KudoZ home » English to Romanian » Idioms / Maxims / Sayings

like with like

Romanian translation: 1.lucruri asemanatoare/similare/compatibile; 2.treating~: cui pe cui se scoate; 3.matching~: alaturare/potrivire de lucruri asem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:like with like
Romanian translation:1.lucruri asemanatoare/similare/compatibile; 2.treating~: cui pe cui se scoate; 3.matching~: alaturare/potrivire de lucruri asem
Entered by: Iulia Manescu

16:22 Jun 30, 2004
English to Romanian translations [Non-PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: like with like
Stiu ca pare simplu, dar sunt in pana de inspiratie si obosita.

Creau sa-mi aduc aminte daca exista in romana vreo expresie consacrata pentru asta. Iata contexte:

"Like with like always brings luck".
"The concept of matching like with like"

TIA.
Iulia
Iulia Manescu
similitudine
Explanation:
Nu mi-e foarte clar contextul, dar asta mi-a venit in gand.
"legea asemanarilor (similitudinii)"

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2004-06-30 16:32:19 GMT)
--------------------------------------------------

ca proverb, as fi zis ca e \"cui pe cui se scoate\", dar in sintagmele de mai sus nu merge...
Selected response from:

Andrei Albu
Romania
Grading comment
Multumesc mult tuturor, daca as putea, v-as puncta pe toti.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4similitudine
Andrei Albu
2 +1afinitate, compatibilitateAnca Nitu
3notiuni comparabile/asemanatoarexxxspirineta


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
similitudine


Explanation:
Nu mi-e foarte clar contextul, dar asta mi-a venit in gand.
"legea asemanarilor (similitudinii)"

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2004-06-30 16:32:19 GMT)
--------------------------------------------------

ca proverb, as fi zis ca e \"cui pe cui se scoate\", dar in sintagmele de mai sus nu merge...

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
Grading comment
Multumesc mult tuturor, daca as putea, v-as puncta pe toti.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
notiuni comparabile/asemanatoare


Explanation:
Primul context ma duce cu gandul la "cine se-aseamana".

In al doilea caz, poate "lucruri sau notiuni comparabile/asemanatoare". Cautand pe google am dat peste formularea "comparati lucruri comparabile", dar poate ca un alt verb ar fi mai potrivit.

xxxspirineta
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
afinitate, compatibilitate


Explanation:
ceva de genul:
" conceptul asocierii dupa afinitati" pe romaneste
" cine se aseamana se aduna"
sper sa fie de ajutor


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meta Schuster
9 hrs