KudoZ home » English to Romanian » Idioms / Maxims / Sayings

You f*** with the bulls, you get the horns.

Romanian translation: Te pui cu dracu', dai de ta-su !


20:16 Mar 26, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: You f*** with the bulls, you get the horns.
Aş dori o expresie (un proverb ar fi super) care să redea zicerea de mai sus, dar într-un registru puţin mai obraznic decât "Dacă te joci cu focul, te arzi".
Mulţumiri.
Cristian Brinza
Romania
Romanian translation:Te pui cu dracu', dai de ta-su !
Explanation:
Sau "il cauti pe dracu', dai de ta-su".
Merge ?

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2007-03-26 20:22:43 GMT)
--------------------------------------------------

Dar nu e mai putin obraznic decat "te joci cu focul..." Care, de altfel, nu mi se pare obraznic. Care e registrul tau, exact ?

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-03-26 20:23:35 GMT)
--------------------------------------------------

"Te bagi in troaca, te mananca porcii" ar mai fi. Dar e si mai obraznic.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2007-03-26 20:36:31 GMT)
--------------------------------------------------

Sau, pur si simplu, "Cum iti asterni, asa dormi". E cel mai cuminte care-mi vine in minte.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2007-03-26 20:37:22 GMT)
--------------------------------------------------

Citind nota ta, parca merge asta cu "cum iti asterni, asa dormi", ca tipul tot doarme somnul cel de veci, nu ? Dar de ce vrei tu "cuminte", la gangsteri ?

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2007-03-26 20:39:05 GMT)
--------------------------------------------------

"Norocu-i după cum şi-l face omul."
Selected response from:

Irina Stanescu
Grading comment
Thank you, thank you!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5intri în tărîţe, te mănîncă porcii
Bogdan Burghelea
3 +2Te pui cu dracu', dai de ta-su !Irina Stanescu


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
you f*** with the bulls, you get the horns.
Te pui cu dracu', dai de ta-su !


Explanation:
Sau "il cauti pe dracu', dai de ta-su".
Merge ?

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2007-03-26 20:22:43 GMT)
--------------------------------------------------

Dar nu e mai putin obraznic decat "te joci cu focul..." Care, de altfel, nu mi se pare obraznic. Care e registrul tau, exact ?

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-03-26 20:23:35 GMT)
--------------------------------------------------

"Te bagi in troaca, te mananca porcii" ar mai fi. Dar e si mai obraznic.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2007-03-26 20:36:31 GMT)
--------------------------------------------------

Sau, pur si simplu, "Cum iti asterni, asa dormi". E cel mai cuminte care-mi vine in minte.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2007-03-26 20:37:22 GMT)
--------------------------------------------------

Citind nota ta, parca merge asta cu "cum iti asterni, asa dormi", ca tipul tot doarme somnul cel de veci, nu ? Dar de ce vrei tu "cuminte", la gangsteri ?

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2007-03-26 20:39:05 GMT)
--------------------------------------------------

"Norocu-i după cum şi-l face omul."


Irina Stanescu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Thank you, thank you!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Valentin Alupoaie: Hehe, tocmai că nu vrea cuminte. Cristi a zis "puţin mai obraznic", nu "mai puţin"...
22 mins
  -> Da, mai, asa e ! Nu stiu ce naiba am citit eu acolo ! Si stii ca am citit de doua ori ? Multumesc.

agree  Katalin Rozália Szász: cu prima varianta - daca vrea ceva mai dur
1 day13 hrs
  -> Multumesc, Katalin.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
you f*** with the bulls, you get the horns.
intri în tărîţe, te mănîncă porcii


Explanation:
Ca o variantă, nu ştiu dacă e suficient de obraznică.

Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4