KudoZ home » English to Romanian » Government / Politics

Memoir

Romanian translation: memorii, relatare biografica (in context)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Memoir
Romanian translation:memorii, relatare biografica (in context)
Entered by: Nina Iordache

09:25 Mar 7, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Government / Politics / relatari (auto)biografice
English term or phrase: Memoir
Doar asa: relatare biografica, va rog?

Contextul ar fi "(...) a memoir about his parents during the McCarthy-era Washington."
Nina Iordache
Romania
memorii
Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2008-03-07 11:03:05 GMT)
--------------------------------------------------

Cambridge zice:
"memoirs
plural noun (US ALSO memoir)
a written record of a usually famous person's own life and experiences:
She plans to write her memoirs.
Waugh's first volume of memoirs dealt with his childhood and youth."
Selected response from:

Cristian Brinza
Romania
Grading comment
Multumesc mult! In context merge si relatare biografica, voi adauga acest termen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +11memorii
Cristian Brinza
3amintiricameliaim


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
memoir
amintiri


Explanation:
memoir
1. memoriu
2. raport ; nota oficiala
3. expunere de fapte
4. lucrare stiintifica , studiu ; dizertatie
5. memorii , amintiri ; biografie (sau) autobiografie
autobiografie; disertatie, studiu (stiintific); memoriu; necrolog; însemnari de calatorie


Babylon. Baftă.

--------------------------------------------------
Note added at 5 minute (2008-03-07 09:31:04 GMT)
--------------------------------------------------

deşi depinde de contextul tău (nu cred că ar putea fi vorba de necrolog, de ex., dar niciodată nu se ştie...

cameliaim
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Nu, nu este cazul, multumesc mult!


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +11
memoir
memorii


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2008-03-07 11:03:05 GMT)
--------------------------------------------------

Cambridge zice:
"memoirs
plural noun (US ALSO memoir)
a written record of a usually famous person's own life and experiences:
She plans to write her memoirs.
Waugh's first volume of memoirs dealt with his childhood and youth."

Cristian Brinza
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Multumesc mult! In context merge si relatare biografica, voi adauga acest termen.
Notes to answerer
Asker: Da, multumesc, este primul termen care ne vine in minte, dar in original avem un singular (memoir) si ma gandeam sa-i zic relatare biografica. Ce crezi?

Asker: Asa este, dar in acest cay autorul povesteste despre parintii lui (care nu cred ca erau celebri si este vorba mai mult de dificultatile perioadei mcCarthiste. Nu sunt sigura, nu stiu ce sa zic ...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
4 mins
  -> Mulţumesc frumos.

agree  Georgiana Vasilescu
6 mins
  -> Mulţumesc frumos.

agree  cornelia mincu
17 mins
  -> Mulţumesc frumos.

agree  andreea irimia
1 hr
  -> Mulţumesc frumos.

agree  Lia Sabau
2 hrs

agree  Iosif JUHASZ
3 hrs

agree  Biborka
5 hrs

agree  Anca Nitu
8 hrs

agree  wordbridge
9 hrs

agree  Crisoi
1 day3 hrs

agree  Ciprian Tanul
3 days11 hrs