KudoZ home » English to Romanian » Government / Politics

White House Chief Usher

Romanian translation: Şeful Biroului de Intendenţă al Casei Albe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:White House Chief Usher
Romanian translation:Şeful Biroului de Intendenţă al Casei Albe
Entered by: Denise Idel

14:07 Aug 28, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - Government / Politics / WH STaff
English term or phrase: White House Chief Usher
http://en.wikipedia.org/wiki/White_House_Chief_Usher
Nina Iordache
Romania
intendent
Explanation:
Intendentul unei institutii are aceleasi atributii... Dar depinde, desigur, de context. Am gasit si "manager" intr-un articol despre valetii zilelor noastre.
Selected response from:

Denise Idel
Israel
Grading comment
Multumesc frumos, Denise!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4intendent
Denise Idel
3 +4Majordomnul sefautorulanei
Summary of reference entries provided
Ede Lungu
Lazar Livia Alina

Discussion entries: 4





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
white house chief usher
Majordomnul sef


Explanation:
Seful personalului domestic, majordomnul sef Casei Albe, sau maestru de ceremonii

Example sentence(s):
  • White House Chief Usher is the title of the head of household staff and operations at the White House, the official residence and principal workplace of the President of the United States.

    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/White_House_Chief_Usher
autorulanei
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Multumesc, totusi pozitia este cat se poate de importanta si acolo a fost angajat la un moment dat un fost amiral, deci, trebuie sa ne mai gandim un pic si sa mai asteptam si alte pareri...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  clauswe
3 mins
  -> OK, da, cred că este vorba de "Şeful de Personal" al respectivei case...

agree  Mihaela Ghiuzeli: O fi pozitie important dar definitia "majordomului" acopera atributiile de serviciu.; "maestru de ceremonii" e inclus dar insuficient.
7 mins

agree  Ede Lungu: aprod sef - probabil un pic tras de par aprod :)
15 mins

neutral  micawber_7: Cred ca e o greseala de tipar - se spune "majordom", nu "majordomn"
3 hrs

neutral  Anca Nitu: majordomul este un" intendent nobiliar " iar maestrul de ceremonii e complet gresit : http://dexonline.ro/search.php?cuv=maestru,http://dexonline....
5 hrs

agree  Sigina : yap, dar "majordom", cum zice colegul/colega de mai sus. Era sa nici nu sesizez :)
5 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
white house chief usher
intendent


Explanation:
Intendentul unei institutii are aceleasi atributii... Dar depinde, desigur, de context. Am gasit si "manager" intr-un articol despre valetii zilelor noastre.


    Reference: http://www.zf.ro/articol_95022/valetul_modern___o_sotie_de_m...
Denise Idel
Israel
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc frumos, Denise!
Notes to answerer
Asker: Multumesc frumos, Lucia şi Anca!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucica Abil: Eu aşa i-aş spune, Intendentul-şef al Casei Albe.
3 hrs
  -> thanx

agree  Anca Nitu: INTENDÉNT, -Ă, intendenţi, -te, subst. 1. S.m. şi f. (În unele ţări) Persoană însărcinată cu îngrijirea sau administrarea unei instituţii, a unei case etc. 2. S.m. (În trecut) Ofiţer din serviciul intendenţei. [Var.: intendánt s.m.] – Din fr. intendant, l
3 hrs
  -> thanx

agree  Sigina : hm, da, suna mai modern.
4 hrs
  -> thanx

agree  Ede Lungu: dap suna mai modern :)
4 hrs
  -> thanx




Reference comments


30 mins
Reference

Reference information:
With 36 years in public service, Admiral Rochon has an extensive background in personnel management, strategic planning, and effective interagency coordination. As the Coast Guard's Commander of the Maintenance and Logistics Command Atlantic, Admiral Rochon is responsible for naval and civil engineering, financial management, personnel, legal, civil rights, electronic systems support, and contingency planning across 40 U.S. states, Puerto Rico, Europe, and the Middle East.

