KudoZ home » English to Romanian » General / Conversation / Greetings / Letters

rule of the thumb

Romanian translation: regula de bun simt, regula de aur, principiu calauzitor + calcul rudimentar, calcul aproximativ, calcul estimativ, lege nescrisa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rule of thumb
Romanian translation:regula de bun simt, regula de aur, principiu calauzitor + calcul rudimentar, calcul aproximativ, calcul estimativ, lege nescrisa
Entered by: Nina Iordache

11:49 Apr 4, 2007
English to Romanian translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters / va rog traducere in limba romana
English term or phrase: rule of the thumb
orice traducere este buna daca este cumva impamantenita in romana, ca sa zic asa.
Nina Iordache
Romania
regula de bun simt, regula de aur + calcul rudimentar, calcul aproximativ, calcul estimativ
Explanation:
In contextul dat cred ca s-ar potrivi una din cele de mai sus, dat fiind ca se refera la o metoda sau o maniera de a pregati o actiune, o calatorie, etc. prin estimarea, determinarea, calcularea a ceva.

rule of thumb - refers to shortcuts to solutions to new problems that resemble problems previously solved by experienced workers.

a rule of thumb - a way of calculating something which is not exact but which will help you to be correct enough. A good rule of thumb is to cook two handfuls of rice per person.

rule of thumb - a useful principle having wide application but not intended to be strictly accurate or reliable in every situation.


rule of thumb
A rough and useful principle or method, based on experience rather than precisely accurate measures. For example, His work with the youth group is largely by rule of thumb. This expression alludes to making rough estimates of measurements by using one's thumb.



--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-04-04 15:55:53 GMT)
--------------------------------------------------

Plus: de acord cu sugestia d-lui Valentin Cirdei: principiu călăuzitor / de bază, daca doreste sa o puna in forma unui raspuns. Diana

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2007-04-10 12:43:21 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc pentru apreciere si pentru puncte!

Intr-adevar, puncte ar fi trebuit acordate aproape tuturor celor care au furnizat raspunsuri. Ceea ce conteaza e ca toate raspunsurile pot fi incluse in glosar.

Multumesc,

Diana
Selected response from:

Diana Nacu
Ireland
Grading comment
Multumesc frumos pentru ideea buna!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3(in mod) empiric
Violeta Roman
4regula de bun simt, regula de aur + calcul rudimentar, calcul aproximativ, calcul estimativ
Diana Nacu
2 +2lege nescrisa
Daiana Heinrich
3 +1cea mai simplă metodă
Antonia Toth
3socoteală băbească
Valentin Alupoaie


Discussion entries: 3





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
(in mod) empiric


Explanation:
(in mod) empiric

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-04-04 11:57:09 GMT)
--------------------------------------------------

de acord cu regula de aur; sau regula de baza?

Violeta Roman
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Credeam ca nu e nevoie de context, iata insa ca da> @A traveler's rule of the thumb is to calculate what you think you need to take, then cut it by half. Sigur pot traduce in felurite moduri dar ma gandesc ca poate este mai bine sa aflu cum se traduce exact ca expresie "rule of the thumb"... Multumesc frumos.

Asker: "Ce-ar fi sa-i spunem regula de aur?

Asker: Da si asa, le putem adauga in glosar pe toate trei, inclusiv ïn mod empiric"pentru ca aceasta traducere poate folosi in alte contexte si altor traducatori, de ce sa traducem mereu numai un cuvant/expresie, sinonimia este izvorul de bogatie al oricarui dictionar

Asker: Multumesc frumos, asa cum am spus as fi dorit sa includ in glosar totate variantele si sa dau si puncte tuturor.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina Stanescu
5 mins
  -> multumesc

agree  Bogdan Burghelea
6 mins
  -> multumesc

agree  Elvira Tatucu
2 hrs
  -> multumesc

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
socoteală băbească


Explanation:
...

Valentin Alupoaie
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Multumesc, ca idee confera intelesul, dar fiind vorba despre o carte de moda pentru doamne, nu-i asa, n-am vrea sa le aducem aminte de chestii mai putin placute...

Asker: Multumesc frumos, ar trebui sa putem acorda puncte mai multor colegi, nu numai unuia singur...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Diana Nacu: In principiu, da, dar nu in acest context. Diana
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
cea mai simplă metodă


Explanation:
o idee...

provine de la def. din wikipedia

... It is an easily learned and easily applied procedure for approximately calculating or recalling some value, or for making some determination.

Antonia Toth
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Da, multumesc, suna din ce in ce mai bine si in functie de acest context al meu chiar ca e cea mai indicata traducere!

Asker: Multumesc frumos. As vrea sa fi putut acorda puncte mai multor colegi...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Diana Nacu
3 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
lege nescrisa


Explanation:
stiu, ca traducere este foarte inexacta. dar pararea mea :) este ca in context s-ar potrivi. daca nu, ramine doar o parere....

Daiana Heinrich
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Da, sigur este foarte bine. Sunt atatea raspunsuri bune ca ar merita sa fie inscrise toate in glosar. Am sa incerc sa ma adresez moderatorilor acestei perechi pentru instructiuni.

Asker: Multumesc frumos si aceasta este o idee buna. Pacat ca nu putem acorda puncte mai multor colegi.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Diana Nacu
1 hr
  -> multumesc

agree  Andrei Albu
3 hrs
  -> multumesc

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
regula de bun simt, regula de aur + calcul rudimentar, calcul aproximativ, calcul estimativ


Explanation:
In contextul dat cred ca s-ar potrivi una din cele de mai sus, dat fiind ca se refera la o metoda sau o maniera de a pregati o actiune, o calatorie, etc. prin estimarea, determinarea, calcularea a ceva.

rule of thumb - refers to shortcuts to solutions to new problems that resemble problems previously solved by experienced workers.

a rule of thumb - a way of calculating something which is not exact but which will help you to be correct enough. A good rule of thumb is to cook two handfuls of rice per person.

rule of thumb - a useful principle having wide application but not intended to be strictly accurate or reliable in every situation.


rule of thumb
A rough and useful principle or method, based on experience rather than precisely accurate measures. For example, His work with the youth group is largely by rule of thumb. This expression alludes to making rough estimates of measurements by using one's thumb.



--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-04-04 15:55:53 GMT)
--------------------------------------------------

Plus: de acord cu sugestia d-lui Valentin Cirdei: principiu călăuzitor / de bază, daca doreste sa o puna in forma unui raspuns. Diana

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2007-04-10 12:43:21 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc pentru apreciere si pentru puncte!

Intr-adevar, puncte ar fi trebuit acordate aproape tuturor celor care au furnizat raspunsuri. Ceea ce conteaza e ca toate raspunsurile pot fi incluse in glosar.

Multumesc,

Diana


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Rule_of_thumb
    Reference: http://hop-talk.com/2007/02/06/rule-of-thumb/
Diana Nacu
Ireland
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc frumos pentru ideea buna!
Notes to answerer
Asker: regula de bun simt, da! imi place! as vrea sa le pot adauga toate variantele, dar nu am idee cum