KudoZ home » English to Romanian » International Org/Dev/Coop

by prevailing over

Romanian translation: afirmandu-si astfel pozitia superioara


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:by prevailing over
Romanian translation:afirmandu-si astfel pozitia superioara
Entered by: Anca Buzatu

20:38 Sep 17, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - International Org/Dev/Coop
English term or phrase: by prevailing over
"..his largest ambition was to demonstrate Bonn’s loyalty to NATO by prevailing over Germany’s bumptious peace movement .."

Multumesc.
Anca Buzatu
Austria
prezidand peste///afirmandu-se ca lider/personaj de marca
Explanation:
http://mw1.merriam-webster.com/dictionary/PREVAIL
Main Entry: pre·vail
Pronunciation: \pri-ˈvāl\
Function: intransitive verb
Etymology: Middle English, from Latin praevalēre, from prae- pre- + valēre to be strong — more at wield
Date: 15th century
1 : to gain ascendancy through strength or superiority : triumph
2 : to be or become effective or effectual
3 : to use persuasion successfully <prevailed on him to sing>
4 : to be frequent : predominate <the west winds that prevail in the mountains>
5 : to be or continue in use or fashion : persist <a custom that still prevails>
pre·vail (pr-vl)
intr.v. pre·vailed, pre·vail·ing, pre·vails
1. To be greater in strength or influence; triumph: prevailed against the enemy.
2. To be or become effective; win out: hoped justice would prevail.
3. To be most common or frequent; be predominant: a region where snow and ice prevail.
4. To be in force, use, or effect; be current: an ancient tradition that still prevails.
5. To use persuasion or inducement successfully. Often used with on, upon, or with. See Synonyms at persuade.
http://www.thefreedictionary.com/prevail
bumptious



Main Entry: bump·tious
Pronunciation: \ˈbəm(p)-shəs\
Function: adjective
Etymology: 1bump + -tious (as in fractious)
Date: 1803
: presumptuously, obtusely, and often noisily self-assertive : obtrusive :):):):)

( CA BONUS )

cea mai mare ambitie a sa era sa demonstreze loialitatea Bonn-ului fata de Nato , afirmandu-se ca lider al zgomotoasei/prezumtioasei miscari pacifiste....

o varianta


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-17 21:40:02 GMT)
--------------------------------------------------

ok acuma ca ai dat contextul se schimba sensul:

intai formularea apoi sintagma:)

cea mai mare ambitie a sa, odata numit in functie, era sa demonstreze loialitatea Bonn-ului fata de Nato , pavoazand Golful Fulda cu focoase nucleare de raza medie in ciuda zgomotului facut de prezumtioasa miscare pacifista....

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-17 21:43:31 GMT)
--------------------------------------------------

sintagma:

a supralicita/ a actiona in ciuda/ a fi iesi in pozitie superioara in urma unei confruntari

alta varianta:
cea mai mare ambitie a sa, odata numit in functie, era sa demonstreze loialitatea Bonn-ului fata de Nato , captusing Sectorul Fulda cu focoase nucleare de raza medie afirmandu-si astfel pozitia superioara fata de prezumtioasa....


i-am zis Golful Fulda, pardon, ma gandeam la altceva
a se inlocui cu "Sectorul Fulda"
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Multumesc Anca!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3prezidand peste///afirmandu-se ca lider/personaj de marcaAnca Nitu
5 +1.........trecand peste ....Eduard Pascariu
4 +2mai presus de
Florin Ular
3 +1a triumfa/a avea câştig de cauză în faţaxxxMihai Badea


Discussion entries: 3





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
prezidand peste///afirmandu-se ca lider/personaj de marca


Explanation:
http://mw1.merriam-webster.com/dictionary/PREVAIL
Main Entry: pre·vail
Pronunciation: \pri-ˈvāl\
Function: intransitive verb
Etymology: Middle English, from Latin praevalēre, from prae- pre- + valēre to be strong — more at wield
Date: 15th century
1 : to gain ascendancy through strength or superiority : triumph
2 : to be or become effective or effectual
3 : to use persuasion successfully <prevailed on him to sing>
4 : to be frequent : predominate <the west winds that prevail in the mountains>
5 : to be or continue in use or fashion : persist <a custom that still prevails>
pre·vail (pr-vl)
intr.v. pre·vailed, pre·vail·ing, pre·vails
1. To be greater in strength or influence; triumph: prevailed against the enemy.
2. To be or become effective; win out: hoped justice would prevail.
3. To be most common or frequent; be predominant: a region where snow and ice prevail.
4. To be in force, use, or effect; be current: an ancient tradition that still prevails.
5. To use persuasion or inducement successfully. Often used with on, upon, or with. See Synonyms at persuade.
http://www.thefreedictionary.com/prevail
bumptious



Main Entry: bump·tious
Pronunciation: \ˈbəm(p)-shəs\
Function: adjective
Etymology: 1bump + -tious (as in fractious)
Date: 1803
: presumptuously, obtusely, and often noisily self-assertive : obtrusive :):):):)

( CA BONUS )

cea mai mare ambitie a sa era sa demonstreze loialitatea Bonn-ului fata de Nato , afirmandu-se ca lider al zgomotoasei/prezumtioasei miscari pacifiste....

o varianta


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-17 21:40:02 GMT)
--------------------------------------------------

ok acuma ca ai dat contextul se schimba sensul:

intai formularea apoi sintagma:)

cea mai mare ambitie a sa, odata numit in functie, era sa demonstreze loialitatea Bonn-ului fata de Nato , pavoazand Golful Fulda cu focoase nucleare de raza medie in ciuda zgomotului facut de prezumtioasa miscare pacifista....

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-17 21:43:31 GMT)
--------------------------------------------------

sintagma:

a supralicita/ a actiona in ciuda/ a fi iesi in pozitie superioara in urma unei confruntari

alta varianta:
cea mai mare ambitie a sa, odata numit in functie, era sa demonstreze loialitatea Bonn-ului fata de Nato , captusing Sectorul Fulda cu focoase nucleare de raza medie afirmandu-si astfel pozitia superioara fata de prezumtioasa....


i-am zis Golful Fulda, pardon, ma gandeam la altceva
a se inlocui cu "Sectorul Fulda"


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Multumesc Anca!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dragostea
9 hrs

agree  MMFORREST
11 hrs

agree  Cristina Moldovan do Amaral
22 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
to prevail over
a triumfa/a avea câştig de cauză în faţa


Explanation:
Prin urmare, pentru a arăta ataşamentul RFG faţă de NATO, Kohl, că despre el pare să fie vorba, doreşte să învingă mişcarea pacifistă.

xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Ghiuzeli
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
.........trecand peste ....


Explanation:
.........trecand peste ....

Eduard Pascariu
Works in field
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
6 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
mai presus de


Explanation:
Eu aşa aş traduce.

Florin Ular
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
10 mins
  -> Mulţumesc!

agree  RODICA CIOBANU
4 hrs
  -> Mulţumesc!