A New Orleans native, Admiral Rochon served as the Coast Guard's Director of Personnel Management in the aftermath of the 2005 hurricanes, providing support for Coast Guard personnel and their families, and ensuring they had housing and new job assignments.

Admiral Rochon has a passion for history and historic preservation. He produced video documentaries in 1989 and 2005 honoring Alex Haley, USCG (Ret) and author of "Roots." Admiral Rochon also spearheaded the posthumous awarding of the Gold Lifesaving Medal to the African American crew of the Pea Island Lifesaving Station for their daring rescue in 1896 near the Outer Banks of North Carolina. He has contributed his expertise to a number of museums across the Nation, from Louisiana to Connecticut. Admiral Rochon helped rebuild and preserve the historic significance of three turn-of-the-century homes in New Orleans following the 2005 hurricanes.


--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2008-08-28 14:41:34 GMT)
--------------------------------------------------

http://findarticles.com/p/articles/mi_m1355/is_11_111/ai_n18...

"Adm. Stephen Rochon picked to run White House residence"

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-08-28 18:28:20 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.thefreedictionary.com/usher

APRÓD, aprozi, s.m. 1. Dregător al curţii domneşti în Moldova şi Ţara Românească, cu atribuţii (administrative, fiscale, juridice) variate. 2. Fecior de boier care slujea la curtea domnească. 3. Slujbaş care păzea sălile şi introducea publicul în unele instituţii. – Din magh. apród 'paj, ucenic'.

Sinonime: APRÓD s. v. uşier.

Cam asta e ideea, dar cum spuneam probabil aprod e un pic cam prea "tras de par"

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-08-28 18:30:22 GMT)
--------------------------------------------------

103 Moby Thesaurus words for "usher":
Ganymede, Hebe, MC, airline hostess, airline stewardess, attend,
attendant, auteur, ballyhoo man, barker, batman, bellboy, bellhop,
bellman, best man, bodyguard, bootblack, boots, bridemaiden,
bridesmaid, bridesman, cabin boy, caddie, callboy, cavalier,
cerberus, chaperon, chore boy, companion, concierge, conduct,
conductor, convoy, copyboy, costume designer, costumer, costumier,
cupbearer, director, doorkeeper, doorman, duenna, emcee,
equestrian director, errand boy, errand girl, escort, esquire,
exhibitor, fellow traveler, footboy, gatekeeper, gofer, groomsman,
guard, guide, hostess, impresario, introduce, janitor, lead,
makeup man, marshal, master of ceremonies, matron of honor,
office boy, office girl, orderly, ostiary, page, paranymph,
playreader, porter, preface, producer, prompter, receptionist,
ringmaster, safe-conduct, scenewright, set designer, shepherd,
showman, spieler, squire, stage director, stage manager, steward,
stewardess, swain, take out, tender, theater man, theatrician,
ticket collector, trainbearer, usherer, usherette, wait on, warden,
wedding attendant, wedding party, yeoman


    Reference: http://www.whitehouse.gov/news/releases/2007/02/20070227-3.h...
Ede Lungu
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Note to reference poster
Asker: Da, ai dreptate, Ede! Ce pot sa spun, cum s-o fi traducand, totusi, la acest nivel?

Asker: Stimate colege, toate bune si frumoase dar cum sa-i spunem acestui post inalt si cu insarcinari cat se poate de serioase si grele? Propun un bob zabava...


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
neutral  Anca Nitu: Ganymede la Casa Alba :) avand in vedere reputatia respectivului nu cred ca multi s-ar prezenta la post :):):)
4 hrs
  -> :)

1 day10 hrs
Reference

Reference information:
"No dia-a-dia, as operações domésticas são coordenadas pelo Chefe do Pessoal da Casa Branca (White House Chief Usher)."

De aceea, cred că Şeful Direcţiei/Biroului de Personal (mai ales în zilele noastre - unde majordom, aprod şi intendent sunt cuvinte cam depăşite) se apropie mai mult de realitatea funcţiei în sine. E doar o părere.


    Reference: http://pt.wikipedia.org/wiki/Casa_Branca
Lazar Livia Alina
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian