ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Romanian » Human Resources

line manager

Romanian translation: manager de linie

07:19 Jun 12, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Human Resources
English term or phrase: line manager
Again, the line manager is the most appropriate
person to conduct the debriefing although the
facilitator / trainer may do so.
Ieronim
Romanian translation:manager de linie
Explanation:
Păstrez răspunsul de la referinţă, dar, cum au sugerat ceilalţi colegi, poate e mai bine "manager (de linie) de producţie", de linie fiind subînţeles...
Vezi referinţele de mai jos.
Mulţumesc pentru agree-uri!
Selected response from:

Oana Popovici
Italy
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4manager de linie
Oana Popovici
3şef de secţie
Elvira Tatucu
Summary of reference entries provided
manager de lini
Oana Popovici
Managerii din prima linie
cristina48

Discussion entries: 6





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
manager de linie


Explanation:
Păstrez răspunsul de la referinţă, dar, cum au sugerat ceilalţi colegi, poate e mai bine "manager (de linie) de producţie", de linie fiind subînţeles...
Vezi referinţele de mai jos.
Mulţumesc pentru agree-uri!

Oana Popovici
Italy
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cristina48: sau "manager operaţional"
6 mins
  -> Multumesc!

agree  wordbridge
6 hrs
  -> Multumesc!

agree  RODICA CIOBANU: sef linie de productie, dupa parerea mea
8 hrs
  -> multumesc!

agree  Iosif JUHASZ
9 hrs
  -> multumesc!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
şef de secţie


Explanation:
Aş propune termenul "şef de secţie" ca echivalent românesc

http://www.fieldoperative.com/Tools/Glossary/Glossary l.htm




--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2009-06-12 10:19:09 GMT)
--------------------------------------------------

Line Manager. - 1) The manager of any group that actually makes a product or performs a service. 2) A functional manager.


    Reference: http://www.fieldoperative.com/Tools/Glossary/Glossary%20l.ht...
Elvira Tatucu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




Reference comments


5 mins peer agreement (net): +6
Reference: manager de lini

Reference information:
Au fost deja cateva intrebari care conduc la acest raspuns. Cred. :-)
http://www.thefreedictionary.com/line manager
line management - administration of the activities contributing directly to an organization's output
administration, disposal - a method of tending to or managing the affairs of a some group of people (especially the group's business affairs)
http://www.proz.com/kudoz/english_to_romanian/economics/1762...
http://www.proz.com/kudoz/english_to_romanian/economics/1762...
http://www.google.it/search?hl=it&q="manager de linie"&meta=...

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2009-06-12 07:25:24 GMT)
--------------------------------------------------

Linie! offff...tastatura

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2009-06-12 07:27:54 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.myjob.ro/articole/ghid-cariera/221/8422/romania-p...
Cred cu tarie ca un bun manager de linie are aptitudini pentru munca de resurse umane. Pentru fiecare manager este un mic manager de resurse umane cu echipa sa.
http://www.ejobs.ro/user/locuri-de-munca/manager-zona-craiov...
CANDIDATUL IDEAL:

• Studii superioare
• Experienta in domeniul IT (preferabil la o firma de distributie de IT din Romania);
• Experienta in pozitii manageriale (preferabil pe o pozitie de manager de linie);

http://www.startups.ro/8-aprilie
Principalele teme abordate in cadrul cursului vor fi: Schimbari in rolul unui manager de linie - componenta HR; Legislatia in vigoare in domeniul personalului; Managementul talentului - un factor cheie; Recrutare si selectie; Evaluarea performantei; Invatare si dezvoltare;

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2009-06-12 07:28:43 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.iqads.ro/dictionar/category_manager.html
Category Manager

AltiTermeni

C-Type Response Cache/ Caching Cadou promotional Camera-ready art Campaign Campanie publicitara Canal de distributie Cancellation Period Canibalizare a produsului Cannibalisation
toti termenii


(Romana)
Individ responsabil de strategiile de marketing ale tuturor marcilor din linia de produse; se mai numeste si Product Line Manager (manager de linie de productie).

(English)
An individual responsible for the marketing strategies of all the brands in a product line; also referred to as a Product Line Manager.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2009-06-12 07:31:27 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.zf.ro/profesii/manuela-dragomir-managerul-de-hr-i...
"Avem o structura organizationala matriciala, ceea ce presupune o responsabilitatea ridicata a managerilor de linie si dezvoltarea spiritului antreprenorial. Este o structura in cadrul careia aspectele legate de comunicare intre departamente devin extrem de importante"


--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2009-06-12 07:32:04 GMT)
--------------------------------------------------

Nu suna grozav, dar din pacate in domeniul resurselor umane se foloseste....

Oana Popovici
Italy
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Denise Idel: linie de producţie?
6 mins
agree  Word_Wise: nu suna grozav... dar pare sa fie echivalent cu "manager de echipa, de grup, departament"...???
29 mins
agree  cristina48: manager de producţie... adică, managerul unei linii de producţie (ceea ce româneşte nu prea sună ok) :)
39 mins
agree  Ovidiu Martin Jurj
1 hr
agree  George Colibaba
2 hrs
agree  Florina-Livia Angheluta
23 hrs

1 day21 hrs
Reference: Managerii din prima linie

Reference information:
Keith Parker, Develor
Exista o categorie de oameni in companie care au un rol strategic: reprezinta legatura dintre cei aflati in conducere si cei care executa taskuri specifice. Poate ca multi manageri nu privesc astfel situatia, considerand ca nu exista decat 2 entitati: cei care conduc (top managementul) si cei care executa(angajatii).
Am discutat astfel despre managerii operationali, importanta acestora si modul in care ii putem dezvolta din punct de vedere profesional, dar si despre modul in care Keith vede profesia de trainer si piata de training din Romania:
...
Aceasta categorie este cea mai ignorata: avem top managementul care priveste in viitor si dezvolta planuri si avem muncitorii care isi fac fiecare meseria lor, taskurile lor clare, si uitam adesea ca, undeva la mijloc, se afla managerii operationali. Eu i-as compara cu niste sergenti sau cu o punte intre cele doua extreme ale organizatiei (top manageri si muncitori), iar in prezentarea mea am subliniat faptul ca, daca ii tratam asa cum trebuie, atunci intreaga organizatie va functiona mult mai bine. Explicatia e simpla: atat in organizatii, cat si in viata de zi cu zi comunicarea este esentiala, iar cei care asigura comunicarea intre varful si baza unei organizatii sunt managerii operationali.
...
Cum ii putem dezvolta pe acesti manageri “din prima linie”?
K.P.: In primul rand, trebuie sa ii identificam si sa discutam cu ei. Dar nu asa, pur si simplu, ci chiar trebuie sa invatam sa ii ascultam si sa le vorbim. Acum sa nu ne inchipuim ca vorbesc de o discutie de 20 de minute care sa rezolve tot. Nu. Ma refer la o schimbare de atitudine, si cand spun sa vorbim ma refer la o comunicare permanenta.
http://business-edu.ro/People/Interviu/managerii-din-prima-l...

cristina48
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 38