KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

chargeback

Romanian translation: returnarea plăţii


22:28 Feb 15, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: chargeback
Din păcate, nu am context. Apare în glosarul unui client, legat de un serviciu de plăţi online, iar definiţiile lui chargeback sunt cele de mai jos.

Am văzut soluţiile propuse la o întrebare anterioară (http://www.proz.com/kudoz/669734), dar nu se potrivesc aici. Nici măcar "refuz de plată", un termen oarecum consacrat în cazul tranzacţiilor electronice, nu corespunde definiţiilor de mai jos. O soluţie ar putea fi, eventual, "plată returnată", dar mi se pare un pic cam general.

Vă mulţumesc anticipat pentru orice sugestii.


"a sum of money deducted by a credit card company from a merchant to cover losses for disallowed or fraudulent transactions

in banking, a debit to a depositor's account for an item that has been previously credited, as for a returned bad check
"
http://dictionary.reference.com/browse/chargeback
xxxMihai Badea
Luxembourg
Romanian translation:returnarea plăţii
Explanation:
Poate fi „refuz de plată” dacă plata încă nu s-a făcut sau „returnarea plăţii” în cazul în care aceasta s-a făcut. Nu văd ce altceva ar putea fi. În contextul tău, fiind vorba despre o sumă de bani, cred că ai putea spune „plată returnată” sau „(sumă de) bani returnaţi”.

„Daca posesorul cardului descopera ca au fost facute tranzactii neautorizate cu cardul sau trebuie sa contacteze banca emitenta si sa-i comunice acest lucru. Apoi, posesorul de card trebuie sa trimita bancii o *cerere prin care declara ca nu a efectuat tranzactiile respective si prin urmare solicita returnarea banilor*. Acest proces se numeste *chargeback*, iar posesorul de card practic contesta efectuarea tranzactilor. Banca emitenta analizeaza cererea si apoi contacteaza banca acceptatoare. Intre cele doua are loc un schimb de date pentru a verifica validitatea chargeback-ului si banii sunt returnati posesorului de card.”
http://www.ghiseulbancar.ro/articole/3/9436/Daca_mi_se_fura_...
Selected response from:

Lucica Abil
Romania
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3returnarea plăţii
Lucica Abil
4 +2revocarea platii/returnarea platii (prin card), solicitare de returnare (a platii prin card),
Natalia Conovca
4penalizareCarolina S
3rambursare
Florin Ular


Discussion entries: 1





  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
penalizare


Explanation:
explicatia termenului este data in engleza (i) mai sus

Carolina S
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in RussianRussian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
returnarea plăţii


Explanation:
Poate fi „refuz de plată” dacă plata încă nu s-a făcut sau „returnarea plăţii” în cazul în care aceasta s-a făcut. Nu văd ce altceva ar putea fi. În contextul tău, fiind vorba despre o sumă de bani, cred că ai putea spune „plată returnată” sau „(sumă de) bani returnaţi”.

„Daca posesorul cardului descopera ca au fost facute tranzactii neautorizate cu cardul sau trebuie sa contacteze banca emitenta si sa-i comunice acest lucru. Apoi, posesorul de card trebuie sa trimita bancii o *cerere prin care declara ca nu a efectuat tranzactiile respective si prin urmare solicita returnarea banilor*. Acest proces se numeste *chargeback*, iar posesorul de card practic contesta efectuarea tranzactilor. Banca emitenta analizeaza cererea si apoi contacteaza banca acceptatoare. Intre cele doua are loc un schimb de date pentru a verifica validitatea chargeback-ului si banii sunt returnati posesorului de card.”
http://www.ghiseulbancar.ro/articole/3/9436/Daca_mi_se_fura_...

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 198
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tradeuro Language Services
7 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Iosif JUHASZ
7 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Anamaria Sturz
1 day14 hrs
  -> Mulţumesc!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
revocarea platii/returnarea platii (prin card), solicitare de returnare (a platii prin card),


Explanation:
In generel, are mai multe sensuri, si le preiau ca traducere din dictionarul rusesc http://www.multitran.ru/c/m.exe?CL=1&l1=1&s=chargeback

1. plata returnata
2. contestarea tranzactiei
3. refuzul bancii de achita cecul clientului
4. returnarea platii ( prin card), - suma care se scade din contul vanzatorului, conform solicitarii detinatorului de card
5. retragerea mijoacelor banesti

Deoarece nu e prea clar contextul, sper aceste variante sa fie de ajutor.

Natalia Conovca
Moldova
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alina Weidell: cred ca revocarea platii dar si restul depinde de situatie
2 hrs
  -> Mersi.

agree  Cezar GRINEA: aş merge pe varianta "tranzacţii contestate" fie că e vorba de plăţi ce au fost contestate de către un posesor căruia i s-a furat cardul, fie că s-a cerut returnarea banilor pe motiv că produsul nu corespunde calitativ
1787 days

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rambursare


Explanation:
O posibilitate:

A charge back occurs when a customer disputes a credit card sale. There are many reasons for a charge back but the most common is the customer is not satisfied with the product or service.
www.ecxweb.com/glossary.html

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2009-02-16 07:38:39 GMT)
--------------------------------------------------

Pe de altă parte, ai fi surprins să vezi cât de des pare a fi folosit termenul „chargeback” (netradus) în mediul bancar (o căutare pe Google în paginile .ro).


„Rezultatele si analiza datelor colectate in decursul efectuarii
studiului privind performantele aplicatiilor de plata electronica a taxelor si impozitelor locale

Material Confidential

Dictionar de termeni specifici bancari si de e-commerce folositi in cadrul acestui studiu
...
Chargeback: O tranzactie care este efectuata de un detinator de card sau o banca emitenta de carduri si este transmisa indarat prin interschimb bancii comerciantului.

http://209.85.129.132/search?q=cache:8GD7QL2PFB4J:e-administ...

Florin Ular
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 64