KudoZ home » English to Romanian » International Org/Dev/Coop

corporate governance

Romanian translation: reguli în afaceri


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:corporate governance
Romanian translation:reguli în afaceri
Entered by: xxxCSsys

07:18 Aug 6, 2004
English to Romanian translations [PRO]
International Org/Dev/Coop
English term or phrase: corporate governance
Nu sunt sigur ca inteleg notiunea- este vorba de "politica de afaceri" sau "reguli in afaceri"?
Multumesc frumos.
rcdv
reguli în afaceri
Explanation:
este vorba de reguli legate de modul în care se conduce o afacere

Definire: A generic term which describes the ways in which rights and responsibilities are shared between the various corporate participants, especially the management and the shareholders.
Selected response from:

xxxCSsys
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2guvernanta corporatista
elenus
5administrare corporativa
Andra Parvu
4 +1administrarea companiilor
Dan Marasescu
4 +1reguli în afacerixxxCSsys
4guvernanta corporatiilor
Maria Diaconu


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
administrarea companiilor


Explanation:
de obicei asta inseamna. Daca ne-ai da un context...

In sens mai larg ar putea fi si "politica de afaceri"


    Reference: http://www.corpgov.net/
Dan Marasescu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
22 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
reguli în afaceri


Explanation:
este vorba de reguli legate de modul în care se conduce o afacere

Definire: A generic term which describes the ways in which rights and responsibilities are shared between the various corporate participants, especially the management and the shareholders.



    Reference: http://www.encycogov.com/WhatIsGorpGov.asp
    Reference: http://www.wordiq.com/definition/Corporate_governance
xxxCSsys
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
22 hrs
  -> mersi

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
guvernanta corporatista


Explanation:
"... Page 7. 7 INTRODUCERE 1. Administrarea corporatiilor (guvernanta corporatista)este sistemul prin care firmele sunt conduse si controlate. ..."
vezi link: www.oecd.org/dataoecd/50/1/19813511.pdf

Stiu ca suna cam ciudat, insa cei de la guvern folosesc aceasta exprimare in mod curent... Asa a aparut si in mai multe White Books ale guvernarii.

elenus
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral
7 hrs

agree  Bogdan Burghelea: groaznic! inca un exemplu de barbarism intrat in limba romana!
22 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
guvernanta corporatiilor


Explanation:
Termen incetatenit, se pare, in mediul academic. Vezi URL:


    Reference: http://www.feaa.uaic.ro/cercetare/simpozioane/workshop_20_22...
Maria Diaconu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

2 days12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
administrare corporativa


Explanation:
just like that :)

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 12 hrs 42 mins (2004-08-08 20:01:18 GMT)
--------------------------------------------------

sau
administratie
sau pur si simplu
guvernare


Andra Parvu
Argentina
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in SpanishSpanish