ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

in arrears

Romanian translation: la scadenta

08:02 Jul 28, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: in arrears
The fee rates to be paid in monthly instalments in arrears for the services rendered are set out in the Budget breakdown.
Raluca Furnea
Belgium
Romanian translation:la scadenta
Explanation:
Conform dictionarului ProEdition, exista sintagma "payable in arrears" - platibil la scadenta.
Sincer, avand in vedere contextul, mi s-ar parea mai logic acest termen: Onorariile vor fi platite in rate la scadenta (sau daca vrei la scadente), de in zile anume si nu oricand.
Parerea mea. (nici o legatura cu personajul care detine patentul asupra acestei replici...:))
Selected response from:

Bogdan Dusa
Romania
Grading comment
Cred ca in acest context (onorariul va fi platit lunar, dupa ce serviciile au fost prestate) aceasta traducere este cea mai potrivita. Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5arierate
Elvira Daraban
5 +1arierat
Codrut Tudor
4 +1la scadenta
Bogdan Dusa
5la sfarsitul lunii
Irene S.


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
arierat


Explanation:
Plata in rate a unor datorii restante.

Codrut Tudor
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gabrielle Weatherhead: Scuze, dar cred ca in cazul acesta nu e vorba de datorii restante ci modul de plata al ratelor.
6 days

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
la sfarsitul lunii


Explanation:
hth

Irene S.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
arierate


Explanation:
levitchi, ro-en

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2004-07-28 08:37:01 GMT)
--------------------------------------------------

in principiu se utilizeaza doar forma de plural. de acord si cu restante, in functie de context

Elvira Daraban
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  elenus: sau restante
1 min
  -> multumesc

agree  Mihai Badea: restante
8 mins
  -> multumesc

agree  xxxCSsys
18 mins
  -> multumesc

agree  Cristina Butas
4 hrs
  -> multumesc

agree  Cristina Moldovan do Amaral
12 hrs
  -> multumesc

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
la scadenta


Explanation:
Conform dictionarului ProEdition, exista sintagma "payable in arrears" - platibil la scadenta.
Sincer, avand in vedere contextul, mi s-ar parea mai logic acest termen: Onorariile vor fi platite in rate la scadenta (sau daca vrei la scadente), de in zile anume si nu oricand.
Parerea mea. (nici o legatura cu personajul care detine patentul asupra acestei replici...:))

Bogdan Dusa
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Cred ca in acest context (onorariul va fi platit lunar, dupa ce serviciile au fost prestate) aceasta traducere este cea mai potrivita. Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gabrielle Weatherhead: acest sistem este practicat, de exemplu la plata salariilor - plata pentru luna anterioara se face in luna curenta, etc. Un alt exemplu, daca cumparati ceva in ianuarie, si incepeti plata ratelor in februarie, prima plata se refera la luna anterioara.
1 day10 hrs