KudoZ home » English to Romanian » Geology

loam/clay

Romanian translation: huma/argila


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:loam/clay
Romanian translation:huma/argila
Entered by: Sigina

12:06 Jul 6, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Geology
English term or phrase: loam/clay
Diferenta dintre loam si clay, ca imi apar unul dupa altul in aceeasi propozitie, si eu vad in dictionar argila la ambele... sa fie clay huma?
Sigina
Romania
huma/argila
Explanation:
LOAM -> cel mai aproape este "huma/pamant gras" IAR pt
CLAY as folosi "argila"
Selected response from:

Could-you
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5huma/argila
Could-you
4 +1argilă nisipoasă/ argilă
Adde
4lutLuciano Eduardo de Oliveira


Discussion entries: 5





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lut


Explanation:
Una din traducerile acestui dicţionar este lut. Nu ştiu dacă ajută.


    Reference: http://www.hallo.ro/search.do?d=en&l=ro&type=both&query=loam
Luciano Eduardo de Oliveira
Brazil
Native speaker of: Native in PortuguesePortuguese
Notes to answerer
Asker: nu prea pot sa traduc asa... dar multumesc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Alice Crisan: lutul este un termen popular pentru argila folosita in ceramica
26 mins

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
argilă nisipoasă/ argilă


Language variant: sol argilos/ argilă

Explanation:
Cam toate dicţionarele dau argilă pentru clay, şi invers. Franceză la fel.

Uite câteva tipuri:

Coezivitatea şi plasticitate mare sau foarte mare au pământurile argiloase (argila grasă, argila, argila prăfoasă, argila nisipoasă),
http://ro.wikipedia.org/wiki/Construcţii

Lehm înseamnă tot argilă nisipoasă conform DEX, dar nu prea l-am întâlnit, mai mult în dicţionare.

LEHM s.n. (Geol.) Rocă sedimentară detritică neconsolidată; argilă nisipoasă. [Pron. lem. / < fr. lehm, germ. Lehm].

Loam mai apare tradus şi ca "sol argilos", de fapt prima definiţie este "amestec de formare".

Le loam est un type de sol composé moins de 52 % de sable, 28 à 50 % de limon et de 7 à 27 % d'argile [1]. Selon les proportions, on parlera de loam sablonneux, limoneux ou argileux.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Loam

Humă este numele popular al argilei.

Adde
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Multumesc :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dasa Suciu: Cred că şi aşa!
1 day3 hrs
  -> Mulţumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
huma/argila


Explanation:
LOAM -> cel mai aproape este "huma/pamant gras" IAR pt
CLAY as folosi "argila"

Could-you
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Multumesc


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Zamfir
1 hr

agree  Adriana Sandru
2 hrs

agree  Bogdan Burghelea
16 hrs

agree  RODICA CIOBANU
18 hrs

agree  Naty2008
1 day10 hrs