KudoZ home » English to Romanian » Food & Drink

butterfat

Romanian translation: grăsimea laptelui


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:butterfat
Romanian translation:grăsimea laptelui
Entered by: Nina Iordache

20:05 Mar 25, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Food & Drink / numai traducerea corecta a cuvantului
English term or phrase: butterfat
Context: Cattle bred for butterfat
Nina Iordache
Romania
grăsimea laptelui
Explanation:
Cf Babylon. baftă.

--------------------------------------------------
Note added at 16 minute (2007-03-25 20:21:34 GMT)
--------------------------------------------------

pt nimic. Eu am Babylon 6 (l-am cumparat si crede-ma ca merita, nici nu-i foarte scump), apoi a descarcat dictionarele romane (derfoc, Free english-romanian dictionary si Dictionar englez-roman). adresa este: http://www.babylon.com/
ti-l recomand calduros, ma ales daca mai lucrezi si pe alte limbi. Oricum, poti sa-l ai ca shareware, cred ca 1 luna.
Selected response from:

cameliaim
Spain
Grading comment
Multumesc frumos. Fiind vorba de un context literar ma gandesc ca poate este mai bine asa.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4grăsimea lapteluicameliaim
3conţinut de grăsime (din lapte)
Antonia Toth


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
grăsimea laptelui


Explanation:
Cf Babylon. baftă.

--------------------------------------------------
Note added at 16 minute (2007-03-25 20:21:34 GMT)
--------------------------------------------------

pt nimic. Eu am Babylon 6 (l-am cumparat si crede-ma ca merita, nici nu-i foarte scump), apoi a descarcat dictionarele romane (derfoc, Free english-romanian dictionary si Dictionar englez-roman). adresa este: http://www.babylon.com/
ti-l recomand calduros, ma ales daca mai lucrezi si pe alte limbi. Oricum, poti sa-l ai ca shareware, cred ca 1 luna.

cameliaim
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc frumos. Fiind vorba de un context literar ma gandesc ca poate este mai bine asa.
Notes to answerer
Asker: Wow! Multumesc frumos, il gasisem si eu pe http://www.ro-en.ro dar voiam sa fiu sigura. POt sa te rog frumos sa-mi spui care este linkul spre babylon, care Babylon, mai exact, de fapt? Multumesc frumos. Mai astept si maine acord punctele

Asker: Multumesc frumos, ma mai gandesc, e o idee buna!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
1 hr
  -> multumesc, Bogdan, noapte buna!

agree  Marinela Sandoval: L-am gasit si eu intr-un dictionar: " the natural fat in milk"
2 hrs
  -> multumesc, Marinela, din cate vad mai bien spor la treaba :)

agree  micawber_7: aceeasi traducere si pe dictionarultau.ro
6 hrs

agree  lucca
11 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
conţinut de grăsime (din lapte)


Explanation:
Depinde de context, ar fi trebuit să dai contextul exact (toată propoziţia):


http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=3787...

NORMĂ
privind denumirile sub care se vinde şi condiţiile de calitate ale laptelui de consum

c) conţinut de grăsime - raportul masă/masă al părţii de grăsime din lapte per o sută părţi de lapte analizat;

In South Africa, at least six breeds of cattle are recognized as being "dairy breeds". ... Breed, Reg/ Grade. Milk (kg). Butterfat (%). Butterfat (kg) ...

agriculture.kzntl.gov.za/.../DairyinginKwaZuluNatal/BreedsofDairyCattle/tabid/239/Default.aspx

Dairy cattle (family Bovidae, genus Bos ) are breeds of cattle raised for their ability to produce large quantities of milk with high butterfat, protein, ...

thecanadianencyclopedia.com/index.cfm?PgNm=TCE&Params=A1ARTA0002106 - 21k -





Antonia Toth
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Multumesc frumos, aveti dreptate din punct de vedere tehnic si este greseala mea ca nu am specificat utilitatea in context a termenului. Probabil ca cel mai bine ar fi sa spunem vaci crescute pentru laptele lor gras. Scuze si multumesc frumos. As vrea totusi sa introducem si acest termen in glosar. Oare este posibil?