KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

SWAP operations

Romanian translation: operaţiuni de tip SWAP


16:16 Feb 17, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: SWAP operations
more about this term
neagu_d
Romanian translation:operaţiuni de tip SWAP
Explanation:
Just guessing.
Selected response from:

anamaria bulgariu
Romania
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5operaţiuni de tip SWAP
anamaria bulgariu
4operaţiune swap
Ana Andronache
Summary of reference entries provided
Cristina Butas
SWAP
Cornelia Serban

Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
swap operations
operaţiuni de tip SWAP


Explanation:
Just guessing.

anamaria bulgariu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
11 mins

agree  Ciprian - Vasile Popescu: good guess
23 mins

agree  Iosif JUHASZ
13 hrs

agree  Radu DANAILA
17 hrs

agree  Tradeuro Language Services
5 days

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
swap operations
operaţiune swap


Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2009-02-17 16:27:11 GMT)
--------------------------------------------------

oops, plural: operaţiuni swap

daca in context e foreign exchange swap operations, atunci e vorba de swap valutar

Ana Andronache
Belgium
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 32




Reference comments


11 mins
Reference

Reference information:
Consultaţi şi Glosarul Public KudoZ:
http://www.proz.com/glossary-translations/English-to-Romania...


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/english_to_romanian/finance_genera...
Cristina Butas
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28

14 mins peer agreement (net): +2
Reference: SWAP

Reference information:
(1) Operatiune de schimb caracterizata prin cumpararea sau vanzarea unei monede straine si vanzarea sa simultana la termen (sau invers), operatiune executata in general pentru micsorarea pierderilor de schimb. (2) Credite incrucisate. Operatiune efectuata, mai ales, intre banci centrale si constand in acordarea unui imprumut unei banci intr-o moneda si, simultan, efectuarea unei plati pentru aceeasi suma si la aceeasi scadenta, dar in alta moneda. Acest gen de operatiune se efectueaza deseori in relatiile cu FMI sau BRI, pentru a se depasi un impas in situatia lichiditatilor internationale. (3) Operatiunile Swap la sfarsit de luna sunt operatiuni efectuate de Banca Nationala cu celelalte banci pentru a le furniza lichiditatile indispensabile respectarii scadentei lunare. Din aceeasi operatiune, dar in sens invers, rezulta o "infuzie" de lichiditati. Asadar, este vorba de un instrument important de politica monetara. (4) De asemenea, se poate vorbi de operatiuni Swap asupra devizelor, asupra ratei dobanzii, etc., toate operatiunile suprapunandu-se aceluiasi principiu. (5) Operatiunile Swap de datorii, adica cesiune temporara sau conversie a datoriilor in actiuni sau alte titluri de participare.

http://www.rs.ro/dictionar/swap/872.html

"În practica valutară se face distincţie între operaţiuni swap FX (swap forex) şi operaţiuni swap cu valute. Swap-ul FX presupune tranzacţionarea aceleiaşi sume de valută (cumpărare, respectiv vânzare) la ambele date ale tranzacţiei, fără a implica şi efectuarea unor anumite plăţi în contul unor dobânzi aferente perioadei cuprinse între cele două momente (ca în cazul swap-lui cu valute)."

http://www.ase.ro/upcpr/profesori/165/piata valutara.doc

Cornelia Serban
Canada
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Ioana Huiban: Agree! :)
5 mins
agree  RODICA CIOBANU
7 mins