KudoZ home » English to Romanian » Geography

elevation exaggeration

Romanian translation: factorul de exagerare al elevatiei


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:elevation exaggeration
Romanian translation:factorul de exagerare al elevatiei
Entered by: Anca Nitu

17:54 Feb 18, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Geography
English term or phrase: elevation exaggeration
"***Elevation Exaggeration*** allows vertical exaggeration to be increased or decreased. A setting of 1 displays the Earth's topography without exaggeration."
http://www.geosociety.org/educate/LessonPlans/creatingGoogle...
xxxMihai Badea
Luxembourg
factorul de exagerare al elevatiei
Explanation:
Domaine(s) : - géologie
géodésie


English


exaggeration of relief
Équivalent(s) français exagération du relief

EXAGERÁ, exagerez, vb. I. Tranz. A prezenta un fapt în dimensiuni mărite faţă de realitate, a da proporţii, a amplifica peste măsură; a deforma realitatea prin mărirea proporţiilor unui fapt. – Din fr. exagérer, lat. exagerare.
Sursa: DEX '98 | Trimisă de RACAI, 21 Nov 2003 | Greşeală de tipar
http://dexonline.ro/search.php?cuv=exagerare

http://earth.unibuc.ro/?q=elevaţie


--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2009-02-18 18:09:53 GMT)
--------------------------------------------------

expresia apare in contextul urmator in linkul indicat
Fişierul de configurare nou creat va fi adăugat la lista fişierelor existente. Editarea acestuia poate fi făcută prin apăsarea butonului Edit Parameters. De aici (fereastra Terrain Creation Parameters) pot fi modificaţi parametri referitori la elevaţie (selectare MNAT, factor de exagerare, algoritm LOD), textură, vegetaţie, structuri (clădiri, garduri, stîlpi), cameră, vectori, etc. Pentru început vă recomandăm atribuirea unui nume scenei, folosind caseta Name .

capitolul - constructia 3D
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Mulţumesc frumos. "Factorul de exagerare a elevaţiei" mi se pare un termen potrivit.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2factorul de exagerare al elevatieiAnca Nitu
3 +2exagerarea scării verticale
Denise Idel
4amplificarea cotei/altitudinii
Elena Bucuresteanu


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
factorul de exagerare al elevatiei


Explanation:
Domaine(s) : - géologie
géodésie


English


exaggeration of relief
Équivalent(s) français exagération du relief

EXAGERÁ, exagerez, vb. I. Tranz. A prezenta un fapt în dimensiuni mărite faţă de realitate, a da proporţii, a amplifica peste măsură; a deforma realitatea prin mărirea proporţiilor unui fapt. – Din fr. exagérer, lat. exagerare.
Sursa: DEX '98 | Trimisă de RACAI, 21 Nov 2003 | Greşeală de tipar
http://dexonline.ro/search.php?cuv=exagerare

http://earth.unibuc.ro/?q=elevaţie


--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2009-02-18 18:09:53 GMT)
--------------------------------------------------

expresia apare in contextul urmator in linkul indicat
Fişierul de configurare nou creat va fi adăugat la lista fişierelor existente. Editarea acestuia poate fi făcută prin apăsarea butonului Edit Parameters. De aici (fereastra Terrain Creation Parameters) pot fi modificaţi parametri referitori la elevaţie (selectare MNAT, factor de exagerare, algoritm LOD), textură, vegetaţie, structuri (clădiri, garduri, stîlpi), cameră, vectori, etc. Pentru început vă recomandăm atribuirea unui nume scenei, folosind caseta Name .

capitolul - constructia 3D

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mulţumesc frumos. "Factorul de exagerare a elevaţiei" mi se pare un termen potrivit.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Word_Wise
20 mins
  -> multumesc

agree  Cristina Monica Loşonţi: aş prefera "înălţime", "altitudine".
16 hrs
  -> altitudinea si elevatia sunt doua notiuni diferite, altitudinea e inaltimea fata de supr pamantului, elevatia = unghiul intre directia demiscare si proiectia traiectoriei unui obiect in miscare:)

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
exagerarea scării verticale


Explanation:
guess

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2009-02-18 18:14:40 GMT)
--------------------------------------------------

sau altitudinii

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2009-02-18 18:18:49 GMT)
--------------------------------------------------

Pentru a realiza o expresivitate corespunzătoare formelor de relief secţionate, este necesar să stabilim anumite proporţii pentru scara verticală, a altitudinilor. În mod obişnuit scara orizontală, a lungimilor, se ia egală cu scara hărţii topografice, excepţie de la această regulă făcând profilele pe care vrem să le mărim sau micşorăm la scară. Scara înălţimilor poate suferii modificări în două sensuri. Atunci când denivelările reliefului sunt foarte mari, transpunându-se exagerat pe linia profilului, scara verticală trebuie micşorată. Dacă amplitudinile înălţimii formelor de relief sunt mici, pentru a se evidenţia pe linia de profil se impune mărirea scării verticale (de ex. în zonele de câmpie).
http://www.cbg.uvt.ro/geografie/educatie/cursuri/an2004-2005...

Denise Idel
Israel
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anca Nitu: sa adaugam si a elevatiei .. for good measure:) scara nu e verticala sau orizontala ea e amandoua :):)
5 mins
  -> Merci, Anca! Însă se referă la exagerarea pe verticală... Mai jos am adăugat şi altitudinea... :-)

agree  lucca: Sau modificarea.
57 mins
  -> Merci, Lucian :-)

agree  Naty Schwartz: un bun guess :)
3 hrs
  -> Toda! :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
amplificarea cotei/altitudinii


Explanation:
sugestie

Elena Bucuresteanu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian