KudoZ home » English to Romanian » Human Resources

affirmative action employer

Romanian translation: angajator care promovează acţiunea afirmativă (SUA)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:affirmative action employer
Romanian translation:angajator care promovează acţiunea afirmativă (SUA)
Entered by: Dasa Suciu

10:09 Feb 24, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Human Resources
English term or phrase: affirmative action employer
Din câte mi-am dat seama, "affirmative action" se referă la discrimarea pozitivă, dar parcă aş prefera totuşi un alt termen, dacă există. Mai ales că înainte este "equal opportunity". În română parcă sună un pic oximoronic să pui altături "oportunităţi egale" şi "discrimnare pozitivă".

Vă mulţumesc anticipat pentru sugestii.

Our company has been and will continue to be an Equal Opportunity / Affirmative Action Employer, where employment is based upon personal capabilities and qualifications without regard to race, color, disability, religious belief, national origin, marital status, veteran status, sexual orientation, age and gender or any other protected category.
xxxMihai Badea
Luxembourg
angajator care promovează acţiunea afirmativă (SUA)
Explanation:
discriminare pozitivă (UK)

Equal Opportunity, şanse egale
Selected response from:

Dasa Suciu
Grading comment
Mulţumesc frumos. Foarte util linkul.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3angajator care promovează acţiunea afirmativă (SUA)Dasa Suciu
4 +1angajator care promoveaza drepturi egale la muncairina smalley
3 +1angajator care promovează o politică de personal constructivă
Camelia Manea
3discriminare pozitiva
valhalla55


Discussion entries: 5





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
discriminare pozitiva


Explanation:
intr-un dictionar Teora pe care il am, scrie: "masuri de angajare (in munca) nediscriminatorii (fata de minoritati)", ceea ce nu este chiar corect, asa ca "discriminare pozitiva" este totusi cel mai fericit termen, cred

valhalla55
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc.


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
angajator care promovează acţiunea afirmativă (SUA)


Explanation:
discriminare pozitivă (UK)

Equal Opportunity, şanse egale


    Reference: http://www.iccv.ro/romana/dictionar/malina/malina_discr.htm
Dasa Suciu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mulţumesc frumos. Foarte util linkul.
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc. Da, desigur, equal opportunity = şanse egale. Mi-a mai atras atenţia o colegă.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
21 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Alina Weidell
1 day3 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Ede Lungu
1 day6 hrs
  -> Mulţumesc mult!

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
angajator care promoveaza drepturi egale la munca


Explanation:
si dupa parerea mea termenii de equal oportunity - positive discrimination se contradict.
de aceea am tradus ideea de baza

irina smalley
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Camelia Manea: E foarte clar si asa.
7 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
angajator care promovează o politică de personal constructivă


Explanation:
sau "... promovează egalitatea de şanse şi acţiunile constructive"

http://www.answers.com/topic/affirmative-action?cat=biz-fin

affirmative action – acţiune constructivă, care să repare discriminările făcute in trecut; discriminare pozitivă.

nu ştiu dacă textul este dintr-un document vechi sau unul mai nou. cred că s-ar putea spune ‘discriminare pozitivă’ dacă e vorba de un document mai vechi, dar intre timp lucrurile s-au mai schimbat, adică discriminaţi astăzi, până la un punct, ar putea deveni şi cei care până acum au fost favorizaţi, prin anumite măsuri de ‘discriminare pozitivă’.
aşa că... depinde, şi rămâne la alegerea traducătorului.

Poate că ‘egalitate de şanse’ ar fi suficient de cuprinzător in română, cu explicaţiile care urmează – angajarea se bazează pe... etc
Sau ‘egalitate de şanse şi o politică de personal constructivă’.


--------------------------------------------------
Note added at 1 day20 hrs (2008-02-26 06:54:50 GMT)
--------------------------------------------------

Alta varianta:
"aplica principiul nediscriminarii" (sau principiile, daca sunt mai multe) – exprimare care apare pe site-ul Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii.
« ...Compania noastra a fost si va continua sa fie un angajator care aplica principiile egalitatii de sanse si nediscriminarii... »

Se poate consulta si site-ul CNCD, http://www.cncd.org.ro/profil/ , unde scrie « Consiliul este garant al respectarii si *aplicarii principiului nediscriminarii*, in conformitate cu legislatia interna in vigoare si cu documentele internationale la care Romania este parte. Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii functioneaza in baza Ordonantei Guvernului nr.137/2000 republicata, privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare ».
A se consulta si aceasta ordonanta – nu se foloseste nicaieri termenul de ‘afirmativ’. Acesta a fost preluat pur si simplu, pentru comoditatea traducerii, si apare pe cateva site-uri, dar in romaneste nu poate fi de inteles ceva precum ‘actiune afirmativa’, in sensul la care ne referim. Ce inseamna 'actiune negativa' atunci? La ce s-ar putea gandi un angajator daca i s-ar spune sa nu actioneze negativ? Sa nu arunce gunoaie pe jos ?

Deci, ori preluam ceva din vreo lege, ori daca nu, cautam o alta traducere. Parerea mea.

Scuze pentru nefolosirea diacriticelor.

Camelia Manea
Luxembourg
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alina Weidell
10 hrs
  -> multumesc!