KudoZ home » English to Romanian » Government / Politics

grassroot organizations

Romanian translation: organizatii locale


07:54 Jul 2, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Government / Politics / grassroot organizations
English term or phrase: grassroot organizations
Termenul il inteleg conform http://en.wikipedia.org/wiki/Grassroots_democracy, dar nu am o traducere standard. Multumesc pentru idei.
Elena Matei
Romanian translation:organizatii locale
Explanation:
Sau: organizatii de baza

--------------------------------------------------
Note added at 2 days7 hrs (2007-07-04 14:54:58 GMT)
--------------------------------------------------

Sau: organizatii ale comunitatilor locale
Selected response from:

corina77
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3organizatii localecorina77
4 +2organizaţii "la firul ierbii"
Bogdan Burghelea
4organizatii politice ale taranimiiRODICA CIOBANU


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
organizaţii "la firul ierbii"


Explanation:
Am întîlnit şi această versiune, care sună, zic eu, mai simpatic.

http://www.coach.ro/antrenament_in_afaceri_prin_arta_convers...

http://www.anosr.ro/index.php?action=fullnews&id=47


    Reference: http://209.85.135.104/search?q=cache:W1t_NlD7FX4J:www.fonpc....
    Reference: http://database.ngo.ro/textro.shtml?cmd%5B70%5D=x-96-2a6849a...
Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antonia Toth: I like it!
1 hr
  -> Şi mie mi se pare că transmite mai bine sensul sintagmei englezeşti "grassroot organisation".

agree  Mihaela Ghiuzeli: pentru originalitate dar si local e bun;depinde de preferinta
2 days5 hrs
  -> Mulţumesc!

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
organizatii politice ale taranimii


Explanation:
am gasit in dictionarul englez-rom-Levitchi acceptiunea taranime cu putere politica(pol.)

RODICA CIOBANU
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihaela Ghiuzeli: Sunt organizatii care nu au o structurala piramidala; pornesc de jos("bottom up"). De pilda, Barack Obama stringe fonduri de la oameni obisnuiti; are un "grassroots campaign".
1 day5 hrs

neutral  Bogdan Burghelea: Sintagma cred că nu se mai foloseşte cu acest sens de 30 de ani!
1 day10 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
organizatii locale


Explanation:
Sau: organizatii de baza

--------------------------------------------------
Note added at 2 days7 hrs (2007-07-04 14:54:58 GMT)
--------------------------------------------------

Sau: organizatii ale comunitatilor locale

corina77
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Albu
1 hr
  -> Multumesc.

agree  Elena-Simona Craciun: echiv. in fr. (canadiana, ce-i drept) e "organisation/ organisme populaire" (http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=15349539, http://www.granddictionnaire.com/btml/fra/r_motclef/index800... Dau si ideea asta, intrucat nu stiu exact contextul
2 hrs
  -> Multumesc. Am vazut si "organizatii comunitare."

agree  Mihaela Ghiuzeli
2 days6 hrs
  -> Multumesc.