HP_si_Wataniya_Telecom_Algeria_au_lansat_o_solutie_de_facturare_care_asigu... - Pagini similare

DocT
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ioana Isai
4 hrs
  -> multumesc, Ioana

agree  ioana gabriela sandu: http://dexonline.ro/search.php?cuv=rating
4 hrs
  -> multumesc, Gabriela