KudoZ home » English to Romanian » Idioms / Maxims / Sayings

get ornery as a boar coon

Romanian translation: furios ca un urs cu un spin in laba


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ornery as a boar coon
Romanian translation:furios ca un urs cu un spin in laba
Entered by: Oana Apetrei

19:31 Oct 29, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: get ornery as a boar coon
I'd have to work all summer. My hands had blister
and I’d get ornery as a boar coon.
Oana Apetrei
Romania
dezagreabil/ sau mai colorat " furios ca un urs cu un spin in laba"
Explanation:

ornery

SYLLABICATION: or·ner·y
PRONUNCIATION: ôrn-r
ADJECTIVE: Inflected forms: or·ner·i·er, or·ner·i·est
Mean-spirited, disagreeable, and contrary in disposition; cantankerous.
ETYMOLOGY: Alteration of ordinary.
OTHER FORMS: orner·i·ness —NOUN

ornery inseamna "scarbos, neplacut, dezagreabil"

nu e numai morocanos e si rautacios


--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2007-10-29 20:18:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.bartleby.com/61/45/O0124500.html

am uitat sa dau linkul

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2007-10-29 20:20:07 GMT)
--------------------------------------------------

ornery
One entry found.

ornery



Main Entry: or·nery
Pronunciation: \ˈȯr-nə-rē, ˈär-; ˈȯrn-rē, ˈärn-\
Function: adjective
Inflected Form(s): or·neri·er; or·neri·est
Etymology: alteration of ordinary
Date: 1816
: having an irritable disposition : cantankerous
— or·neri·ness noun
http://www.m-w.com/dictionary/ornery

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2007-10-29 20:20:51 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=ornery

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2007-10-29 20:23:06 GMT)
--------------------------------------------------

alta expresie foarte potrivita :
Aveam numai basici pe maini si eram al naibii de prost dispus/furios

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-29 20:47:41 GMT)
--------------------------------------------------

cine a vazut desenul animat cui pricina recunoaste expresia "I'm going to get you ornery critter..." personajul are palarie de cow-boy si mustati :)
iar ornery are aici sensul de "dat naibii"
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Multumesc tuturor pentru sugestii.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3morocănos ca un urs
Dan Butuza
5 +1dezagreabil/ sau mai colorat " furios ca un urs cu un spin in laba"Anca Nitu
4eram supărat ca un mistreţ prost dispuslucca


Discussion entries: 5





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
morocănos ca un urs


Explanation:
Ar fi o variantă...
Boar racoon este un raton bătrân (mascul), vezi http://www.blufftontoday.com/node/10367
Eu aş propune varianta adaptată pentru limba română (în plus, ratonul se înrudeşte cu ursul :)).


Dan Butuza
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina Iordache: Excelent!
3 mins
  -> Mersi, Nina!

agree  Cristiana Coblis: da, e mult mai bine
9 mins
  -> Mersi, Cristiana!

agree  MMFORREST
12 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eram supărat ca un mistreţ prost dispus


Explanation:
Nu e chiar o traducere fidelă, dar e o sugestie.

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anca Nitu: vezi ce e cu mistretul mai sus, la unele specii "boar" si "buck" si "bull" se foloseste pt a desemna masculul chiar daca nu sunt mistret, cerb sau taur/ stud e de prasila , altfel poate fi si ornamental :):):)
3 mins
  -> Mulţumesc! V. şi "stud". Am să forwardez observaţia către editorii Websterului ;-) Cred că nu conteză prea mult animalul :-)

46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
dezagreabil/ sau mai colorat " furios ca un urs cu un spin in laba"


Explanation:

ornery

SYLLABICATION: or·ner·y
PRONUNCIATION: ôrn-r
ADJECTIVE: Inflected forms: or·ner·i·er, or·ner·i·est
Mean-spirited, disagreeable, and contrary in disposition; cantankerous.
ETYMOLOGY: Alteration of ordinary.
OTHER FORMS: orner·i·ness —NOUN

ornery inseamna "scarbos, neplacut, dezagreabil"

nu e numai morocanos e si rautacios


--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2007-10-29 20:18:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.bartleby.com/61/45/O0124500.html

am uitat sa dau linkul

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2007-10-29 20:20:07 GMT)
--------------------------------------------------

ornery
One entry found.

ornery



Main Entry: or·nery
Pronunciation: \ˈȯr-nə-rē, ˈär-; ˈȯrn-rē, ˈärn-\
Function: adjective
Inflected Form(s): or·neri·er; or·neri·est
Etymology: alteration of ordinary
Date: 1816
: having an irritable disposition : cantankerous
— or·neri·ness noun
http://www.m-w.com/dictionary/ornery

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2007-10-29 20:20:51 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=ornery

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2007-10-29 20:23:06 GMT)
--------------------------------------------------

alta expresie foarte potrivita :
Aveam numai basici pe maini si eram al naibii de prost dispus/furios

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-29 20:47:41 GMT)
--------------------------------------------------

cine a vazut desenul animat cui pricina recunoaste expresia "I'm going to get you ornery critter..." personajul are palarie de cow-boy si mustati :)
iar ornery are aici sensul de "dat naibii"

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Multumesc tuturor pentru sugestii.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
11 hrs
  -> multumesc