KudoZ home » English to Romanian » Investment / Securities

index and basket certificates

Romanian translation: cont de economii in actiuni


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:index and basket certificates
Romanian translation:cont de economii in actiuni
Entered by: Mihaela Ghiuzeli

13:30 Jan 18, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Investment / Securities
English term or phrase: index and basket certificates
Index and basket certificates rarely carry any entitlement to repayment of invested capital or to interest or dividend payments;
Mădălina Lăcrămioara Ionescu
Romania
cont de economii in actiuni
Explanation:
Din pacate nu pot sa pun link-ul. Check "index and basket certificates", JPMorgan care da o definitie completa. Este vorba de un tip de CD( certificate of deposit) care este o colectie de actiuni("basket"). De regula se investeste intr-o colectie de actiuni(basket) in scopul diversificarii si minimizarii riscului dar spre deosebire de un CD obisnuit, tipul asta de cont este mult mai riscant datorita expunerii la bursa.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days1 hr (2008-01-21 15:15:05 GMT)
--------------------------------------------------

link-ul asta este o explicatie numai a "index certificate"-ului dar JPMorgan explica combinatia.
http://www.alabamacu.com/consumer/savings/mic.html

--------------------------------------------------
Note added at 3 days1 hr (2008-01-21 15:18:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.gottardo-fs.ch/description/desc_basket.php
Selected response from:

Mihaela Ghiuzeli
Grading comment
Multumesc mult. Explicatiile m-au facut sa inteleg despre ce e vorba, din pacate nu stiu daca acesta este echivalentul corect in romana.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5certificat de inregistrare al indicelui/instrumentului financiarCristina Chaplin
3cont de economii in actiuni
Mihaela Ghiuzeli


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
certificat de inregistrare al indicelui/instrumentului financiar


Explanation:
BCR, BRD si Banca Transilvania, agreate ca banci de decontare ...BVB va incepe, vineri, tranzactionarea instrumentelor financiare ... si a acordat certificatul de inregistrare a instrumentului financiar BET Index Futures. ...
www.banisiafaceri.ro/.../2599 - 38k

Dictionar financiar I(1) Instrument financiar transferabil in forma nominativa. Actiune sau obligatiune avand numele proprietarului tiparit pe certificat si inregistrat in ...
www.profituri.ro/financiar-I.htm - 76k - Cached - Similar pages



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-18 14:57:57 GMT)
--------------------------------------------------

uite ca exista si termenul "cos de actiuni" in Romana

Stiri si articole economice publicate pe Wall-Street - Noiembrie 2006Astfel ca vom vinde intregul pachet de actiuni pe un euro si vom lua in ..... se determina in functie de performantele inregistrate de un cos de actiuni. ...
www.arhiva.wall-street.ro/informatii/2006/Noiembrie/toate-c... - 85k -


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-18 14:59:31 GMT)
--------------------------------------------------

in Romana am intalnit acesta expresie numai cu referire la indicatorul BET.

Jurnalul National - Forum > Euro = LA VARFBET este un indiciu care cuprinde un "cos" de actiuni listate... asa este si la NY cu DJ, asa este si la Paris cu CAC40, etc. ...
www.jurnalul.ro/forum/lofiversion/index.php/t1045.html - 31k - Cached - Similar pages


Cristina Chaplin
United Kingdom
Native speaker of: Romanian
Notes to answerer
Asker: Multumesc pentru ajutor. Din pacate, inca nu imi dau seama care ar fi echivalentul in romana.


3 days1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cont de economii in actiuni


Explanation:
Din pacate nu pot sa pun link-ul. Check "index and basket certificates", JPMorgan care da o definitie completa. Este vorba de un tip de CD( certificate of deposit) care este o colectie de actiuni("basket"). De regula se investeste intr-o colectie de actiuni(basket) in scopul diversificarii si minimizarii riscului dar spre deosebire de un CD obisnuit, tipul asta de cont este mult mai riscant datorita expunerii la bursa.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days1 hr (2008-01-21 15:15:05 GMT)
--------------------------------------------------

link-ul asta este o explicatie numai a "index certificate"-ului dar JPMorgan explica combinatia.
http://www.alabamacu.com/consumer/savings/mic.html

--------------------------------------------------
Note added at 3 days1 hr (2008-01-21 15:18:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.gottardo-fs.ch/description/desc_basket.php

Mihaela Ghiuzeli
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Multumesc mult. Explicatiile m-au facut sa inteleg despre ce e vorba, din pacate nu stiu daca acesta este echivalentul corect in romana.