KudoZ home » English to Romanian » Human Resources

youth worker

Romanian translation: psiholog / asistent social pt. probleme tineret


09:51 Jul 2, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources
English term or phrase: youth worker
Bună.
Aveţi idee cu ce se ocupă un astfel de "youth worker" şi care i-ar fi corespondentul în RO? Mulţumesc.
Cristian Brinza
Romania
Romanian translation:psiholog / asistent social pt. probleme tineret
Explanation:
Din ce am citit pe Wikipedia, rolul unor astfel de Youth Workers (numiţi şi Child Care Workers, Child and Youth Counsellors, Child and Youth Care Worker) este unul terapeutic: ei lucrază în diverse medii, incluzând şcoli, spitale de psihiatrie etc. şi sunt implicaţi în diverse programe terapeutice. Din ce scrie legat de formarea profesională a acestor Youth Workers, rezultă că e o profesie foarte apropiată de cea de psiholog şi asistent social, fapt întărit şi de informaţia că există lume cu diplomă în domenii apropiate precum psihologie, sociologie, asistenţă socială ajunge să lucreze ca Youth Worker.

La noi în România, eu nu ştiu să existe o profesie de sine stătătoare în acest domeniu; adică domeniul acesta de activitate este acoperit la noi de psihologi şi asistenţi sociali. Psihologi care se ocupă de copii şi tineri sunt pretutindeni: nu numai în spitale de psihiatrie şi cabinete psihologice particulare, ci şi în şcoli, în centre de plasament etc. Asistenţi sociali care se ocupă de copii şi tineri sunt în primul rând cei de la la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilulu, sau aşa ar trebui.
Selected response from:

Ovidiu Martin Jurj
Romania
Grading comment
Mulţumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4psiholog / asistent social pt. probleme tineret
Ovidiu Martin Jurj
4 +1lucrător de tineret/în domeniul tineretului
Andrei Albu
4 +1animator socio-educativ
Rodica Stefan


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
animator socio-educativ


Explanation:
pentru job description vezi http://74.125.39.104/search?q=cache:bSG1hXMeuXkJ:www.prospec...


    Reference: http://74.125.39.104/search?q=cache:g5kW9eE_P6gJ:ansitbistri...
Rodica Stefan
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MMFORREST: pentru tineret
1 hr

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lucrător de tineret/în domeniul tineretului


Explanation:
Lucrător de tineret, o nouă meserie în nomenclatorul de ...O nouă meserie ar putea apărea în nomenclatorul de specialitate din România: lucrător de tineret. Propunerea înfiinţării noii profesii aparţine Agenţiei ...
www.realitatea.net/147411_Lucrator-de-tineret--o-noua-meser... - 72k - În Cache - Pagini similare

[DOC] Intrebari frecventeFormat de Fişier: Microsoft Word - Afişare ca HTML
Care este rolul instructorului/lucratorului de tineret (coach) intr-un proiect de ... Un instructor sau lucrator in domeniul tineretului (coach) este o ...
www.anpcdefp.ro/programe/tineret/tinerieuropa/FAQ_1.2.doc - Pagini similare

Eu i-aş spune totuşi "... în domeniul tineretului"


Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kathleen79
22 mins
  -> Mulţumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
psiholog / asistent social pt. probleme tineret


Explanation:
Din ce am citit pe Wikipedia, rolul unor astfel de Youth Workers (numiţi şi Child Care Workers, Child and Youth Counsellors, Child and Youth Care Worker) este unul terapeutic: ei lucrază în diverse medii, incluzând şcoli, spitale de psihiatrie etc. şi sunt implicaţi în diverse programe terapeutice. Din ce scrie legat de formarea profesională a acestor Youth Workers, rezultă că e o profesie foarte apropiată de cea de psiholog şi asistent social, fapt întărit şi de informaţia că există lume cu diplomă în domenii apropiate precum psihologie, sociologie, asistenţă socială ajunge să lucreze ca Youth Worker.

La noi în România, eu nu ştiu să existe o profesie de sine stătătoare în acest domeniu; adică domeniul acesta de activitate este acoperit la noi de psihologi şi asistenţi sociali. Psihologi care se ocupă de copii şi tineri sunt pretutindeni: nu numai în spitale de psihiatrie şi cabinete psihologice particulare, ci şi în şcoli, în centre de plasament etc. Asistenţi sociali care se ocupă de copii şi tineri sunt în primul rând cei de la la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilulu, sau aşa ar trebui.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Youth_Worker
Ovidiu Martin Jurj
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mulţumesc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wordbridge
4 hrs
  -> mulţumesc, Victor

agree  Alice Crisan: Acesti youth workers se ocupa de tineret in UK si pe plan socio-profesional, integrarea lor in societate ,calificarea lor si chiar urmaresc evolutia lor continuu.
7 hrs
  -> mulţumesc, Alice

agree  Anca Nitu: asistent social pt. problemele tineretului
8 hrs
  -> mulţumesc, Anca

agree  RODICA CIOBANU
21 hrs
  -> mulţumesc, Rodica